DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 4:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: DMA 02
Indlæg: søn mar 03, 2002 0:29 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
er jeg den eneste der er lidt skuffet over det stortopsatte Danish Music Award 2002? Okay Safri Duo fik da alle de priser de havde fortjent - og flere til - , men hold da op hvor der var mange af de såkaldte kunstnere der spillede playback. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Der var jo næsten flere playback'ere end der sang live!! Er vi på vej mod tyske tilstande eller hvad? [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img] Dernede er det ikke usædvanligt at koncerter og.lign er playback, men hvor fedt er det?

Selv etablerede danske rocknavne som Sort Sol og DAD mimede tydeligvis bare til et bånd, mens mere middelmådige kunstnere som eyeQ og Christian sang (eller nærmere forsøgte det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) live ... det er altså underligt og sørgeligt...

Og i øvrigt: Lars Hjortshøj du er normalt for fed, men du kan ikke bære sådan et show alene.

Så måske er det ikke så underligt at pladesalget falder når man ikke fyrer et mere overbevisende show af. Rammerne var i orden, men det virker bare som om helhedsindtrykket er meget tomt og "hult"

Det var så lige mit "læs" der blev læsset af [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ...hvad synes I?


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: søn mar 03, 2002 1:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Ja, jeg vil nu sige at Safri Duo lige fik et par for meget [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img]

Nu sad jeg og spillede Championship Manager [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img] mens showet var der, så det med playback lagde jeg ikke mærke til. Men det er jo egentligt ikke overraskende - Desværre!

Priserne er der vel ikke så meget at sige til. Jeg havde troet at det var Thomas Helmig og Sort Sol der var favorit til årets album, men som aftenen skred frem kunne man jo godt se i hvilken retning det gik...

Jeg er bare glad for at R.E.M. vandt for bedste udenlandske album [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: søn mar 03, 2002 2:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
DANMARK ER BLEVET ET POPLAND!!!

Det er min mening efter aftenens DMA Awards.

Jeg syntes jo at en gruppe som Sort Sol burde have haft bare en enkelt, for det fede album "SNAKECHARMER". Men Ok - sådan skulle det ikke være.
Poppen sidder på magten!

- Og så havde de gud hjælpe mig fundet René Dif frem fra gemmerne - Jeg troede han var elimineret fra denne popverden. Efter hans - og Aquas optræden ved de grønne koncerter sidste år, burde manden være blevet udvist på stedet.

Det var lidt ord fra min side af...

Og ja - Lars Hjortshøj kunne ikke bære det alene.
Det var som om at det kun var ham selv der grinte af hans vitser...
(Iøvrigt var den dog meget god den med Amdi Petersen)

Vi krydser fingre - og håber at Moder Danmark vågner op inden alt for længe.

Respekt for Æresprisen til C.V. Jørgensen

[img]images/smiles/converted/lightsabre.gif[/img]


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: søn mar 03, 2002 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Lad mig starte med Lars Hjortshøj, det kunne du godt have gjort bedre min lille ven. Der var kun få af hans jokes der var tilnærmelsesvis sjove (og det inkluderer ikke Amdi-joken, som ikke faldt i min smag)

Selve priserne, Sort Sol blev forbigået, Swan Lee blev snydt på det kraftigste, også så jeg gerne at årets udenlandske album var gået til Mercury Rev, men nej.
Men sådan skal det vel gå, når man lægger valget ud til folkene.
Et strot plus ved dette års DMA var at Kitty Wu var nommineret, men allerede inden i går, var det klart for alle at de ikke ville vinde, selvom de virkeligt havde fortjent det.

Og playback kan ikke svines nok til, for det holder ikke.

Men dette resultat var vel man kunne forvente i et land hvor det musik, der bliver værdsat mest i øjeblikket er POD, Linkin PArk og Nickelback -SUK-


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: søn mar 03, 2002 23:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Nu så jeg ikke selv DMA 02, jeg var i biografen, men det lader til at jeg ikke gik glip af det store.

Jeg kan tilslutte mig de fleste holdninger, men vi skal også lige huske på at smag og behag jo spiller en stor rolle.

At meget af det der så vandt (Safri Duo), mest hælder til den dårlige smag, så er det jo nu engang sådan det forholder sig :)

Pop = populært = det der vinder... Siger jo desværre intet om kvaliteten...

Jeg var dog glad for at høre at Dido vandt, da jeg jo er indkarneret Dido fan =)

Og lige til sidst, Tyler Durden. Linkin Park skal man sgu ikke disse. De laver fed musik med ret godt indhold, hvis man vælger at fordybe sig lidt i det. POD er noget _LORT_! Det er godt nok yderst useless. Et par kristne Korn-kloner som ikke kan noget... Hurra... Nickelback er ok, selvom forsangeren ser mega fesen ud :)

Swan Lee er også ret cool, ved ikke helt hvad de gik glip af. Så dem live, da de opvarmede for Tim Christensen koncerten jeg var til. Det meste af Kashmir var der også og Kasper Eistrup var inde og spille soloen i Silverflame. DET var fandme fedt! :)


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Lad mig starte med Lars Hjortshøj, det kunne du godt have gjort bedre min lille ven. Der var kun få af hans jokes der var tilnærmelsesvis sjove (og det inkluderer ikke Amdi-joken, som ikke faldt i min smag)</strong><hr></blockquote>

UNDSKYLD ! ! !

Jeg var lidt træt og havde brug for en dårlig joke...
Set i bakspejlet, kunne den Amdi ting godt have været bedre !

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
Jeg da så også showet, men kun p.g.a. selve underholdningsmomentet.
Personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad med hvem der får hvilken pris! Tag ikke fejl, jeg elsker musik ligeså højt som DVD, men DMA er slemt; næsten lige så slemt som MTV music awards.

