Kickstarter/crowdfunding-tråden

I dette forum kan der diskuteres ALT mellem himmel og jord...og det er jo ikke så lidt.
Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » ons dec 03, 2014 11:01

Der må være andre end mig, der igen og igen smider penge efter tvivlsomme projekter på Kickstarter, Indiegogo og lignende steder? ;)
Til dato har jeg backet 20-25 projekter på diverse platforme. Det har været brætspil, computerspil, musik og bøger (og en enkelt film).

Kreativiteten er stor - fx. kan jeg kun tage hatten af for den fyr, der samlede $55.000 ind til kartoffelsalat- til sig selv (!!). Ind imellem brænder man nallerne, og ind imellem er entusiasmen større end slutresultatet. Men sjovt, det er det nu for det meste.

Ofte kan jeg ærgre mig gul og blå, når jeg lige netop har misset en kampagne, som kunne have været spændende. Så derfor tænkte jeg, at man kunne dele de projekter, man backer - uanset om det er spil, film, soldrevne køleskabe eller hvad fa'en man nu er faldet over.
- Jacob Billede
"I think she's bipolar, or lactose intolerant, one of the two."

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Re: Kickstarter/crowdfunding-tråden

Indlægaf Buck Rogers » ons dec 03, 2014 11:01

Alle de projekter, jeg har backet, er lukket for tilmelding nu, men jeg kan da nævne, at de seneste tre, jeg har backet er:
Matt Gray - Reformation: C64-musikeren (der bl.a. lavede Last Ninja 2) genindspiller sine kendteste numre på moderne instrumenter. Det er endt som en 4-cd-boks.

Omen: A Reign of War: fantastisk bræt/kortspil med lækre komponenter.
Billede

Psychomachia: første bind af en graphic novel.
Billede
- Jacob Billede

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » ons dec 03, 2014 12:17

Fin idé, Buck R. Jeg er også efterhånden mere og mere tæt på crowdsourcing. Det er en super god idé, når tingene altså bliver til noget.

Jeg er en kæmpe RPG-nørd. Derfor har jeg været med til at crowdfunde Kingdom Come: Deliverance. Det skal være et realistisk, open world RPG-spil under idéen Dungeons and No dragons, som jeg grinede meget af. Spillet skulle gerne udkomme i slutningen af 2015.

http://kingdomcomerpg.com/
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » ons dec 03, 2014 12:42

Spændende! Jeg kan på forhånd konstatere, at tiden ikke er til den slags store spil, men fedt ser det ud :)
- Jacob Billede

Brugeravatar
skjoldan
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
Kontakt:

Indlægaf skjoldan » ons dec 03, 2014 12:50

Holmsgaard skrev:Fin idé, Buck R. Jeg er også efterhånden mere og mere tæt på crowdsourcing. Det er en super god idé, når tingene altså bliver til noget.

Jeg er en kæmpe RPG-nørd. Derfor har jeg været med til at crowdfunde Kingdom Come: Deliverance. Det skal være et realistisk, open world RPG-spil under idéen Dungeons and No dragons, som jeg grinede meget af. Spillet skulle gerne udkomme i slutningen af 2015.

http://kingdomcomerpg.com/

Det ser faktisk ret spændende ud... og nogle interesante navne de har med til at lave det. - det vil jeg kigge lidt nærmere på. :)
Da Bears!!

Brugeravatar
metalmickey
Geografisk sted: Vestbjerg

Indlægaf metalmickey » ons dec 03, 2014 16:10

Til dem der var glade for point & click adventure games, så har Ron Gilbert og Gary Winnick (som bl.a. stod bag Maniac Mansion og Monkey Island) startet denne kampagne: Thimbleweed Park :)
"I fell out of Heaven, to be with you in Hell"

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » ons dec 03, 2014 16:30

Tak for info, metalmickey. Det kunne være, jeg skulle skyde en 20-dollarseddel i det projekt også! :thumb:

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » ons dec 03, 2014 16:41

Se, jeg vidste, at Gud havde udset mig til at oprette denne tråd. Der er en mening med det hele. Lidt pricey, men hvad fa'en... backed... pledge-beskrivelserne er sgu for underholdende:
" Pledge $25 or more

"I pirated Maniac Mansion and Monkey Island when I was a kid and I feel bad!" This reward tier instantly absolves you of all guilt and includes the Thimbleweed Park game. All subsequent tiers also include guilt absolution."

