DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 14, 2016 23:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har i dag opsagt mit Stofa tv abonnement. Så pr. 31-05-16 er jeg på egen hånd.

Er der nogen her inde der har nogle erfaringer de vil dele ud af?

Jeg skal have købt et par indendørs antenner. Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på? Godt som skidt.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: tors apr 21, 2016 23:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Jeg beklager det sene svar, men here goes.

Min kæreste og jeg, blev enige om at droppe TV abonnementet helt tilbage i efteråret 2013. Vi har ALDRIG kigget tilbage.
Jeg kan sgu ærlig talt ikke huske hvad fuldpakken hos YouSee kostede dengang, men vi fik nok, da de for 117. gang varslede prisstigninger. Vi snakkede lidt frem og tilbage om vi skulle beholde pakken og finde os i det, eller om vi skulle gå ned til mellem- eller grundpakken. Men efter noget brainstorming kom vi jo frem til, at vi jo faktisk ikke ser noget særligt på TV. Det var bare fyld i hverdagen. Zappen rundt, indtil vi indså, at der ikke var noget vi gad, hvorefter vi så endte på Zulu, for at se et stand up show for 5. gang, eller på Discovery, for at gense Mythbusters for 320. gang.

Vi snakkede kort om en stueantenne, så vi kunne modtage, om ikke andet, DRs kanaler, og måske tilkøbe TV2 over Boxer, hvis vi kom til at savne det.
Vi valgte dog at se tiden an og nøjedes med DR over streaming. Nu er der så gået 2½ år og vi har stadig ikke fået brug for den stueantenne :)
Så om ikke andet, så vil jeg anbefale, at I prøver det samme først, hvis I da har noget som kan modtage DR over nettet (Chromecast, ATV eller lign.)

Vi lever derimod med 100% streaming plus blu-rays (og de få DVD'er vi har tilbage). Bunken med "skal ses snart"-film holdes pludselig godt nede nu. Da vi stadig havde YouSee, var der konstant omkring 20-30 film i den bunke. Nu er den konstant under 10 og nogle gange endda helt tom :)
Af tjenester, så abonnerer vi fast på Netflix og TV2 Play. Og så tager vi af og til en måned hos Viaplay, HBO Nordic, Hulu og Amazon. Og så de gratis hos DR, BBC, NRK og SVT (NRK og SVT har danske tekster på ret meget).
Så ja, vi gik fra lige omkring de 500kr for fuldpakken, til 89kr for Netflix og 59kr for TV2 Play. Det giver 1776kr/året. Lægger man så lige de andre tjenester til, som vi af og til køber, så holder vi os helt sikkert stadig under 2500kr.
Siger vi nu det kostede en flad plovmand hos YouSee dengang, så løb det jo op i 6000kr/året. Og dengang abonnerede vi jo også stadig på Netflix og TV2 Play. Så vi er vel nede på under 1/3 af prisen nu.

Og læg så dertil, at vi aldrig ser noget, vi ikke gider at se længere. Vi ser aldrig elendige genudsendelser og tomme, hjernedøde reality programmer. Nu ser vi kan det vi vel. Er vi nået til ende i en serie, så starter vi bare på en ny. Kan vi slet ikke finde noget, så går vi i føromtalte filmbunke. Skulle den være tom, eller der ikke lige er noget vi er i humør til den aften, jamen så slukker vi tossekassen og finderpå noget andet. Nogen siger jo, at det der sex er godt :P

Så hatten af for at tage springet. Det virker som et stort spring og man bekymrer sig noget om, om man nu kan leve uden. Men efter vi slap ud af kløerne på YouSee, ærgrer vi os egentlig bare over, at vi ikke gjorde det noget før. Spild af gode penge.


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 7:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Jeg er også uden kabel og faktisk uden tv i stuen. Det har været et hit i mange år nu. Når der ses noget fra DR. DK ses det på Mac'en.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Ligesom Svendbent, droppede vi også TV abonnementet herhjemme af samme oversager. Faktisk gik det forbavsende hurtig at vi vænne os til kun at have DRTV (DRNU dengang), Netflix, Hulu, Amazon og den fysiske filmsamling. Nu efter næsten 4 år uden TV abonnement er vi stadig tilfreds med valget, især når vi bliver mindet om de hjernedøde reklamer og tv-programmer når vi tilfældigvis ser tv hos andre.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 9:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har købt en stueantenne og får tid til at prøve det af i næste uge.

Jeg gider ikke betale 269 ; kr. om måneden for Yousee og deres åndssvage box.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 13:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den nye youSee box er meget langt fra åndssvag.

