DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 0:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Google books
Indlæg: tors mar 03, 2016 22:55 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
Måske er der nogen af jer, der kan hjælpe mig?

Jeg mangler adgang til to ældre franske bøger (1880-1899, ingen copyright). Bøgerne findes på books.google men er ikke tilgængelige i Europa, selv om de er udgivet i Frankrig. Det franske nationalbibliotek har dem ikke og kan derfor ikke hjælpe med en digital kopi. Jeg har kun set nogle ukomplette kopier i franske biblioteker, hvor, selvfølgelig, de sider jeg skal bruge ikke findes.

Er der nogen af jer der ved om det er muligt at at søge, og downloade, bøger igennem nogle af de mange anonyme, open, tunnel, eller hvad de nu omtaler sig for at være, VPN forbindelser der eksisterer?

Er der nogen der vil prøve?

Når jeg læser på udbydernes hjemmesider, skriver de kun om netflix og lignende - det interesserer mig ikke. Jeg kan derfor ikke finde ud af om det er muligt at tilgå google books og downloade.

mvh
Peter


Top
   
Indlæg: tors mar 03, 2016 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Hvad er titlerne?


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 0:50 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
Bulletin - Société dauphinoise pour l'échange des plantes:
https://books.google.dk/books/about/Bul ... edir_esc=y

mange tak

peter


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 1:04 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
... og den anden titel er:

https://books.google.dk/books?id=5RK6Xw ... 8Q6AEIHTAA

:thumb:

peter


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 2:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Det lykkedes mig at få adgang til den øverste, kunne dog kun læses online via et digitaltuniversitet i USA, det krævede et login hvis den skulle hentes ned som pdf, jeg kan lige se i løbet af i morgen om det er muligt at omgå dette


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Så har jeg den vidst liggende som pdf

Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Kan titel nummer to være en del af
"Bulletin de l'Association française de botanique: Volume 5"

(Mit franske er ikke eksisterende)


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 12:17 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
Kermit skrev:
Så har jeg den vidst liggende som pdf

Det ser helt rigtigt ud. Det er bl.a. denne og efterfølgende sider jeg leder efter.

Kermit skrev:
Kan titel nummer to være en del af
"Bulletin de l'Association française de botanique: Volume 5"

Nej. Bulletin... er et tidskrift der kun udkom med 5 årgange, hvor årgang 5 interesserer mig meget. Tidskriftet blev udgivet af en Gillot som var en stor samler af planter. Hans samling på nogle 100000'ner planter findes i et lille museum i en fransk provinsby, Autun. Jeg skal arbejde i hans samling i en uge i juli. Glæder mig meget. Tidskriftet fandtes engang i Danmark, med med nedlæggelsen af biblioteker og med foragten og den deraf følgende destruktion af bøger, findes værket ikke mere i Danmark. Af en mærkelig grund er tidskriftet ikke skannet i det franske nationalbibliotek selv om jeg har spurgt dem om det er muligt. Så google er den eneste mulighed - og de giver ikke adgang fra europa.

Hvis du har disse to værker, er jeg selvfølgelig extremt intereseret i dem.

Mange, mange tak for dit arbejde.

mvh peter


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg må lige prøve igen så! Men smid mig da lige en PB med din e-mail så sender jeg den første afsted


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det her er den mest überspecifikke, ikke-DAHF-emnerelaterede tråd jeg nogensinde har set på DAHF. Og at den så tilmed giver pote for trådstarter er jo bare fantastisk! :clap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
DeathPosture skrev:
Det her er den mest überspecifikke, ikke-DAHF-emnerelaterede tråd jeg nogensinde har set på DAHF. Og at den så tilmed giver pote for trådstarter er jo bare fantastisk! :clap:

DAHF er et dejligt sted, nogen hjalp mig for nyligt med at få fingrene i noget så eksotisk som en Kellogs ske :-)


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 18:19 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
Kermit skrev:
DAHF er et dejligt sted, nogen hjalp mig for nyligt med at få fingrene i noget så eksotisk som en Kellogs ske :-)

Som du siger, DAHF der et dejligt sted, næsten som et Broderskab ind imellem. Efter mange forsøg med at få disse værker, havde jeg opgivet. Men med DAHF lykkedes det altså. Hurra for DAHF :clap: :clap:

Selv om jeg er på DAHF mindst en gang hver dag er det lidt pinligt, at jeg aldrig skriver noget om film, selv om jeg ser én film hver dag. Jeg havde et nytårsfortsæt, at jeg ville skrive i Hvilke film har du set i 2016?. Nytårsfortsæt overholdes desværre ofte ikke. Nu da jeg er i gæld til DAHF og ikke mindst Kermit, må jeg se om jeg kan få gjort noget ved det.

Mange tak for hjælpen Kermit :thumb:

peter


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2016 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Selv tak (so far), nu skal du jo lige se om det er det rigtige jeg har fundet!
Jeg er tæt på at måtte melde pas på Notes sur quelques Alchimilles critiques ou nouvelles distribuées par la Société dauphinois! Ved du om det er en selvstændig bog/publikation eventuelt hvor mange sider?


Top
   
Indlæg: lør mar 05, 2016 10:24 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
Kermit skrev:
Notes sur quelques Alchimilles critiques ou nouvelles distribuées par la Société dauphinois! Ved du om det er en selvstændig bog/publikation eventuelt hvor mange sider?

Det er en lille tryksag på 18 sider + cover. Den blev solgt af forfatteren i dec 1891. Der findes kun få eksemplarer af den, men igen ikke i de store biblioteker. Det amerikanske eksemplar som Google har skannet, stammer fra europæisk bibliotek, der solgte alle deres bog dubletter til USA. Den er interessant for mig fordi eksemplaret tilsyneladende indeholder håndskrevneskrevne noter som kunne være nyttig for mig. Jeg er ved at udrede navnene på nogle afde planter der er beskrevet i disse to publikationer. Jeg har arbejdet flere uger i forfatteres samling, men der er ikke eksemplarer af de to publikationer. Jeg harimod studeret og fotograferet ca. 6000 af hans plantemateriale indtil nu - og jeg er ikke færdig.

-peter


Top
   
Indlæg: lør mar 05, 2016 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg famler lidt i blinde nu, sproget et noget af en udfordring, det her er et afsnit/kapitel fra en anden bog, titlen er dog uhyggelig tæt på :-)


Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team