DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 10, 2017 20:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
The Thing: Infection at Outpost 31. Brætspil på vej fra Mondo.

Billede

https://mondotees.com/blogs/news/the-th ... board-game


Top
   
Indlæg: ons maj 10, 2017 20:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Der har været virkelig mange ringe filmspil de seneste par år (bl.a Terminator og Ghostbusters). Don't screw this one up!

Når det så er sagt, kan de her "hemmelig rolle" spil være ret fede. Det her lyder lidt hen a la Battlestar Galactica.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 30, 2017 13:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Lige et heads up om det dansk designede Magic Maze.
Ideen er simpel - fire fantasy-karakterer skal finde gennem et magisk indkøbscenter (!) for at finde nyt udstyr.
De fleste af dem kan to, unikke handlinger:
- Gå i en af de fire retninger
- Tage en specifik handling: bruge en rulletrappe ELLER udforske en ny del af centret ELLER bevæge en karakter mellem to portaler (~teleport)

Så hvis du fx. spiller elveren, kan han måske gå mod vest eller bruge portalerne. Ingen andre spillere kan gøre disse to ting.

Billede

Øvelsen er nu, at alle spillere kontrollerer alle karakterne. Så hver gang en karakter skal gå nordpå, er det spiller A, der gør det, mens spiller B fx. laver alle ryk mod øst.
Karakterne skal alle hen og stå på feltet med deres udstyr. Herefter går alarmen, og det betyder, at portalerne holder op med at virke.
Det lyder måske nemt, bortset fra, at:
- Det er på tid (3 minutter, der dog kan forlænges)
- Man må hverken tale sammen eller på anden måde signalere, hvad en anden spiller kan gøre. Man har dog en brik, man kan banke i bordet med foran en spiller, som man mener sidder og sover :D

Det er pænt hektisk - især når alle sidder og demonstrativt banker i bordet foran én, og man bare ikke aner, hvad det er er, de gerne vil have man skal gøre.

Jeg ved ikke hvordan langtidsholdbarheden er, og designet er lidt kedeligt men ganske funktionelt. Har man brug for at få en smule brætsved på panden, er Magic Maze ret underholdende :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 30, 2017 15:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg kan ikke rigtigt lure, om det er genialt eller tosset, men det lyder sjovt! :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 30, 2017 15:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er sjovt (hvis man ikke har noget mod stress i korte perioder ;) )
Det er også en lille smule gimmick-agtigt, og jeg ved ikke hvor længe det bliver ved med at være sjovt. Men altså, det er ret billigt, og med et par øl på bordet burde det fungere ret godt med dem, der ikke er til de alt for tunge spil.

Du kan jo evt. prøve det inde på Bastarden - mener det er i deres gratis-afdeling.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 9:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Her i wekenden investerede jeg i Splendor. Det har vi spillet en del på Bastard Café her i Kongens København, så for ikke at blive fattige, har vi købt spillet, så det kan spilles hjemme på køkkenbordet.

Spillet kort: Man snupper nogle mønter i hver runde, der symboliserer ét af fem materialer. Man bruger typisk de andre materialer til at handle de andre. F.eks. kan man se på billedet herover, at man skal bruge to blå og to røde for at købe én grøn på kortet i nedre, højre hjørne. Man får med tiden bedre kort, der symboliserer point og så spiller man til 15.

Splendor er nemt at lære, men svært at vinde stort - stor set alle runder bliver meget lige. Derfor er det langtidsholdbart. Samtidig er det bare super godt til to personer. Udover kortspillet Exploding Kittens mangler jeg stadig at finde nogle virkelig gode spil til to personer.

Billede

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Mike Haggar skrev:
Her i wekenden investerede jeg i Splendor. Det har vi spillet en del på Bastard Café her i Kongens København, så for ikke at blive fattige, har vi købt spillet, så det kan spilles hjemme på køkkenbordet.

Spillet kort: Man snupper nogle mønter i hver runde, der symboliserer ét af fem materialer. Man bruger typisk de andre materialer til at handle de andre. F.eks. kan man se på billedet herover, at man skal bruge to blå og to røde for at købe én grøn på kortet i nedre, højre hjørne. Man får med tiden bedre kort, der symboliserer point og så spiller man til 15.

Splendor er nemt at lære, men svært at vinde stort - stor set alle runder bliver meget lige. Derfor er det langtidsholdbart. Samtidig er det bare super godt til to personer. Udover kortspillet Exploding Kittens mangler jeg stadig at finde nogle virkelig gode spil til to personer.

Billede


Tak for tippet. Der er langt mellem rigtig gode 2 spiller spil. Jeg vil prøve dette!

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg har kig på spillet "13 days" fruen og jeg mangler nemlig også noget "nyt" at spille, nu vi skal på ferie.
https://www.kickstarter.com/projects/16 ... ile-crisis


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 15:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Splendor er vældigt hyggeligt :) - hvis nogen orker at læse flere af mine udgydelser, vil jeg gerne komme med lidt 2p-anbefalinger, når jeg er ved en komputter igen.

Og med lidt selvpromovering, så har jeg skrevet en lille anmeldelse af 13 Days. Håber den kan bruges: https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... blow-world

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg vil meget gerne høre mere om flere '2p'-spil, så jeg siger tange mak!

Jeg har prøvet et spil som Lost Cities, som såmænd er meget underholdende i et kvarter, men hurtigt bliver ensformigt. Jaipur er som sådan også okay, men det har ikke fanget mig som Splendor har det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 16:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ok, jeg kan faktisk bedre lide Jaipur, da jeg synes at der er lidt flere taktiske muligheder. Jeg spiller gerne Splendor, og det er flot lavet - men også ret anonymt. Nå... som sagt en længere smøre senere :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 17:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Hmm jeg er lige på kanten til blandt andet at bestille Exploding Kittens. Nu opdager jeg dog at der er en første udgave, der når man løfter låget, miaver! Dobbelt så dyr men svær at komme uden om


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 18:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg er også mere til taktikken bag Jaipur, men Splendor er nu noget pænere. Af sjove spil, der både kan spilles som 2p (hvor det stadig er sjovt) og flere er:

Blueprints, hvor man skal bygge hvert sit blueprint ved hjælp af terninger, der giver forskellige point alt efter materialets værdi. Tager to minutter at lære - og er umuligt at mestre, da der er mange forskellige måder at få point på.

Santorini, hvor man som to guder skal konkurrere om at bygge den smukke by Santorini op. Et af de flotteste brætspil rent fysisk, der også er rigtig rigtig sjovt og har bunkevis af udfordringer ved hjælp fra de mange guder, man kan vælge imellem.

Machi Koro, der er et super hyggespil, hvor man hver især skal færdiggøre en by, men stadig konkurrere med hinanden. Der er kommet en del udvidelser, der gør spillet ganske komplekst, hvis man skulle kede sig efter 20-30 spil. Et rigtig sjovt spil, hvor taktikken er vigtigere end tilfældighederne ved terningslag.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs jul 04, 2017 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kermit skrev:
Hmm jeg er lige på kanten til blandt andet at bestille Exploding Kittens. Nu opdager jeg dog at der er en første udgave, der når man løfter låget, miaver! Dobbelt så dyr men svær at komme uden om


Haha, det vidste jeg faktisk ikke, men investér i det uanset. Det er nemt for alle at lære at spille. Selv dem, der ikke normalt er til denne type spil, lærer det ret nemt, er min erfaring.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jul 04, 2017 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Har nogen erfaring med Wonders: Duel? Jeg har prøvet Wonders nogle gange. Lurer bare på, om det nu også er sjovt, når man kun er to.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team