DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 27, 2002 0:33 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
jeg læste for nyligt et RB-citat, til vores erhvervs-sektion (jeg arbejder på en avis) som jeg ikke ved om er blevet skrevet endnu, men der står ihvertfald noget om, at der inden længe vil blive indført nogle nye betalingsregler på internettet så det bliver (endnu [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) mere sikkert.

Bl.a. skulle det blive kotume at man for fremtiden skal indtaste de tre sikkerhedscifre bag på Dankortet før et køb, mm.

Er der nogen der ved hvornår de kommer, hvad de mere går ud på og om det er i hele EU?


Top
   
Indlæg: ons mar 27, 2002 0:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
Jeg har allerede stiftet bekendskab med de 3 cifre. Jeg mener at det var DVDStreet og måske Bensonsworld der krævede at man indtastede dette ekstra nummer. En global dato kender jeg dog ikke.

[ 26-03-2002: Indlæg rettet af: THXTEX ]</p>


Top
   
Indlæg: ons mar 27, 2002 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har også oplevet det et par steder, at man skal indtaste de 3 sikkerheds-/checkcifre, når ens Visa-kortoplysninger skal indtastes. Det er de 3 cifre, der står bag på kortet med små cifre lige efter kortnummret. Jeg tror en del af sikkerheden kommer fra, at disse tre cifre ikke er udstandset på kortet, hvilket gør, at de ikke overføres på fluesmækkerkvitteringer, der så ikke kan bruges til net-svindel.

Jeg mener faktisk, at netop fluesmækkerkvitteringer og lemfældig omgang med sit betalingkort på restauranter o.l. er langt farligere end at benytte sig af betaling med kort på Nettet. Desværre har der bare kørt en skræmmekampagne gående på netop dette, og jeg kender flere, der stadig er meget tilbageholdende med at betale med kort på Internettet.


Top
   
Indlæg: ons mar 27, 2002 10:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
Den 3 cifrede sikkerheds kode er begyndt at vinde frem, netop for at forhindre svindel med kort. Og som Yoda siger, så er de ikke standset ud som kortnumret og kan derfor ikke ses på en fluesmækker kvittering. Men har man ikke de 3 cifre på kortet skal de heller ikke tastes ind. Kortet fungerer også uden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tors mar 28, 2002 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Folk er sgu også mærkelige. De er bange for at handle via nettet og opgive deres kort nummer, men lader alligevel tjeneren ifm. restaurant besøg gå med deres kort i flere minutter [img]images/smiles/converted/nuts.gif[/img]

I har ret i at sikkerheden er bedre ved handel via nettet, da de 3 kontrol cifre jo ikke står på dankort notaen. Dette har været udbredt i USA som er langt foran os omkring handel via nettet og pr. telefon. Det er jo meget almindeligt at bestille pizza via tlf og så betale med sit kreditkort i USA.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team