DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 7:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 26, 2002 20:32 
Offline

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 91
Geografisk sted: Danmark
Jeg var lige en tur i Fredgaard i dag, og der tog jeg mig lige en kigger på bagsiden af en række PS2-spil. Jeg regnede med (og håbede på, da jeg overvejer at anskaffe mig en ps2), at der nok var en form for surround sound på de fleste af spillene, men jeg fandt kun èt(Legacy of Kain: Soul Reaver 2) med surround-lyd! [img]images/smiles/converted/cry.gif[/img] - og så var det endda kun Dolby Sourround... [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img]
Hvordan kan det være, at der ikke er flere spil med eksempelvis Dolby Digital?? Jeg mener... spillene er jo baseret på DVD, så der burde vel være rig mulighed for eksempelvis DD 5.1, ikke?
Da jeg kom hjem gik jeg direkte op på mit værelse, og frem af en hylde hev jeg et støvet, gammelt psx-spil (G-police). Jeg kiggede på bagsiden... jeg havde ikke husket forkert... der stod "Dolby Surround"!
Jeg kan simpelthen ikke forstå det... Hvorfor er spilproducenterne ikke kommet videre? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs feb 26, 2002 20:49 
Offline

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 91
Geografisk sted: Danmark
Jeg ved egentlig ikke lige om mit indlæg hører til i dette forum ("Alt andet") - lidt har det jo trods alt at gøre med hjemmebio...
Men jeg håber da, at I kan finde denne tråd, og at I har nogle bud på problemstillingen... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs feb 26, 2002 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Måske du skulle vente til Xbox'en lander i Danmark den 14. marts. Der vil flere af spillene have ægte DD 5.1 lyd.


Top
   
Indlæg: ons feb 27, 2002 0:49 
Offline

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 91
Geografisk sted: Danmark
Jeg er bare mere til playstation end Xbox... Glæder mig vildt til MetalGearSolid 2...
Men er der ingen der ved, hvorfor der ikke er flere DD 5.1 titler til ps2?


Top
   
Indlæg: ons feb 27, 2002 8:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Køb SSX Tricky! FEDESTE spil og så har det dts 5.1 lyd =) EA har sgu fattet hvad det drejer sig om :P


Top
   
Indlæg: ons feb 27, 2002 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Viper:
<strong>Køb SSX Tricky! FEDESTE spil og så har det dts 5.1 lyd =) EA har sgu fattet hvad det drejer sig om [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Der kan jeg kun være enig! Det er et ekstremt fedt spil, der faktisk er ret langtidsholdbart. Men selvfølgelig skal man ikke blæse knoppen af nogen... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: fre mar 01, 2002 1:39 
Offline

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 11
Jeg ved godt hvorfor: Det er utroligt svært at lave en 5.1 enkodning fordi ruten i playstation spil ikke er fastlagt. De kræver en 5.1 diskret live enkodning hvilket er svært at lave. F.eks ved jeg at MGS 2, er 5.1 men kun i cut sekvenserne.


Top
   
Indlæg: ons mar 06, 2002 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Viper:
<strong>Køb SSX Tricky! FEDESTE spil og så har det dts 5.1 lyd =) EA har sgu fattet hvad det drejer sig om [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Hmmm, er det ikke "kun" dts4.1??

NHL2002 er oxo med dts...

Tilføjelse: Og nu oxo Pirates - The Legend Of Black Kat...

Som Viper udtrykte det tidligere, så har EA fattet en hel del... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 06-03-2002: Indlæg rettet af: Chewie ]</p>


Top
   
Indlæg: tors mar 14, 2002 0:01 
Offline

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 91
Geografisk sted: Danmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat
Citat:
Jeg ved godt hvorfor: Det er utroligt svært at lave en 5.1 enkodning fordi ruten i playstation spil ikke er fastlagt. De kræver en 5.1 diskret live enkodning hvilket er svært at lave. F.eks ved jeg at MGS 2, er 5.1 men kun i cut sekvenserne.


Men når 5.1 er muligt på ps2, betyder det så ikke også, at langt flere af fremtidens ps2 spil vil have 5.1 surround-lyd, når man først bliver bedre til at kode spil til maskinen?


Top
   
Indlæg: fre mar 15, 2002 0:58 
Offline

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 91
Geografisk sted: Danmark
Anybody?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team