DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: DVD minder?
Indlæg: søn dec 25, 2016 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Hej. Inspireret af en tråd på De Gnavne Filmnørders forum FB.

I år har DVD mediet 20 års jubilæum. Så derfor, hvad er jeres bedste minder med dette medium og hvilke maskiner havde I? :D
Jeg købte i 1997 en for 6.500 kr. en kodefri Denon DVD3000! Hold kæft jeg elskede den maskine! :D
Billede

Senere blev den udskiftet med en DVD 2200.
Billede

Jeg kan huske jeg glædede mig i flere måneder til The Abyss dvden som endte med at være i letterbox! Andre store oplevelser var The Matrix og Se7en Platinum Collection. Mine første film var 2001 og Ghost in The Shell. Begge R1.

Til sidst havde jeg en Oppo DVD 980h som jeg virkelig også var glad for. Den har min svigermor nu arvet. :D
Billede

Der gik lang tid inden alle film var anamaphoriske og det betød virkelig noget! Også selvom man kun havde et 21" CRT 4:3 tv til at starte med. :lol:

Samtidig kom senere progressive scan (alt var interlaced indtil da! :hammer: ) og til aller-sidst HDMI. Syret at tænke på at analog "Scart RGB" var den bedste overførelse man kunne bruge. :shock:

Hvad er jeres minder om maskiner eller skiver? :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn dec 25, 2016 20:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
I 2000 købte jeg min første afspiller for 1000kr i Netto. Jeg købte den med det ene formål at få fingrene i den ultimative udgave af Terminator 2. Jeg bestilte filmen hjem i en lokal, nu lukket, butik. Det var en episk aften hvor jeg første gang så de forlængede udgaver af T2.

_________________
Chenny!


Top
   
 Titel: DVD minder?
Indlæg: søn dec 25, 2016 20:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg havde det på samme måde, da jeg så Aliens DC for første gang på VHS.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn dec 25, 2016 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tillykke til DVDen! 20 år! Billede

Det var tider!

Min første afspiller var en Sony DVP-S725D. Den kostede 6500 kr. ( :shock: ) og blev købt i Expert tilbage i 1998. Det var en high-end-afspiller i sin tid, havde aluminium front og indbygget 5.1-dekoder. Uha uha! Sammen med afspilleren fik jeg filmen George of the Jungle gratis, som dermed blev den første film i samlingen! :D

Billede

I 2004 købte jeg en all-in-one, Panasonic SA-MT1, der bl.a. kunne afspille DVD-Audio. Jeg var helt vild med frontpanelet, der var ligesom et spejl :) Denne afspiller fulgte mig hele vejen op til Blu-ray i 2008.

Billede


Top
   
Indlæg: man dec 26, 2016 21:45 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Jeg købte min første dvd-afspiller,en kodefri Pioneer fra Laserdisken,som en fødselsdagsgave til mig selv i efteråret 2000.Den blev nogle år senere afløst af en Denon 2930.
Da jeg købte en stak film sammen med Pioneer'en kan jeg forstås ikke sige hvilken film der var den første,men det var også for mit vekommende Artisans T2 Ultimate Edition
(med metal-slipcover,no less),som fik mig til at hoppe på dvd-vognen.Det varede så til sommeren '09 hvor jeg skiftede til blu-ray.


Top
   
Indlæg: tirs dec 27, 2016 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Min første afspiller blev købt i år 2000. En Pioneer til den beskedne sum af 5000 kr.

Siden den dag ledte jeg efter Ninja Condor 13 på dvd, da min vhs version(kopieret fra en lejefilm i Videokiosken i Rudkøbing) efterhånden var uspillelig.

Nu er den fundet og mit liv er komplet.

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: tirs dec 27, 2016 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
:beerchug:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs dec 27, 2016 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Athene skrev:
Jeg købte min første dvd-afspiller,en kodefri Pioneer fra Laserdisken,som en fødselsdagsgave til mig selv i efteråret 2000.Den blev nogle år senere afløst af en Denon 2930.
Da jeg købte en stak film sammen med Pioneer'en kan jeg forstås ikke sige hvilken film der var den første,men det var også for mit vekommende Artisans T2 Ultimate Edition
(med metal-slipcover,no less),som fik mig til at hoppe på dvd-vognen.Det varede så til sommeren '09 hvor jeg skiftede til blu-ray.

