DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 7:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 23, 2002 0:05 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Jeg tænkte lige jeg ville skrive et indlæg (som Ulrik måske også var interesseret i) vedr. hvordan alle I brugere fandt stedet, hvad der hr opholdt jer her (en lille markedsanalyse [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ).

Hvad er jeres historie med dahf.dk (før dvdmagasinet.dk/forum) ?

Min egen er:

"Der var en gang en lille Søren der havde DVD men intet fattede herom. Specielt bekymrede det ham, at hans afspiller stod oven på hans receiver og derfor ville han via eksperthjælp forsikre sig om at det var i orden. For kunne den tåle dette?

Derfor skrev han til producenten, sælgeren m.v men den første med et brugbart svar kom fra en herre ved navn Ulrik som han havde skrevet til fordi han hade søgt under "DVD" på altavista og fundet frem til dvdmagasinet.dk. Webmasteren her hed Ulrik og ham kunne man kontakte via mail. Det gjorde den lille fatsvage Søren så, og blandt Ulriks guldkorn var at han skulle spørge på et forum havde han oprettet.

Det synes Søren nu lød lidt mærkeligt men husk på at han jo også var fatsvag!!! "Sådan et forum kunne da ikke være særligt fedt", tænkte han...

Nå men efter at have kigget med over skulderen nogle dage to lille dumme Søren endelig mod til sig og skrev sit første indlæg en varm sommerdag med en spændende Wimbledonkamp i baggrunden hvilket påvirkede indlæggets kvalitet særdeles betydeligt.

Det lykkelige var dog at denne meget tilfældige opdagelse af forummet førte til mange svar og hjælpende råd, og så var det det skete: Oppe fra DVD-himlen tordnede det ned mod denne lille Søren:
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat
Citat:
"Du skal dedikere dit virke til dette forum. Med blod, sved, tårer og fingerkrampe skal du kæmpe for DVD'ens udbredelse og så bliver du måske heldig at blive kåret til årets bruger senere hen."


Lille Søren tænkte "det kan ikke passe. Men når der er en gevindst at hente så pyt da." OG fra den dag slap forummet aldrig hans tanker igen og idag er den lille fatsvage grønskolling blevet større og mindre fatsvag (omend ikke meget vil nogle påstå). Og alt dette takket været dahf.dk!

GOD NAT og sov godt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


HVad siger I så [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ? Kom så med jeres historier!


Top
   
Indlæg: ons jan 23, 2002 0:44 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
Min historie er egentlig lidt lig din. Har fornyligt investeret i en dvd afspiller efter igennem det sidste halve år har brugt tid bla. her på sitet på at orientere mig om hvad de4r var et godt køb. Faldt over dahf ved et tilfælde og har så nydt godt af jeres mange gode råd og med interesse fulgt den daglige ping-pong snak i forummet, men har først for nyligt registreret mig selv og er begyndt at ytre mig lidt, måske fordi selvtilliden og grundviden om emnet først er ved at komme på plads nu.

Mvh. Filmfreak


Top
   
Indlæg: ons jan 23, 2002 1:25 
Offline

Tilmeldt: ons aug 29, 2001 1:01
Indlæg: 479
Geografisk sted: Dk
Jeg læste i et nyhedsbrev at dvdzonen var opstået og derfra et link hertil...


Top
   
Indlæg: ons jan 23, 2002 9:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Well, jeg havde gennem en tid befundet mig på GameReactors film-forum, da jeg som så mange andre (hej!) gerne vil diskutere film. Da dette forum lige omkring nytår lukkede, var det oppe til diskution, hvor "vi" skulle gå hen for at diskutere videre. Nogen foreslog geekculture.dk, men de diskuterer meget gerne meget dybt yderst længe, og er i det hele taget lige lovlig nørdede til mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] . Jeg kigger dog stadig ind til dem en gang i mellem.

