DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 2:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 16:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har i et par dage tænkt på, om ikke det kunne være sjovt at oprette et quiz-tråd. Vi spørger jo gerne hinanden om ting, vi ikke ved, men hvad med at lave deciderede quiz-spørgsmål.

Regler i grove træk:

Spørgsmålene må omhandle alt, der er dahf.dk-relateret. Det kan være gæt et filmcitat, gæt et ekstramateriale, gæt en skuespiller eller instruktør, gæt en DVD-release eller måske gæt et TV... Kun fantasien sætter grænserne.

Når man så har stillet spørgsmål, skal man være klar til at svare ja/nej/næsten på diverse gæt og evt. komme med hints, hvis spørgsmålene er meget svære.

Når man har gættet det/de rigtige svar, vinder man rettigheden til selv at komme med et eller flere nye spørgsmål. På den måde opbygges "respægt" som quizzer, samtidig med at vil alle lærer lidt mere om film og hjemmebio.

At finde svarene via en Google-søgning er vel tilladt, men svarer lidt til at filme sig til et straffespark [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nå - nok om alt det. Jeg åbner med følgende spørgsmål:

1. Fra hvilken amerikansk film stammer flg. citat: "Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen."
2. På hvilken DVD-release findes et dokumentarprogram, der indeholder udtalelser af Nikita Krustjov's søn?
3. Hvilket box-sæt var på tilbud til 29,99£ i januar måned?
4. Hvilken skuespiller tog 25 pund på og arbejdede 1 måned under cover på et britisk forlag for at forberede sig på en rolle?
5. Hvilken meget ventet film, der i øjeblikket er i produktion, bliver ca. 14 dage forsinket, fordi hvedpersonen har pådraget sig en knæskade?
6. Hvilken telefon er inspireret af mobiltelefonen anvendt i The Matrix?
7. I hvilken film forekommer flg. dialog: a)Are you frightened? b) Yes. a) Not nearly frightened enough!

Et par af ovenst. spg. er måske nok lidt langt ude, men det er også for at vise mulighederne. Nu får vi at se, om konceptet holder, eller om det slet ikke er så sjovt, som jeg troede. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Well - er der nogen bud på svar?

[ 20-02-2002: Indlæg rettet af: Yoda ]</p>


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 16:37 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Glimrende ide, men skal man kunne alle rigtige:

Her er mine bud på dine spørgsmål, uden at have "snydt", altså bygger de på ren hukommelse:

1: Keine ahnung

2: 13 Days

3: Alien-serien

4: Russel Crowe til Insider (ikke sikker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

5: BOnd 20

6: Forstår ikke hvad du mener. I Matrix bruger de telefoner af mærket Nokia mener jeg...

7: To easy: LOTR: FotR

Hva så? Må jeg stille nye nu eller skal jeg hale samtlige rigtige?


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 16:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Nej - du må for min skyld meget gerne stille nye spg. Jeg skal ikke være dommer - mine regler er mest ment som ledetråde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men nu til dine svar:
1. forkert [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img]
2. rigtig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]
3. rigtig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]
4. forkert [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img]
5. rigtig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]
6. Ja - de bruger modificerede Nokia 8xxx-telefoner, men efter filmen lancerede Nokia en ny model p.g.a. efterspørgslen af en bestemt feature, telefonen i The Matrix havde. Hvilken feature var det og evt. hvilken telefon?
7. rigtig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Der er altså stadig 3 af mine tilbage, men vi kan da sagtens have et par sub-quizzer kørende, så kom du bare med noget Chatiz! Jeg er klar [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 17:52 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>
Der er altså stadig 3 af mine tilbage, men vi kan da sagtens have et par sub-quizzer kørende, så kom du bare med noget Chatiz! Jeg er klar [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Godt. Here it goes:

1: Hvem har modtaget flest Oscars?

2: I hvilken klassiker bruges den gamle WWI fløjtesang (Colonel Bogey March) der efterfølgende (og stadig i dag) fløjtes overalt?

3: Hvilken skuespiller havde originalt rettighederne til "Silence of the Lambs", men solgte dem videre fordi han ikke kunne se det seriøse i projektet?

4: Hvilken sangerinde var den første til at udgive en DVD-single?

5: Hvorfra stammer dette citat: "What was that honey? It was bad! It had no fire, no energy, no nothing! So tomorrow from 5 to 7 will you PLEASE act like you have more than a two word vocabulary! It must be green!"

6: Hvad hed den første danske DTS-udgivelse, og hvad hed den første DVD med DTS i DK (R2-DK)

7: Hvem spiller den mandlige hovedrolle i Thomas Vinterbergs kommende "It's All About Love"?

8: Hvem ender Fischer fra Rejseholdet med at date?

9: HVilken klassisk instruktør er Best Director prisen opkaldt efter ved den årlige tilbagevendende BAFTA-prisuddeling?

Kan du løse dem? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] I øvrigt: Var det ikke Orson Welles der tog kilo på og gik undercover? Jeg er stadig ikke sikker, men...

[ 20-02-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</p>


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>

I øvrigt: Var det ikke Orson Welles der tog kilo på og gik undercover? Jeg er stadig ikke sikker, men...

[ 20-02-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</strong><hr></blockquote>

Nej - heller ikke. Hint: Det er en kvinde.

Svar på dine:
1. Catherine Hepburn
2. Riwer Kwai
3. ?
4. Det skulle vel aldrig være Bjørk?
5. The 5. Element
6. ?
7. ?
8. ?
9. David Leen ??? (jeg har hørt det omtalt, men jeg aner ikke, hvem han er...


