DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn sep 09, 2007 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Krig har anmodet om der var nogen her på forummet der kunne samle og male en model for ham. Jeg kontaktede ham og fik opgaven. Lige nu befinder den sig på et posthus. Men den vil blive hentet i morgen. Krig nåede inden afesendelse til mig at skyde et par billeder af det rå kit (samlesæt). Dette er udført i resin da det er er produkt de fleste kan støbe med derhjemme. Kittet her er ikke masse produceret, som man ser det fra f. eks Tamiya, Revell, Airfix eller andre store spillere på markedet. Men derimod et lille nicheprodukt fremstillet i et meget lille antal. Da det er anderledes en at alm. plast bygge sæt skal det også behandles en lille smule anderledes. Denne tråd vil vise og forklare hvordan jeg griber projektet an. Først er her billederne at det rå kit.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Og så en lille smagsprøve. Jeg har lige fået min airbrush til at virke igen. For at fejre de, malede jeg lige denne lille "ven". Den er i fullscale og formen er en kopi af dem der blev brugt i Aliens. Halcyon, der i sin tid lavede kittet, var så heldige at låne en ægte at kopiere. Dette skal siges er meget sjældent at en producent får lov til.
Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Senest rettet af Staermose man sep 10, 2007 15:48, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn sep 09, 2007 22:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 08, 2003 2:01
Indlæg: 2401
Geografisk sted: Østerbro
Fedt! :thumb:

Ser frem til at følge med i denne tråd!
Rigtig flot arbejde med din face hugger!


Top
   
Indlæg: man sep 10, 2007 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Yups, jeg glæder mig også til at følge denne tråd, den facehugger ser jo skræmmende virkelig ud :shock: :D
Jeg må nok indrømme at jeg har ret store forventinger til denne tråd :beerchug:

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius

DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: man sep 10, 2007 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Hold da op, Staermose - du har jo talent, mand... :notworthy:

Har selv en AMT/Ertl Return of the Jedi: Millenium Falcon og en Shuttle "Tyderium" liggende i usamlet stand. Og jeg har bare intet begreb om modelbyggeri. Og da slet ikke "overfladebehandling"...

Denne tråd ser jeg MEGET frem til at følge. :)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 10:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Hatten af for dig Staermose - du er sgu ikke uden evner !

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Tak for ordene!
Nu har jeg så fået hentet kittet. Og jeg er ikke imponeret over vedkommende der har støbt det.
Kittet har mange fejl. Alt for mange, havde jeg vidst det før jeg sagde ja til opgaven var prisen blevet en anden. Men en aftale er en aftale.
Jeg har på billederne nedenunder vist de typer fejl der er i kittet. Hovedsageligt er det små klumper resin der ikke skal være der. De kommer typisk fordi RTV gummi formene er for gamle. Og så er der lufthuller. De kommer fordi resin blanding er pisket for meget op og delene ikke er støbt under tryk. Der er bogstaveligt talt tusindevis af disse fejl ovealt på modelen. For det mest er fejlene at finde i detaljer med dybe linier alá rudermønsteret nedset på dragtens ben.
Alle disse fejle skal rettes. Af to grunde. Den første er at modellen vil se vedre ud når den er færdig. Den anden grund er at nogle af fejlene gør at delene ikke passer ordenligt sammen.


Klumper af resin.
Billede

Billede

Billede

Huller i delene.
Billede

Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Ja, jeg kan godt se at der bliver lidt mere arbejde der, end du havde forventet... Jeg blev ellers forsikret at det var en Orginal model kit og ikke en billig recast...!

Men du siger bare til hvis du vile have lidt flere penge oveni, det er ikke noget problem :thumb: ;)

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius



DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Jeg er ikke sikker på om det er en Org. eller en recast. det er svært at sige med disse Garage kits. I forhold til hvor gammlet kittet er kan det sagtens være en Org. hvor de stadig kører på nogle gamle forme. Det er helle ikke et kit jeg har set som et recast før. Med hensyn til betalingen så lavede vi en aftale, og sådan agter jeg da at holde. Meeeeeen skulle du føle for en bonus når kittet er færdigt såååååååååååå... ;) Her tænker jeg ikke på $$$. Men jeg kan da altid bruge en film mere til samlingen....

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 19:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Og jeg kan da lige tilføje at kroppen er renset op og mangler at få fyldt huller ud og resculpet et par detaljer på undertøjen. Og dragten er renset færdigt i løbet af i morgen. Så mangler den bare at få fydlt huller or resculptet et par detaljer (ca. 15-20 stk felter i rudermønstret). Jeg mangler stadig at kigge på alle smådelene.

Og så basen er færdig renset og malet.