Men det kan selvfølgelig være lige meget, hvis man aldrig ser flow-tv. Uanset om man så får den til 30 eller 99 kroner om måneden.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Hvordan er kvaliteten af streamingen fra DRtv og TV2Play? Og hvordan fungerer det rent teknisk med kanalskift osv, når man ikke gider sidde med sin computer tilsluttet tv'et osv?
Er lidt fristet af netop denne løsning, da vi aldrig ser andet end DR (95%) og TV2 (5%). Pt har vi boxer, som fungerer upåklageligt, men vi flytter nok snart i hus, hvor vi ikke kan sætte antenne op nogen steder. Derfor vil jeg gerne slippe for at skulle betale for kabel-tv.


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
DR streamer udelukkende i standardopløsning og TV2 Play påstår muligvis HD (jeg aner det ikke), men i praksis ligner det også lort.

Hvordan har du tænkt dig at streame DR og TV2 uden et eller andet apparat sluttet til fjernsynet?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Naiera skrev:
Hvordan har du tænkt dig at streame DR og TV2 uden et eller andet apparat sluttet til fjernsynet?


Jeg har kun skrevet, at jeg ikke gider sidde med min computer tilsluttet. Men AppleTV er jo alligevel tilsluttet.

Findes der en app til det nye ATV4 til DR streaming og TV2play?
Eller findes der apps til de samme to tjenester til smartTV (fx Samsung)?


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
DR har en app på ATV4.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 19:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
DRs app fungerer rigtig godt og de har lovet de arbejder på at hæve kvaliteten yderligere.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 20:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2007 11:57
Indlæg: 348
Geografisk sted: Ringsted
Svensk og norsk tv har osse app.
Er der nogle mulighed for at betale sig til f.eks Discorvery, Animal, History og ligende?


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 20:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Naiera skrev:
Den nye youSee box er meget langt fra åndssvag.

Men det kan selvfølgelig være lige meget, hvis man aldrig ser flow-tv. Uanset om man så får den til 30 eller 99 kroner om måneden.

SÅ god er den altså heller ikke. Synes da det ser ud til, at den har utrolig mange mangler, som er helt uacceptable og som den gamle boks faktisk havde:
http://www.recordere.dk/2016/04/ny-yous ... -kan-ikke/

andefeldt skrev:
Hvordan er kvaliteten af streamingen fra DRtv og TV2Play? Og hvordan fungerer det rent teknisk med kanalskift osv, når man ikke gider sidde med sin computer tilsluttet tv'et osv?
Er lidt fristet af netop denne løsning, da vi aldrig ser andet end DR (95%) og TV2 (5%). Pt har vi boxer, som fungerer upåklageligt, men vi flytter nok snart i hus, hvor vi ikke kan sætte antenne op nogen steder. Derfor vil jeg gerne slippe for at skulle betale for kabel-tv.

Kvaliteten på DR er SD uanset hvad. De har snakket længe om at hæve kvaliteten, men der er ikke sket noget endnu. TV2 Play har HD på live TV, dog ikke på News. Arkiv TV er stadig i SD. Man kan dog håbe, at de begynder at streame arkiv i HD snart, da live kanalerne først har fået HD løbende over den sidste tid.
Angående hvordan kanalskift foregår, så kommer det helt an på enhed du streamer til.

Naiera skrev:
DR streamer udelukkende i standardopløsning og TV2 Play påstår muligvis HD (jeg aner det ikke), men i praksis ligner det også lort.

Som skrevet lige ovenover, så er det fordi deres arkiv TV stadig er SD, mens deres live kanaler er HD (pånær News)

andefeldt skrev:
Naiera skrev:
Hvordan har du tænkt dig at streame DR og TV2 uden et eller andet apparat sluttet til fjernsynet?


Jeg har kun skrevet, at jeg ikke gider sidde med min computer tilsluttet. Men AppleTV er jo alligevel tilsluttet.

Findes der en app til det nye ATV4 til DR streaming og TV2play?
Eller findes der apps til de samme to tjenester til smartTV (fx Samsung)?

Der findes en app til DR på ATV4 og den skulle være ret god endda. Der findes dog ikke nogen til TV2 Play endnu. De har sagt lige siden ATV4 kom, at den er lige på trapperne. Men ja, det er jo over et halvt år siden nu. Men du kan streame TV2 Play til din over Airplay. Men kun hvis du har iPhone/pad, ikke Android. Plus at der findes en del udenlandsk, som man ikke kan sende over Airplay pga. rettigheder.


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
henriks skrev:
Svensk og norsk tv har osse app.
Er der nogle mulighed for at betale sig til f.eks Discorvery, Animal, History og ligende?

Discovery Network har noget streaming halløj, men hvor mange enheder de har apps til, tør jeg ikke lige svare på.


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2016 20:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg skrev heller ikke at youSees nye boks var perfekt, men jeg har rent faktisk prøvet den, og det eneste min æske såen rigtig mangler, er nogle interessante tv-kanaler.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team