DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 15, 2002 15:10 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
åååh jeg er så glad i dag [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ... en dag der tydede på at blive hæslig endte i stedet sådan ud:
<ul type="square">[*]Jeg troede vi skulle have terminsoprøve i afsætning i dag, men det er udskudt! Yeppiee!!! [*]Jeg havde sendt min mobil til Ringkøbing for at få fjernet SIM-locken og jeg troede først den kom i morgen, men den KOM I DAG!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [*]Jeg har netop fundet ud af at jeg vundet tre cd'er i Tjeklistens konkurrence.. efter at jeg vel har sendt ind til dem hundrede gange!! JUHUU[*]I dag fandt jeg Enyas super-3-disk-cd-set "A Box of Dreams" til beskedne 100 kr!! Den har jeg før set til 500 kr[*]og sidst men ikke mindst har jeg i dag tid til at slappe af for vildt, bl.a. med Beverly Hills om en times tid... aaah, det bliver godt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [/list]

Ja, jeg er måske lidt latterlig, men jeg synes lige I skulle vide hvor glad jeg var [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] .. eller er!! [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

[ 15-04-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</p>


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2002 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jamen - tillykke Søren!

Så må vi da håbe, at du får 3 dejlige CD'er med eyeQ, A1 og Westlife [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Min mandag er kulsort (hele verden hader mig - Jeg ved det bare!), og jeg gider ikke tale om det, men her er et lille hint: Sunday, bloody sunday!

Men igen - rart, at nogen har en dejlig dag... Heldigvis har jeg fri om 15 minutter, så kan jeg få fred i mit hav af selvmedlidenhed.


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2002 15:48 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>Så må vi da håbe, at du får 3 dejlige CD'er med eyeQ, A1 og Westlife [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
</strong><hr></blockquote>

Så vidt jeg ved er det valgfrie gavekort man vinder [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ... så vi må håbe jeg slipper for de ovennævnte [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

... har du fri om lidt siger du? ... skriver du da her på forummet når du burde arbejde ??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] .. som om vi andre gør det [img]images/smiles/converted/nuts.gif[/img]

... og ja...det var noget skidt med Brøndby... FCK skal dælme ikke vinde igen i år [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2002 16:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Min mandag har også været frygtelig.

Mødte en time tidligere, da vi skulle færdiggøre en melodi-grnad prix sang. (Jeg skulle have sovet længe)

Hvade en mindre matematikprøve, som jeg ikke tror, gik særligt godt.
ØØVVV

Alt dette efterfulgt af en engelsktime, hvor jeg var tvunget til at se den elendige film "Hannibal", dog var det opløftende, at jeg endnu en gang kunne grine over den latterlige slutning.

Besøgte den lokale 2tal, for at høre om min Eva Braun Single var kommet hjem, men nej, og det er nu en måned siden jeg bestilte den.

Og oven i hatten så skal jeg starte til køre-korts-teori i dag. Og jeg ved ikke en gang hvor pedallerne sidder [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Med alt dette taget i betragtning, skal I ikke blive overasket, hvis dette er mit sidste indlæg!!!!!!
RIP
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2002 18:10 
Offline

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 132
Geografisk sted: Århus
Tyler, den venstre pedal er koblingen, den i midten er bremsen og den til højre er speederen. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Nå, spøg til side.

Chatiz, tillykke med din gode mandag.

Min mandag har så været som mandage nu er: Dagen efter weekenden. Sådan en er dømt til at være dårlig, heldigvis blev den oplyst af at jeg kun skulle have 4 timer.
Desuden så er jeg også delvist trist over søndagens Superliga. Brøndbys resultat løftede mit humør, hvilket FCK's og AaB's ikke gjorde. AaB burde have vundet.


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2002 19:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Århhh hvad!!! Det er da vist, hvad man kalder en "total yndlings-held-dag" på "Robert sprog" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg prøvede lige at gå i tænkeboks for at se om jeg kunne slå din afsindig gode dag, men da jeg aldrig vinder noget eller er heldig på nogen måde, så er jeg ikke rigtig kommet op med noget [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Det tætteste jeg kommer på held er når det hele går lige op, og jeg ender op uden tab [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Der var f.eks. for et stykke tid siden, hvor jeg havde fået en sponsoraftale på plads, som skulle give mig lidt hardware til hjemmebiografen. Det var en fed fornemmelse, da pakkemanden ringede på døren med legetøjet. Det kunne umiddelbart lyde som ren overskud, men glæden varede kort for 1 min. senere (jeg overdriver ikke, jeg havde ikke engang fået pakket ud!), så ringer det på døren igen. Jeg tænkte, at det måtte være den flinke pakkemand igen men nej, det var en næsten lige så flink herre fra Danmarks Radio, som venligt spurgte om jeg betalte licens. "Ja, selvfølgelig", svarede jeg. "Nej, du gør ikke", svarede han. Han gjorde mig derefter opmærksom på, at jeg kunne forvente et girokort fra ham i løbet af 3 uger på ca. kr. 5.500!!! ØV!!!