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 18:51 
Offline

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 169
1. Kvindelig hovedrolle, Katharine Hepburn (4 stk.). Instruktør mener jeg er John Ford med 3.

2. Bridge Over River Kwai.

3. Gene Hackmann.

5. 5th Element.

6. Grev Axel.

8. Ulf ?

9. David Lean.


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:06 
Offline

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 169
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>Nej - heller ikke. Hint: Det er en kvinde.</strong><hr></blockquote>

Doh! Det er selvfølgelig hende jeg ikke kan stave til, som er med i "dagsbogsfilmen" som jeg ikke kan huske, hvad hedder.

Fyldestgørende svar, eller hvad?


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:18 
Offline

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 169
4 korte:

1. Hvilken "Star Wars" figur optræder i "Close Encounters Of The Third Kind" ?

2. Hvilken Steven Spielberg figur optræder i "The Phantom Menace" ?

3. Hvem skulle oprindeligt have instrueret "Apocalypse Now" ?

Lige en ekstra, som er relateret til de andre tre.

4. Hvilken film har opnået flest Academy-nomineringer uden at vinde én eneste?

(Som Yoda skriver så er der flere (2) film som har været nomineret lige mange gange uden at vinde. Jeg har nu slået det op, for jeg kendte kun til den ene, som har relation til de andre 3 spørgsmål. Det er nok at nævne denne film, men kan man begge så er man en haj!)

[ 20-02-2002: Indlæg rettet af: GoodVibrations ]</p>


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev GoodVibrations:
<strong>

Doh! Det er selvfølgelig hende jeg ikke kan stave til, som er med i "dagsbogsfilmen" som jeg ikke kan huske, hvad hedder.

Fyldestgørende svar, eller hvad?</strong><hr></blockquote>

Nej - men jeg godtager det. Renee Zellweger i Bridget Jones' Dagbog.

Der er dermed to af mine tilbage:
1. Fra hvilken amerikansk film stammer flg. citat: "Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen."? Hinet: Det er en spoof-film fra 80'erne
6. Efter The Matrix lancerede Nokia en ny model p.g.a. efterspørgslen af en bestemt feature, telefonen i The Matrix havde. Hvilken feature var det og evt. hvilken telefon?

Svar til din nr. 2: E.T.?


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:24 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
De rigtige svar er:

1: Walt Disney (snydt, ingen rigtige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

2: Broen OVer floden Kwai (den fik I begge, right?)

3: Gene Hackman (1-0 til GV)

4: Björk (udligning, denfik yoda)

5: 5th element (stadig lige)

6: Grev Axel og Gladiator (GV svarede en af dem rigtigt mens yoda slet ikke havde nogen så: GV fører)

7: Joaquin Phoenix (fra Gladiator... ingen rigtige)

8: Dette var mest ment for sjov,så den teller ikke helt. Jeg har dog hørt et rygte om at han ender med at date Gaby...

9: David Lean (Den havde begge. Yoda, det er ham der bl.a. har vundet to Oscars for Broen over Floden Kwai og Lawrence of Arabia!)

SÅ alt i alt: Vinder blev GoodVibrations [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img] , med 4½ rigtig. Ikke prangende men nok til at få overrakt quizze-retten [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:31 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev GoodVibrations:
[QB]4 korte:
...
[QB]<hr></blockquote>

1: Jeg mener det er R2-D2?? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

2: Det er E.T, der er at finde på tilskuerpladserne under podracet!

3: Jeg mener det er den kære George Lucas

4: Puuuhhaaaa, det skulle vel aldrig være ...det ved jeg ikke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:33 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 327
Geografisk sted: Horsens, Danmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev GoodVibrations:
<strong>

Doh! Det er selvfølgelig hende jeg ikke kan stave til, som er med i "dagsbogsfilmen" som jeg ikke kan huske, hvad hedder.

Fyldestgørende svar, eller hvad?</strong><hr></blockquote>


Renee Zellweger ???


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:33 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>
1. Fra hvilken amerikansk film stammer flg. citat: "Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen."? Hinet: Det er en spoof-film fra 80'erne
6. Efter The Matrix lancerede Nokia en ny model p.g.a. efterspørgslen af en bestemt feature, telefonen i The Matrix havde. Hvilken feature var det og evt. hvilken telefon?
</strong><hr></blockquote>

1. Top Secret! fra 1984
2. En "skub-ned-klap". Model. 8210????


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:37 
Offline

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 169
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>1: Jeg mener det er R2-D2?? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
2: Det er E.T, der er at finde på tilskuerpladserne under podracet!
3: Jeg mener det er den kære George Lucas
</strong><hr></blockquote>

Rigtigt! 4'eren lader vi hænge.

Mht. ET, så ved jeg at hele familien er med under det store rådsmøde. Jeg var ikke klar over at han også var der under racet?


Top
   
 Titel: Quiz-tråden!
Indlæg: ons feb 20, 2002 19:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>

1. Top Secret! fra 1984
2. En "skub-ned-klap". Model. 8210????</strong><hr></blockquote>

Rigtigt og næsten rigtigt. Det er "springknivs-effekten" i klappen, der blev specielt bygget til den 8210, der blev brugt i The Matrix. Denne effekt blev efter filmen så efterspurgt, at Nokia valgte at indbygge den i deres efterfølgende model 7110.

Og så har jeg slået GoodVibrations nr. 4 op, fordi jeg var nysgerrig, men jeg skal nok lade være med at svare, hvis nu nogen (Bob?) skulle være så imponerende dygtig, at de kan svaret (eller skulle jeg skrive svarene [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team