-> Krig hvordan vil du gerne have lavet skiltet der fulgte med. Nogle Betstemte farver eller har jeg "næsten" frit valg?

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 20:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Ang. skiltet så er der er nogle gode valgmuligheder her :

http://www.theclubhouse1.net/photo/albu ... sette3.jpg
http://www.theclubhouse1.net/photo/albu ... ripley.jpg

Jeg ved ikke rigtigt, har du selv nogle forslag?? :D
Det er lidt sværet at forstille sig hvordan og hvorledes, men evt. Alien malet med hvid og en elller anden slags
sort baggrund, til resten af skiltet.. :|

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius



DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 21:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Det sjove er at på begge de billeder er skiltet sat forkert. Det skal sidde op ad det stor rør der er på basen. Og Ripley skal stå bag de to "slanger" der ligger på jorden.

Hvad siger du til et skilt i metalfarver der kommer til at passe med basen. Så det ser ud som en detalje på basen i stedet for et "Film Logo" som på de to billeder. Jeg har ikke rigtigt forstået hvorfor der stå ALIEN i stedet for Ripley.... Men det er nok bare mig...

Og havd siger du til at undertøjet bliver en smule gennemsigtigt alá denne her.Detaljerne er grove på denne her da den er meget mindre end Ripley (pinky er 1/20 og Ripley er 1/6). Det skal lige siges at det ikek er mig det har Lavet den, men derimod Rene Larsen der også selv har sculpted figuren.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: tirs sep 11, 2007 23:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Staermose skrev:
Det sjove er at på begge de billeder er skiltet sat forkert. Det skal sidde op ad det stor rør der er på basen. Og Ripley skal stå bag de to "slanger" der ligger på jorden.

Hvad siger du til et skilt i metalfarver der kommer til at passe med basen. Så det ser ud som en detalje på basen i stedet for et "Film Logo" som på de to billeder. Jeg har ikke rigtigt forstået hvorfor der stå ALIEN i stedet for Ripley.... Men det er nok bare mig...

Og havd siger du til at undertøjet bliver en smule gennemsigtigt alá denne her.Detaljerne er grove på denne her da den er meget mindre end Ripley (pinky er 1/20 og Ripley er 1/6). Det skal lige siges at det ikek er mig det har Lavet den, men derimod Rene Larsen der også selv har sculpted figuren.



Jammen det lyder jo helt fantastisk!
halv gennemsigtig undertrøje, JA tak! :thumb: ;)
og det med skiltet lyder som en rigtig fin ide, det gør du bare :D :D :D

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius



DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Hvad koster det egentlig at få udført sådan et job, Staermose?

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Chewie skrev:
Hvad koster det egentlig at få udført sådan et job, Staermose?


Det er på et model til model basis. Havde jeg vidst hvor meget det krævede at få Ripley pæn så havde jeg sat en højere pris. Så'n kan det gå. Ikke alle modeller er lige nemme at gå til.
Tag nu din Millennium Falcon f. eks. Den er fra AMT og ligner kun overfladisk falken. Skal den ligne meget, bliver det meget dyrt da der skal købes mange opgraderings sæt ind til den. Og den vil stadig kun være "lige ved og næsten". Hvis du omvendt havde købt Falken fra Fine Molds var det en anden snak. Den er en smule mindre (ikke meget). Men den er mere nøjagtig og en del dyrere. Den har bla. ca 700 dele flere end AMT versionen. Men da der ikke skal købes så meget ekstra ind vil den i sidste ende blive pænere og billigere. Derfor er det på et model til model basis. Jeg skal vide hvad der skal bygges og i hvilket omfang at en model skal opgraderes før end jeg kan give en pris.

Men hvis du har noget du skal have bygget så bare send en PB så tager vi den derfra.

Og til alle andre der måtte læse denne tråd. I er velkommende til at komme med kritik. Men hold jer fra "den ser fin ud" indlæggene. Hellere noget mere konstruktiv kritik ;)

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Her er så basen. Inden man skal male på resin er det altid at give det en grundig afvasking med varmt vand og sæbe. Der kan sidde "moldrelease", fedtfingre og andre olier på denne slags kits. Bliver det ikke renset ordenligt inden bemaling kan den ikke hænge fast og vil nemt kunne skalle af igen.

Billede

Billede

Billede

Det var et par store huller nederst i undertrøjen. De blev repareret med Green Stuff. Jeg foretrækker at bruge det når der skal modeleres en form. Ved flade områder som f. eks. lår og arrme, bruger jeg en alm. model putty fra Humbrol.

Billede

Billede

Billede

Billede

Sidste billeder er en rå opstilling af hvordan jeg forestiller mig at modellen kommer til at stå på basen. Her kan genopbygning af rudermønstret og ses påbegyndt.

Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team