Men nu havde jeg ærligt og redeligt betalt for begge spil, så jeg nøjes med at betale $20 ;)
- Jacob Billede

Brugeravatar
Fuzhi
Kontakt:

Indlægaf Fuzhi » tors dec 04, 2014 9:47

Jeg har støttet/preordered følgende to albumudgivelser:

The Smashing Pumpkins - Monuments to an Elegy
http://www.pledgemusic.com/projects/smashingpumpkins

Goblin (kendt fra mange af Dario Argento soundtracks) - Four Of A Kind
http://www.pledgemusic.com/projects/goblin

Brugeravatar
RaGa_MuFFiN
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Kontakt:

Indlægaf RaGa_MuFFiN » ons dec 10, 2014 8:57

Jeg har støttet følgende projekt :

Thimbleweed Park

Det ser ultrafedt ud! Alle oldschool gamere burde smide penge efter det her. Det er folkene bag Monkey Island og Maniac Mansion! Det kan simpelthen ikke gå galt!

Hvor meget jeg har støttet med, vil jeg ikke sige, men måske man kan se mit navn i en telefonbog i spillet :nuts:
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » ons dec 10, 2014 9:14

Sådan :thumb:
Det ser ud til, at det er gået temmelig meget i stå med at få nye backere, så the more, the merrier!
- Jacob Billede

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle

Indlægaf DeathPosture » ons dec 10, 2014 9:38

Det er måske ikke helt det samme, men jeg støtter regelmæssigt Wikimedia Foundation økonomisk da jeg simpelthen elsker Wikipedia og de muligheder det giver mig. Dette samme er gældende hos Reddit hvor jeg jævnt tit gilder interessante/sjove indlæg med Reddit Gold.

Pt. backer jeg ikke nogen crowdfunding kampagner, men nogle af dem jeg tidligere har støttet med større beløb har været elektronisk musik-baserede: Ektoplazm Metamorphosis der samlede over $30k ind til den gratis musik-platform Ektoplazm. Derudover har jeg backet et hav af mindre niche-udgivelser indenfor elektronisk undergrundsmusik/retro goa/psytrance.
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2015 + ÅRETS FILM 2016 | Hvilke film har jeg set i | 2015 | 2016 | 2017 Billede

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » ons dec 10, 2014 10:43

Buck Rogers skrev:Sådan :thumb:
Det ser ud til, at det er gået temmelig meget i stå med at få nye backere, så the more, the merrier!

Jeg skynder mig fluks at sætte lidt penge over, da det kunne være rigtigt fedt, hvis de nåede deres stretch goal og får engelske stemmer på. Det kræver $30k mere. Så meget kan jeg dog ikke lægge, not even close. :)

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » ons dec 10, 2014 12:44

Super! Det plejer også at rykke lidt ekstra de sidste to døgn, når der bliver sendt påmindelse ud til dem, der har valgt det.
- Jacob Billede

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tirs jan 06, 2015 13:14

Ikke at jeg er særligt interesseret i brætspils-rollespil, men jeg synes godt nok, at det projekt, som folkene bag Shadows of Esteren har gang i, er virkelig flot, originalt og gennemført:

https://www.kickstarter.com/projects/11 ... -rpg-tuath

Har tænkt mig at støtte projektet ud fra, at det er anderledes end man ser normalt, vellavet rent visuelt og tydeligt vellidt blandt brugere fra deres første kickstarter-kampagne. :)

Tilbage til "Alt Andet (end hjemmebio)"