DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 0:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 03, 2002 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
Hej alle sammen

Hvis der er nogle der har tænkt, at det er længe siden Flarup har vist i dette forum, så er det fordi jeg har haft nogle begynder problemer med omskiftning af Internet, jeg har lige fået WEbspeed istedet for ADSL, og det har betydet at jeg ikke rigtig har kunnet være online, da der har været nogle problemer med mit modem.

NU har jeg brug for jeres hjælp, for jeg har også lige fundet ud af at min brænder er brændt sammen og det kan jeg ikke have, så jeg skal have købt mig en ny samtidig har jeg bestemt mig for at opgradere min harddisk fra at være en sølle 7,5 gm til en 60 - 80 GB, Det jeg har brug for nu er nogle der kan anbefale mig hvilken brænder og hvilken Harddisk jeg skal købe
på forhånd tak

Undskyld ja det er IDE jeg har

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Flarup ]</p>


Top
   
Indlæg: søn mar 03, 2002 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Brænder:
Plextor, 12-X speed. Sådan en går du ikke galt i byen med. De holder 100% og kan brænde flere skiver end de egentlig kan (de har jo en hvis holbarhed, sådan nogle brændere). Og Burn-Proof er jo en god sidegevinst. Så sådan en kan i hvert fald anbefales.

Harddisk: _IKKE_ IBM! Deres GXP60/GXP75 serie skal du under ALLE omstændigheder holde dig langt fra. Ligemeget hvor billigt eller noget du kan få dem, så lad VÆRE! De er fyldt med fejl og kan på hvilket som helst tidspunkt stoppe med at virke...:(
Du kan f.eks. kigge på Seagates diske. De er særdeles gode. Hurtige og meget støjsvage. Nok et af de bedste alternativer.

Nu skrev du godt nok ikke om det var IDE eller SCSI du havde kig på, så jeg går ud fra at det er IDE :)


Top
   
Indlæg: søn mar 03, 2002 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Hvad brænder angår, så kig på IOMEGA's hjemmeside:

www.iomega.com

Deres PREDATOR CD/RW USB
skulle være helt fantastisk.


Top
   
Indlæg: søn mar 03, 2002 23:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
Du skal helt klart købe en Plextor brænder, der er ingen alternativer. En PlexWriter PX-W2410TA (24x) eller PlexWriter PX-W4012TA (40x) - det bestemmer din pengepung. Jeg har en 24x og jeg brænder kun CD'er ved 12x-16x idet medierne til highspeed brændning er dyre.
Som harddisk skal du enten købe en IBM DeskStar 120GXP 60/80/120GB eller Segate Barracuda IV 60/80GB. IBM er den hurtigste, men med de 2 forrige serier GXP75 og GXP60 har der har været problemer med, at en del gik i stykker efter noget tid. Selv har jeg ikke haft problemer med min GXP60'er 60GB. Segaten er mest lydsvag og her har jeg ikke hørt om problemer.
Lige et spørgsmål - hvor stor er den computer du har tænkt dig at udvide.
Uanset om du køber på nettet eller i en butik bør du lige checke priserne på www.edbpriser.dk]www.edbpriser.dk]www.edbpriser.dk for at få en ide om hvad det koster.

[ 03-03-2002: Indlæg rettet af: THXTEX ]</p>


Top
   
Indlæg: søn mar 03, 2002 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
Viper - vi er sgu ret enige.....


Top
   
Indlæg: søn mar 03, 2002 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
THXTEX: Hehe, jep :)

USB brænder er noget bras. Så snart man kommer en god del op i fart, så kan USB interfacet ikke følge med. Så skal det være USB 2.0, men det er jo ikke lige sådan skide nemt at få nu, for slet ikke at tale om at få det til at køre.