"Gratis" hardware til hjemmebiografen det ene øjeblik, og et girokort på stort set hele beløbet det næste. Det er bare typisk mig. Kald mig bare for "even Steven" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2002 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>

... har du fri om lidt siger du? ... skriver du da her på forummet når du burde arbejde ??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] .. som om vi andre gør det [img]images/smiles/converted/nuts.gif[/img]

</strong><hr></blockquote>

Nej.... jeg kunne aldrig finde på at skrive indlæg, når jeg "burde" arbejde. Jeg skriver kun indlæg i mine pauser [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Helt ærligt!

Nej... en del af mine arbejdsopgaver består af driftsovervågning, og så kan man jo godt sidde og brygge på et indlæg samtidig med, at man læser logfiler.


Top
   
Indlæg: tirs apr 16, 2002 9:25 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: NV
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>Jamen - tillykke Søren!


Min mandag er kulsort (hele verden hader mig - Jeg ved det bare!), og jeg gider ikke tale om det, men her er et lille hint: Sunday, bloody sunday!
</strong><hr></blockquote>

Hejsa

Jeg er helt enig!!!! nu er vi i det meste fri for den norske fjeld abe, så, Michael L, hvis du læser dette indlæg så SKRIV UNDER NU!!!! vi ved, du vil tilbage..... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs apr 16, 2002 10:06 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Jamen Ulrik dog, betaler du ikke licens ?? Min dag forventer jeg at blive god. Mødte kl 07:30 på job, fordi jeg skal gå kl 12. Hjem og passe mine børn og vores lille schäeferhvalp, da den kære moder skal ud og føjte. Jeg skal fortælle imorgen, hvis de små drev mig til vanvid :-)


Top
   
Indlæg: tirs apr 16, 2002 16:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev JSJ:
<strong>Jamen Ulrik dog, betaler du ikke licens ?? </strong><hr></blockquote>

Du misforstår da også hele pointen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Pointen var jo, at det hele gik lige op for mig - ikke DR [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Desuden så var jeg ikke klar over, at jeg ikke betalte licens - honest - da jeg hele tiden har været overbevist om, at licensen var inkluderet i de fællesudgifter, som foruden aconto varme også indeholder betaling for alle (læs: få) de kanaler, som jeg kan tage. Det var altså uvidenhed, som gjorde, at jeg ikke betalte licens...men det gør jeg så nu. Man lærer så længe, man lever - nogle lærestreger er bare dyrere end andre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2002 0:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Hej Ulrik
Hvordan kan det være at du skal betale så mange penge til Licens, har du lige købt nyt fjernsyn ?
Jeg tror ikke licens kørte med bagud virkende kraft, sådan at de kan kræve penge for en tid som man har haft fjernsyn, men bare ikke betalt licens.


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2002 10:38 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Nalle:
<strong>Hej Ulrik
Hvordan kan det være at du skal betale så mange penge til Licens, har du lige købt nyt fjernsyn ?
Jeg tror ikke licens kørte med bagud virkende kraft, sådan at de kan kræve penge for en tid som man har haft fjernsyn, men bare ikke betalt licens.</strong><hr></blockquote>

Hvis han har købt nyt tv indenfor de sidste 2-3 år, så kan DR godt kræve licens for den periode [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Jeg fik selv besøg af Licensmanden for nogle år siden - jeg betalte ikke licens på det tidspunkt [img]images/smiles/converted/nono.gif[/img] . Det var helt præcist under afviklingen af EM'2000 kan jeg huske.

Jeg var lige kommet hjem fra arbejde og var hamrende træt. Jeg lagde mig på sofaen og begyndte at se lidt fodbold.

Efter omkring et kvarter, ringede det på døren. Udenfor stod en flink, men alligevel skræmmende mand. "Har du tv?", spurgte han. Jeg tænkte på at sige nej, men da tv-lyden fra mine højtallere kørte for fulde drøn, så jeg ikke andre muligheder end at sige "ja" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Han spurgte så, "Hvor lang tid har du haft tv?". Jeg vendte og drejede svaret i hovedet og svarede så, "Det har jeg haft i et par måneder nu" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Man kunne tydeligt se på licensmanden, at han ikke rigtig troede på mig, men han kunne jo ikke rigtigt gøre andet ved sagen. Så det endte med, at jeg kun fik en regning for et par måneder [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Til slut skal det siges, at jeg finder licensprisen alt for høj. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal betale så meget, når jeg ikke ser særligt meget DR - det bliver kun til Rejseholdet, Den Blå Planet og Troldspejlet. DR2 ser jeg aldrig [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

[ 17-04-2002: Indlæg rettet af: Enfen ]</p>


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2002 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Hejsa.