Så fortalte en eller anden, at der fandtes dahf, og efter at have læste en håndfuld indlæg meldte jeg mig ind d. 5/1 02. Selv om jeg hverken er hardware-nørd eller elsker japanske tegnesplatterfilm fra 50'erne, så intereesserer jeg mig helt klart tilstrækkeligt for både film og grej til, at dette er det rette forum for mig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

At GameReactor så ikke har lukket alligevel, er en hel anden sag...

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>
"Der var en gang en lille Søren der havde DVD men intet fattede herom. Specielt bekymrede det ham, at hans afspiller stod oven på hans receiver og derfor ville han via eksperthjælp forsikre sig om at det var i orden. For kunne den tåle dette?
</strong><hr></blockquote>

Hvad skete der med den afspiller??? Fik du at vide, at du bør flytte den? Hvordan står det i dag? Jeps - jeg er også fatsvag (er det overhovedet et ord?)


Top
   
Indlæg: ons jan 23, 2002 11:01 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: NV
Hejsa

Ja min historie begynder tilbage i i straten af dette årtusinde (00) jeg havde lige invisteret i en Amitech dvd-afspiller og skrev til henrik (kan ikke lige huske hvorfor) men Ulrik spurgte om jeg ikke ville lave en analyse af min nye afspiller der blev publiceret på det gamle gamle site og derved blev jeg suget ind i dette tidsslugende forum, hvor jeg tit bruger en time på at læse alle de gode indlæg der popper op.

Morten


Top
   
Indlæg: ons jan 23, 2002 16:13 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>Hvad skete der med den afspiller??? Fik du at vide, at du bør flytte den? Hvordan står det i dag? Jeps - jeg er også fatsvag (er det overhovedet et ord?) </strong><hr></blockquote>

Så dum er du da heller ikke [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ...

For at gøre en over ½ år historie meget kort fik jeg blandede meldinger, og det endte med at jeg bare lod den stå.

Jeg gør dog det at holder jeg fest eller ser to-tre film i streg tager jeg kablerne ud og lader den "køle af" langt væk fra receiveren [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ...

Og i øvrigt: "Fatsvag" er ikke at finde i Nudansk ordbog [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2002 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
Jeg "opdagende" selve dvdMagasinet ved at Ulrik sendte mig en mail den 3/1-2001 om at han lige havde set DVD-Basen for første gang og han selv havde arbejdet hårdt på at opbygge sin egen database. Så jeg har holdt godt øje med min "konkurrent" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men det blev ikke den store trussel (kun 500 anmelderser på et år Ulrik?, det klarer jeg om ugen [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] ), men det satte ekstra skub i mit arbejde med DVD-Basen.

Men jeg fik også en mail den 30/1 da forummet åbnede og jeg tilmeldte mig med det samme, jeg kan dog ikke prale af så mange indlæg, de kommer lidt i stimer.

[ 24-01-2002: Indlæg rettet af: cowfeet ]</p>


Top
   
Indlæg: søn jan 27, 2002 12:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Jeg "opdagende" selve dvdMagasinet ved at Ulrik sendte mig en mail den 3/1-2001 om at han lige havde set DVD-Basen for første gang og han selv havde arbejdet hårdt på at opbygge sin egen database. Så jeg har holdt godt øje med min "konkurrent" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men det blev ikke den store trussel (kun 500 anmelderser på et år Ulrik?, det klarer jeg om ugen [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] ), men det satte ekstra skub i mit arbejde med DVD-Basen.


Nej, det er rigtigt. Min database står desværre meget stille i øjeblikket, og det har den gjort længe. Lige nu er det faktisk kun mine egne anmeldelser, som jeg putter i den [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Det er jeg ikke vanvittig stolt af, for jeg kan se af min statistik, at den bliver brugt overraskende flittigt, og så er det lidt sølle, at jeg ikke gør mere ud af den.