Blev SÅ skuffet da min kom i sølvpap! Først senere fik jeg købt, mange, udgaver i metal. Alt for mange.

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: ons dec 28, 2016 12:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Købte en billig afspiller i A-Z (Ja, det hedder Bilka i Hjørring) tilbage i 2002, men jeg husker ikke, hvad navnet på den var. Den var dog i denne tid super fed. Da jeg købte en PS2, overtog den rollen som DVD-afspiller fra den billige afspiller. Billig, men god. Sammen med den købte jeg Meet the Parents, som blev min første DVD-film.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 0:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Mener min første var en Samsung-709 - købt i Føtex i det nyåbnede Fisketorvet i København. Ja, ikke særligt hifi-eksklusivt, men den var relativ billig og ikke helt håbløs. Og så kunne den gøres permanent kodefri via en Aiwa fjernbetjening! Ha, jeg havde faktisk en lille 'shop' i en perioden hvor folk kom forbi med deres maskine og så lavede jeg den kodefri for dem. Tjente vist halvdelen af prisen hjem ret hurtigt :-)

Som jeg husker det, afleverede jeg den faktisk tilbage til Føtex lige før udløb af garantiperioden, da der var kommet enkelte film den ikke var glad for. Øj man, det var tider ! (not!).

Maskinen fik en del 'følgere' og faktisk nok til den fik sin helt egen hjemmeside "709online.com" som er offline nu, men kan ses på : http://web.archive.org/web/200102071631 ... nline.com/

Jeg fandt et billede af et grimt eksemplar på ebay:

Billede

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 0:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ulig tilsyneladende alle andre her i tråden startede jeg med lort og har nu det bedste af det bedste ;)

Til DVD brugte jeg først PS2, senere Xbox, så et par forskellige DVD-optagere, indtil jeg fik rigtige afspillere (Oppo, Pioneer, Denon DVD-2930). Derefter blå hele vejen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 1:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg startede min samling med at købe en ordentlig stak dvd'er, da jeg rejste rundt i USA i 2000. De kostede kun 130-140 kroner stykket. Rockerbilligt ;) Og så havde jeg jo tvunget mig selv til at købe en afspiller, da jeg kom hjem. Det var en Pioneer i Laserdisken. Kan ikke huske hvad den kostede - billig var den ikke, men oven på otte år med Laserdisc var det jo det rene røverkøb.

Min nuværende dvd/sacd/dvd-audio-afspiller er i øvrigt også en Pioneer. Den har holdt i årevis og spiller bare skidegodt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 10:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Den første afspiller var en Thompson DTH3300, regionsfri med chip der krævede fjernbetjeningen for at vælge region...
Den blev ret hurtigt (mener det var efter 7-8-9 måneder) skiftet ud med en Denon DVD3000 der også var regionsfri med automatisk valg! - Den levede et godt liv, men fjernbetjeningen blev desværre slidt op (til sidst virkede hverken select eller play, så det var menu navigation på remote og play knappen på afspilleren for at vælge)...
Den seneste blev en OPPO BDP-83SE :D

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel: DVD minder?
Indlæg: tors dec 29, 2016 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Keep 'em coming! :)

Du valgte SE udgaven på grund af den bedre lyd Tigerdyr?
Kan vi se et billede? :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Fritte skrev:

I 2004 købte jeg en all-in-one, Panasonic SA-MT1, der bl.a. kunne afspille DVD-Audio. Jeg var helt vild med frontpanelet, der var ligesom et spejl :) Denne afspiller fulgte mig hele vejen op til Blu-ray i 2008.

Billede


He, sådan et sæt vandt jeg i Canal Digitals julekonkurrence.
Det kører stadig et sted i familien ...

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team