Jeg prøvede det selv for nogle år siden, da jeg boede på kollegie, og pr. def. ikke havde nogen penge (til den slags [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ). Jeg havde dengang stadig det TV, jeg havde haft med, da jeg flyttede hjemmefra, og derfor var det ikke registreret hos licensdrengene.

Men det var jo en kendt sag, at på et kollegie, der har 90% TV, og 10% betaler licens, og ganske rigtigt, så kom der en dag en flink ældre mand med et clip-board og spurgte, om jeg havde TV. Jeg havde dog indarbejdet den reflex, at hvis nogen bankede på min dør, der ikke var inviteret, så mutede jeg mit TV. Derfor kunne jeg bilde ham ind, at jeg da ikke ejede den slags. "Jamen så har du vel en radio?" spurgte han, og det kunne jeg ikke nægte, så i 2 år (indtil jeg købte nyt TV) betalte jeg kun radiolicens, der var på ca. 120 kr. dengang.

Men jeg vil lige påpege, at licens ikke er en afgift for at se DR og TV2, men en afgift for at have TV. Det er derfor bedøvende, hvor meget man ser DR, og selv om ma nedtager sin husantenne og påstår, at man kun ser video, så hjælper det ikke en tøddel.

Det er "skat" for at eje TV, og skatten bruges til at finansiere DR, DR2 og tildels TV2.


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2002 13:37 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>Hejsa.

Men jeg vil lige påpege, at licens ikke er en afgift for at se DR og TV2, men en afgift for at have TV. Det er derfor bedøvende, hvor meget man ser DR, og selv om ma nedtager sin husantenne og påstår, at man kun ser video, så hjælper det ikke en tøddel.

Det er "skat" for at eje TV, og skatten bruges til at finansiere DR, DR2 og tildels TV2.</strong><hr></blockquote>


Det jeg mente var, at jeg ikke er interesseret i at finansiere DR eller DR2 for den sags skyld.

Jeg finder det grotesk, at Danmark er et land, hvor næsten hver eneste krone skal malkes fra forbrugeren.

Blev jeg tilbudt muligheden for at arbejde i udlandet, så ville jeg nok slå til med det samme. Det kommer selvfølgelig an på, hvilket land det skulle være.

Ok der var vist lige et surt opstød [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

[ 17-04-2002: Indlæg rettet af: Enfen ]</p>


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2002 15:41 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>Men jeg vil lige påpege, at licens ikke er en afgift for at se DR og TV2, men en afgift for at have TV. Det er derfor bedøvende, hvor meget man ser DR, og selv om ma nedtager sin husantenne og påstår, at man kun ser video, så hjælper det ikke en tøddel.

Det er "skat" for at eje TV, og skatten bruges til at finansiere DR, DR2 og tildels TV2.</strong><hr></blockquote>


Nej, det er da ikke helt rigtigt, det du siger der. Sådan som jeg forstår reglerne i hvert fald, så skal man kun betale licens, HVIS man bruger antenne-stikket eller en anden form for "radio/tv modtagnings-middel". Eller sagt på en anden måde; hvis man ikke har mulighed for at se nogle kanaler eller høre nogle radiostationer med den "opsætning" man har, så skal man IKKE betale licens.

Men det kan jo være jeg tager fejl. Jeg har dog lagt lidt kilder til reglerne herunder.

Kilder fra DR's regel-opsætning omkring licens:
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>
"Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan gengive lyd- eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg."

Det betyder, at der skal betales licens for et hvilket som helst apparat, der står hos dig og hvorpå du kan høre eller se radio-/tv-udsendelser [...] <hr></blockquote>


<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>En videobåndoptager har ligesom tv'et en tuner (kanalvælger), der kan modtage og gengive radio- og tv-udsendelser.

Videoen er indrettet, så den også kan bruges til at gengive udsendelser uanset om du udelukkende bruger din video til at se film med.

Derfor skal du betale licens, når din videobåndoptager evt. sammen med en skærm eller højttaler kan gengive radio- og tv-udsendelser.
<hr></blockquote>

[ 17-04-2002: Indlæg rettet af: simpson ]

[ 17-04-2002: Indlæg rettet af: simpson ]</p>


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team