DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 16, 2002 12:45 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
Hej alle!

Blot lige en lille orientering så fremt nogle at jer andre skulle ryge ind i samme problem.

Her til morgen har modtog jeg bla. fra Chatiz en mail med spørgsmål om hvorfor jeg dog havde sendt ham en tom mail. Det var ihvertfald ikke min intention, men min computer meddelte i går at den var blevet ramt af virus.

Jeg har her til morgen fået lige knap 20 mails fra andre udover Chatiz med samme besked om at de alle har modtaget en tom mail fra mig. Virusen har tilsyneladende sendt tomme mail til alle de personer som jeg tidligere har sendt en mail eller hvis hjemmeside jeg har kigget på.

Så jeg beklager virkelig meget. Jeg har nu taget mine forholdsregler bla. nyindstallering af virussoftware så jeg håber meget at jeg er ovre problemet, og at det ikke kommer til at gentage sig.

Derfor modtager nogle på forummet underlige tomme mail fra undertegnede så ignorer dem og slet dem roligt.

Med venlig hilsen
Filmfreak
E-mail:hannegrethe@hotmail.com
E-mail:hannegrethe@wanadoo.dk


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2002 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Jeg ved ikke om man kan tage det roligt, for jeg har netop modtaget denne mail. (Jeg har dog ikke fået den tomme mail fra dig, men derimod en anden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Hej alle - en lidt kedelig anledning for en mail til jer.

cut...........

Indlæg er rettet. Det er meget vigtigt at man ikke sletter sulfnbk.exe, da denne er vigtig for systemet.

Se evt:
MS omkring sulfnbk.exe

Brug evt. google til at søge efter fil navnet inden at man foretager eller poster denne slags.

[ 17-03-2002: Indlæg rettet af: skovboe ]</p>


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2002 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Tyler's "virus" er IKKE en virus. Det er en spammail - også kaldet en hoax. Slet IKKE filen - den kan ganske vist oinficeres af virus (som så mange andre exe-filer), men den bruges af Windows til at håndtere lange filnavne. Det er derfor, hvad man kan kalde en "afgansk virus" (bild folk noget ind, så de selv skader deres PC).

Læs mere her: http://vil.nai.com/vil/content/v_99084.htm

Eller her: http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=317&tema=12

Læs ovenstående - det er vigtigt!!!


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2002 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Ja, jeg er så hoppet lige i fælden, dog var jeg lidt skeptisk, men jeg har slettet filen. Og hvad gør jeg så!
Vil der ske noget alvorligt med vores pc. Jeg har godt også undret mig over det ur, der er begyndt at tælle ned oppe i hjørnet af skærmen, og ved siden af er der en bombe.
Nej Spøg til side, hvad gør jeg nu når jeg har slettet filen.
Og jeg vil hermed undskyld for mit "ikke-korrekte" indlæg, jeg håber ikke det har skabt gener for nogen, jeg ville blot hjælpe.


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2002 23:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Ja - sådan kan det jo gå... Jeg vil foreslå dig at installere den igen fra din Windows-CD. Eller hvis du ikke har en sådan, så få nogen til at maile den til dig (husk at få filen til den korrekte Windows-version).


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2002 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Jeg har prøvet at følge anvisningerne, men vores pc er født med windows, og derfor har jeg ikke en cd, men derimod kun en eller anden office-pakke og det virker vel ikke.

For fanden hvor er jeg åndsvag dumme naive mig. ØV


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2002 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Ja, så lykkedes det mig vist, at få genskabt filen.
Og endnu gang vil jeg undskylde de gener, som mit fejfyldte reply kunne have medført. Og jeg skal nok lade dette her være en lærestreg [img]images/smiles/converted/nono.gif[/img] til næste gang.
Men jeg fandt en vejledning på nettet, som virkede hos, og nu skulle alt være i den skønneste orden. Men bedst som man troede at freden mellem menneske og pc vil vare ved, skete dette....

Nej det er i den skønneste orden, og lad mig benytte lejligheden til at takke for hjælpen. havde det ikke været for jer, så havde jeg ikke fået genskabt filen.
Så tak for hjælpen Yoda Skovboe og jer andre. [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]

[ 17-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</p>


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2002 6:48 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Ja, så lykkedes det mig vist, at få genskabt filen.
Og endnu gang vil jeg undskylde de gener, som mit fejfyldte reply kunne have medført. Og jeg skal nok lade dette her være en lærestreg [img]images/smiles/converted/nono.gif[/img] til næste gang.
Men jeg fandt en vejledning på nettet, som virkede hos, og nu skulle alt være i den skønneste orden. Men bedst som man troede at freden mellem menneske og pc vil vare ved, skete dette....

Nej det er i den skønneste orden, og lad mig benytte lejligheden til at takke for hjælpen. havde det ikke været for jer, så havde jeg ikke fået genskabt filen.
Så tak for hjælpen Yoda Skovboe og jer andre. [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]

[ 17-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</strong><hr></blockquote>


Så er jeg røget i samme fælde... ØV! ... hvordan fik du genskabt filen? Jeg kører WIN98 og har ingen cd... kun til WIN2000 ... og jeg gider ikke til at formatere alting om

[ 11-04-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</p>


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2002 9:14 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: NV
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>


Så er jeg røget i samme fælde... ØV! ... hvordan fik du genskabt filen? Jeg kører WIN98 og har ingen cd... kun til WIN2000 ... og jeg gider ikke til at formatere alting om

[ 11-04-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</strong><hr></blockquote>


Hej

Hvilken version kører du med så kan vi jo lige fixe det ved at der bliver sendt en fil til dig.


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2002 13:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
@Chatiz
Jeg tror at dette hjælper, jeg mener jeg gjorde det sådan:
Windows 98
If you are using Windows 98, you can restore the file using the System File Checker.
1. Click Start and then click Run.
2. Type sfc and then press Enter.
3. Click "Extract one file from installation disk."
4. In the "Specify the system file you would like to restore" box, type the following, and then click Start:

c:\windows\command\sulfnbk.exe

NOTE: If you installed Windows to a different location, make the appropriate substitution.

The Extract File dialog box appears.

5. Next to the "Restore from" box click Browse, and browse to the location of the Windows installation files. If they were copied to the hard drive, this is, by default, C:\Windows\Options\Cabs. You can also insert the Windows installation CD in the CD-ROM drive and browse to that location.
6. Click OK and follow the prompts.

Held og lykke med det!


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2002 14:41 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
hej med jer igen. Tak til Mope og Tyler, men Claus "Yoda" har netop sendt mig filen så nu skulle det køre igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team