Nu ser jeg heller ikke mig som konkurrent til dig, og det har jeg heller aldrig gjort - jeg sværger [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg kendte ikke til DVD-Basen, da jeg i efteråret 2000 så småt begyndte at lave databasen. Det var faktisk først, da en venlig sjæl ved navn KimK gjorde mig opmærksom på DVD-Basens eksistens, at jeg fandt ud af, at du havde fået samme gode idé - for det er virkelig en god idé - og at du havde fået idéen lææænge før mig.

Når det er sagt, så er der heller ikke bare den mindste chance for, at jeg kan klare at opdatere med over 500 nye anmeldelser om ugen, som du gør!!! Det er helt vildt [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] ... men en god ting for alle os DVD-Basen slaver, som nu ikke kan undvære den [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: søn jan 27, 2002 17:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chaser:
<strong>Ang. DVD-afspiller ovenpå receiver, så har jeg ødelagt min Panasonic A-360 på den måde, så nu bliver jeg nød til at bruge min PlayStation 2... </strong><hr></blockquote>

Tak for tippet! Jeg har selv en Denon DVD2500, der vist nok er en A360 i guld-forklædning, så jeg vil huske på ikke at sætte den oven på min receiver (hvilket den da heller ikke gør i øjeblikket).


Top
   
Indlæg: søn jan 27, 2002 23:16 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chaser:
<strong>
Ang. DVD-afspiller ovenpå receiver, så har jeg ødelagt min Panasonic A-360 på den måde, så nu bliver jeg nød til at bruge min PlayStation 2... 4000,- for at have DVD-afspiller i ét år er ikke ret fedt... Det skal dog siges, at min receiver er en Technics-model der er kendt for at udvikle rigtig meget varme. Er der forresten nogen der er interesseret i en defekt A-360? Det er laserhovedet den er gal med, Hifi-klubben ville have 3500,- for at reparere den, det synes jeg var for meget... Den kan afspille enkelte film og de fleste musik-cd'er. Der medfølger fjernbetjening.</strong><hr></blockquote>

AAAARGH!!!! Jeg er i chok. sådan noget troede jeg ikke kunne ske i det virkelige liv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ...

Det er jo noget l... det kunne være jeg allivel skulle flytte maskinen. Pga. et ledningehelvede bliver det dog meget vanskeligt... øv.

jeg må vel bare håbe... det har jo trods alt gået i et år [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: søn jan 27, 2002 23:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>Det er jo noget l... det kunne være jeg allivel skulle flytte maskinen. Pga. et ledningehelvede bliver det dog meget vanskeligt... øv.
</strong><hr></blockquote>

Du kan da bare bytte om på de to. Stil receiveren ovenpå DVD afspilleren. Varmeafviklingen fra receiveren sker jo hovedsagelig via "rillerne" i toppen (og evt. siderne). DVD afspilleren kan sagtens tåle at stå nederst - den har jo ingen varme, den skal af med.


Top
   
Indlæg: man jan 28, 2002 1:30 
Offline

Tilmeldt: ons jun 06, 2001 1:01
Indlæg: 215
Geografisk sted: Århus
Jeg startede med at bruge DVD-Magasinets forum efter Ulrik engang havde sendt en mail rundt til en masse sites, hvor han opfordrede til at linke til hans forum. Det gjorde jeg ikke (Sorry Ulrik) men nogle måneder senere begyndte jeg selv at bruge det.

Ang. DVD-afspiller ovenpå receiver, så har jeg ødelagt min Panasonic A-360 på den måde, så nu bliver jeg nød til at bruge min PlayStation 2... 4000,- for at have DVD-afspiller i ét år er ikke ret fedt... Det skal dog siges, at min receiver er en Technics-model der er kendt for at udvikle rigtig meget varme. Er der forresten nogen der er interesseret i en defekt A-360? Det er laserhovedet den er gal med, Hifi-klubben ville have 3500,- for at reparere den, det synes jeg var for meget... Den kan afspille enkelte film og de fleste musik-cd'er. Der medfølger fjernbetjening.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team