Top
   
Indlæg: man mar 04, 2002 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 20, 2001 1:01
Indlæg: 108
Geografisk sted: Midtjylland
Nu mens vi har fat i de tekniske IT-kyndige i dette forum så kunne jeg godt bruge lidt hjælp:

Jeg er lige flyttet, og har bl.a. i denne sammenhæng mistet min hjemmepc. I samme forbindelse har jeg valgt at vente på at ONCABLE kommer til byen (til sommer), men når det sker skal jeg "på igen" hjemmefra.
Jeg har en IBM TP med det nødvendige netkort; MEN: Jeg er af forskellige årsager ikke så vild med tanken om at bruge min arbejdspc til privat-opkobling - det giver bl.a. en række begrænsninger i hvad jeg må installere på maskinen (jeg har allernådigst fået lov til at installere DVD-profiler ;o).
Samtidig har jeg ikke så meget plads i min nye lejlighed at jeg ønsker at flytte en alm. pc ind - og hvad gør jeg så i stedet ??? Jeg har tidligere set en "sjov" kompakt type arbejdsstation som (så vidt jeg husker) egentlig bare består af en harddisk, netkort, processor m.v. (det allermest nødvendige) den var lille = fyldte ikke meget mere end en stor bordtelefon - jeg kan bare ikke huske mærke/forhandler [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Fordelen herved vil være, at jeg vil kunne koble denne løsning med et trådløst tastetur, mus samt mit TV og herefter vil jeg kunne få en mere fleksibel løsning til min stue, som ikke fylder meget, og som løser mine primære behov.

Er der nogen som kan hjælpe mht. ovenstående: Erfaringer, producent, forhandler eller lignende ?

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Kim Frede ]</p>


Top
   
Indlæg: man mar 04, 2002 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Angående harddiske skulle der ikke være problemer med de nye IBM GXP120. Problemet med de andre, var det vist kun med GXP75, det var sikkert derfor at der hurtigt kom en GXP60 med samme specifikationer og størrelser. Jeg har selv 2 GXP75 harddiske og har ikke haft nogle problemer endnu (7-9-13), men hvis jeg selv skulle vælge idag, tror jeg det vil bliver en 60GB IMB GXP120, eller en Maxtor 60GB eller en Western Digital. Jeg kender ikke rigtig noget til Seagate, men mener jeg har en gammel disk fra dem, den er allerede gået i stykker. Men det eneste sikre råd, er at holde sig fra IBM GXP75 og GXP60, som udgangspunkt.

Jeg kan kun være enig med brænderen, jeg har selv en SCSI Plextor 12/4/24, og den har aldrig lavet en fejl på en skive, uden at jeg selv har været skyld i det, det eneste den mangler er burn-proof. LG Electronic er også en mulighed som brænder, den kan vist det samme som Plextor (inklusiv burn-proof) og så er de 300 - 400kr billigere, det hedder bare ExacLink

LG GCE-8240B

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Nalle ]</p>


Top
   
Indlæg: man mar 04, 2002 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
Kim Frede: Alt efter hvor meget du bruger din TP'er til arbejde kunne du jo bare købe en ekstra harddisk til privat brug. Når du så arbejder sætter du din arbejdsgivers HD i og når du vil lege sætter du din egen i. Så er der vandtætte skodder mellem arbejde og din egen installation.


Top
   
Indlæg: man mar 04, 2002 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
For lige at forsvare mit IOMEGA forslag

- Det er USB 2.0


[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 20, 2001 1:01
Indlæg: 108
Geografisk sted: Midtjylland
Tak THXTEX... den havde jeg selv overvejet...og jeg har også fået lidt info i et andet forum, og det skulle efter sigende ikke være muligt, at koble føromtalte kompakt-pc til fjernsyn og så bruge det som monitor - og er det sandt falder den løsning jo til jorden [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Harddisk-bytte-modellen undersøger jeg lige nærmere.


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 18:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
Tusind tak for alle de hurtige henvendelser, nu har jeg masser af muligheder

yusind tak


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 19:14 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Jeg har en Seagate Barracuda IV 80GB i min PC. Den kører rigtigt godt/hurtigt og er helt lydløs [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team