Det hele er bare noget selvforherligende crap. En masse kendte samles om at hylde et par successrige talenter(eller med mangel på samme) som allerede har fået al for meget opmærksomhed i løbet af året, ved overdrevet rotation på NRJ eller the fucking Voice.
Det handler ikke om musik. det er bare en understregning af hvor snæversynet folks musik interesse er. Ren masturbation på pladeselskaberne.

Jeg har mere talent i min højre testikel end Christian fra Big Brother har, og alligevel har der siddet 2000 pubertets tåber og givet manden en stemme.
Der findes masser af uopdagede talenter som aldrig får en chance. -Det er meget lettere at høre det samme som alle andre.
-pust!

Nåh, jeg så jo showet alligevel, hvilket nok gør mig til lidt af en hykler.
Det var godt nok kedeligt, jeg zappede frem og tilbage fra thirteen days på dvdén.

Lars Hjortshøj er sjov, men passede ikke ind i showet. Playback er en skændsel ligemeget hvordan man vender og drejer det... Eyeq overaskede mig med flotte live vokaler, det må være hvad man kalder en sidste krampetrækning.

Hehe - joken om at Lars hjortshøj oprindeligt var det 7énde medlem af Basix var sjov. -Han blev smidt ud fordi han fik en kæreste uden for bandet.....

[img]images/smiles/converted/lol.gif[/img]


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
Forresten.
Der findes ikke noget der hedder dårlig musik-smag. Men der er masser der har elendig musik indsigt.


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Silent Bob:
<strong>Ja, jeg vil nu sige at Safri Duo lige fik et par for meget [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img]

Jeg er bare glad for at R.E.M. vandt for bedste udenlandske album [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Jeg kunne ikke være mere enig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] Jeg frygtede i den grad, at det hule r'n'b produkt Destinys Child fik den, men heldigvis ikke. Desuden glædede det mig, at Dido fik bedste nye int. navn, da jeg ellers var helt sikker på, at den overhypede Alicia Keys var selvskreven.

Men ellers har I ret - Safri Duo fik et par for meget, Sort Sol fik en for lidt, Lars H.'s timing i ellers OK vitser var helt til rotterne og CV var for fed (som sædvanlig), men det mest underlige var dog at Saybia fik bedste rockalbum for en EP! Det burde simpelthen ikke være tilladt - den DMA, de dog bestemt har fortjent burde de ikke have før næste år. Bare at nominere dem var en stor fejl, og bunder sikkert i et pladeselskabs populisme.

I øvrigt er CD-salget faldet 25% i 2001. Gad vide, hvor meget CD-R salget er steget??? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:33 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Lige en kommentar til playback ! Husk på, der er 8-10 forskellige kunstnere, alle med forskellig musikstil, der skal spille "live" sådan en aften. Det er umuligt, at indstille lyden optimalt for dem alle, i et live program ! Man gjorde det i gamle dage med Melodi Grandprix, dengang man havde et helt symfoniorkester, men da det blev umoderne med sådan et orkester, er det også playback her ! Så playback er desværre nødvendigt, hvis der skal mere en een kunstner til sådan en aften ! DMA er ikke nogen koncert, det er en prisafdeling.
Borset fra ovenstående, er jeg enig i alle jeres kommentarer, det var et røvsygt show !


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:34 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
hov, jeg mente prisuddeling ikke afdeling :-)


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 1:59 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev jsj:
<strong>Lige en kommentar til playback ! Husk på, der er 8-10 forskellige kunstnere, alle med forskellig musikstil, der skal spille "live" sådan en aften. Det er umuligt, at indstille lyden optimalt for dem alle, i et live program </strong><hr></blockquote>

Undskyld, men hvordan har de så gjort det ved mange andre lejligheder? Tidligere (fx. sidste år) var 90% live og ved fx. MTV-awards er der også mange liveperformancer så det kan lade sig gøre hvis man vil [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Den undskyldning synes jeg ikke helt holder, selvom der nok er lidt sandhed i den.


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 18:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
@Viper
Jeg er ked af det, men jeg kan ikke se forskel på bands som Nickelback, Train, creed, Staind, POD og Linkin Park for mig lyder det alt sammen ens. [img]images/smiles/converted/devil.gif[/img] Og dertil kommer at det lyder som Pearl jam gjorde for 5-10 år siden [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] , forskellen er blot at Pearl jam gjorde det meget bedre, og på det tidspunkt var det mere orginalt end i dag hvor det stort set blot er rip-off.
Nej giv mig i stedet noget Sparkelhorse, Jeff buckley, mercury rev, ed harcourt, Kitty Wu eller lignede. [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</p>


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 23:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>@Viper
Nej giv mig i stedet noget Sparkelhorse, Jeff buckley, mercury rev, ed harcourt, Kitty Wu eller lignede. [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</strong><hr></blockquote>

..drys dertil lidt Jimmy eat World, Stereophonics, the strokes og Marvelous 3 så er jeg også med
[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
   
 Titel: DMA 02
Indlæg: man mar 04, 2002 23:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Thor:
<strong>

..drys dertil lidt Jimmy eat World, Stereophonics, the strokes og Marvelous 3 så er jeg også med
[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] </strong><hr></blockquote>


Ja, så er den der næsten, men Stereophonics finder jeg lidt for kedelige (Nogen der vil købe Perfomance and Cocktails?)
The Strokés er simpelthen fænomonalt, håber snart de spiller i DK.
Ang. Jimmy Eat World og Marvelous må jeg melde pas, da jeg kender disse to bands.

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</p>


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team