DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 13:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 197 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 714 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 10, 2015 11:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Respekt for ham - han er meget ligefrem omkring sit engagement i Battlefield: Earth, men især er det underholdende at læse om hans kreativitet:
Citat:
"- What was the best set piece/prop you ever macgyvered on set?

- In STAR WARS, the first one, there's a thing called "the comlink." And that's the little communicator that the Stormtroopers use, and C-3PO uses in one shot. So I was in the production designer's office, showing him some plumbing units that he could design into a set.

And a call came from the floor, from George, and he says "I need a comlink NOW! I need a communicator now!"

So as the call came through, and George was saying he needed a comlink NOW, I undid a pipe, and out fell a filter.

And I looked at it and thought that it had a little grid on the end, with little indented circles around it on one end, and I went OH MY GOD! and I ran to my room, stuck one little ring around it, ran to the floor, and put it into George's hand, and he said "PERFECT!"

And there was only one ever made."


og

Citat:
"And the most iconic thing was the laser sword - now we call it the lightsaber.

Well, when I read the script, I knew that that would be the iconic image of this world.

And I was making everything out of junk - I was using real guns, and adapting them for the film, and I would stick with superglue - I got through BOXES of superglue, sticking things on the barrel, sticking on sights to give them a different look - and it was getting near to the time when everything had to be shipped to Tunisia for the start of the shoot at the end of March.

And I still had not found a lightsaber.

And I couldn't make them. We didn't have the money. And I knew it wouldn't look right. I was trying to find an object to make one out of.

And I made Luke's binoculars myself, in my office, out of an old sixteen mill camera. And I stuck on another piece for the viewing screen. And I needed 2 lenses for the front, so I went to a photography shop, in London, where we used to rent all of our equipment from, for movies.

And I found two lenses. And we bought those. And then I just said to the owner - "Do you have anything interesting in boxes, anything you don't use, that I could take a look at?"

And he said "Oh, under that shelf there, that stuff hasn't been looked at it in 10 years, have a look at it."

So the first box I pulled out - I took the lid off - and there was tissue paper inside - and as I pulled off the tissue paper - now, you have to go in slow-motion, and the music is rising...

And there were these flash-handles.

From an old press camera called a Graflex.

And I pulled one out, and just said "Oh my goodness, this is it."

And I bought the lot, raced back to the studios - and my set decorating room was FILLED with shelves of any bit of junk I found that was interesting, it was like a magpie's nest, and I had some rubber draft-excluder that was in T-shape, which I stuck on the Sterling sub-machine guns for the Stormtrooper weapons, and I stuck that to make it into a handle - I stuck seven of them around the end of it.

And I had an old calculator that I'd broken down, and I found a little strip of bubbles, like lenses, and those I stuck into the old grip of this flash-handle.

And I called George.

And I said "You'd better come to my office."

And he walked in, and I just handed him this lightsaber, and it was quite heavy - because it had batteries inside, and it had a red button, and he just held it and smiled.

He knew I got it.

And then he just asked me to add a little ring on the end - because for Tunisia, it didn't fire up, but we needed to hang it on Luke's belt, and that went out to Tunisia - I made two of them. And that's the one that Obi-Wan Kenobi brings from the trunk, the one that he gives to Luke and says "That was your father's". That's the one I made for eight pounds - about twelve dollars."


Man kommer bare længst med lidt kreativitet :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jun 15, 2015 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede



Der er under fire timer tilbage af Sky Sharks-kampagnen.
:shock: :shock:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 15, 2015 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg ved ikke med jer, men jeg er ved at være lidt træt af billige haj og nazi zombiefilm. :?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sony får crowdfundet et nyt spil til PS4 og PC: Shenmue 3:

Artikel i The Independent

Kickstarter campaign:

De har i dette øjeblikket fået næsten tre millioner dollars til at lave det og der er tredive dage tilbage. Jeg kender ikke spillet, men jeg har smidt 29 dollars. Så får jeg et billigt PS4 spil til digitalt download til den tid, og hvis jeg til den tid ikke spiller PS4 mere eller det ikke er noget for mig, har jeg været til at sørge for, at et tydeligt ventet og elsket spil kommer på banen.

Jeg er stor fan af Kickstarter og Indiegogo.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 11:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Jeg synes bare, at crowdfunding-idéen ryger lidt, når store firmaer som Sony begynder at bruge den. Det skulle jo gerne være sådan, at det er opfindere, små udviklere o.l., der ikke har en kæmpe pengekasse, der bruger crowdfunding.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Jeg tror måske Sony ikke har troet på spillet.

Læste på en anden side at Sony ville gerne putte penge i spillet hvis det blev populært på kickstarter. Og det er det så blevet.

Men synes det er noget underligt noget at reklamere på e3 for det under en kæmpe Sony konference. Så går ideen af kickstarter. Synes det fede ved kickstarter er alle de små udviklere med en masse fede ideer får støtte.

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 12:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, som jeg har forstået det, har Sony ikke troet på, at der var et publikum til det. Derfor har de fået sat det i gang. På sin vis er det jo fint, for jeg får f.eks. spillet, når det udkommer, så hvis jeg nu var superfan, ville jeg betale for, at man udviklede et spil til mig. Det er da win/win. Kan jeg ikke lide det, så kan jeg jo slette igen. :)

Jeg tror, de skovler penge ind til det når nu, de stadig har tredive dage tilbage.

Ellers er jeg enig med dig, Buck Rogers. Det burde afgjort være indie-/ikke etablerede udviklere/producenter, der stod bag den slags.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Er det ikke bare en preorder, pakket ind i Sonys grådighed?

PSN afdelingen af Sony omsatte i 2014 for 75 milliarder USD, hvor af 17,9 milliarder USD af de penge gik i sort. Heri er i øvrigt ikke indberegnet kickback fra in-game purchases, som beløb sig til 12.2 milliarder USD.

Men skulle der lykkes for dem, så har de da givet EA incitament til at crowdfunde FIFA 17 og CoD: The Fight for More Money. :lol: :lol:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg forstår heller ikke Kickstarter idéen…hvorfor ikke bare lavet spillet? De sagde dog til deres konference at dette IKKE var et sony produkt, men de gav ham blot tid til at reklamere for det.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Det her spil til PS4 ser dog også interessant ud…

https://www.kickstarter.com/projects/fo ... nav_search

Ligner lidt et moderne wipe out / F-Zero. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 14:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mills skrev:
Jeg forstår heller ikke Kickstarter idéen…hvorfor ikke bare lavet spillet? De sagde dog til deres konference at dette IKKE var et sony produkt, men de gav ham blot tid til at reklamere for det.


Jeg har heller ikke set Sonys navn i forbindelse med kampagnen, så det giver måske nok god mening.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mills skrev:
Det her spil til PS4 ser dog også interessant ud…

https://www.kickstarter.com/projects/fo ... nav_search

Ligner lidt et moderne wipe out / F-Zero. :thumb:


Det ser rigtigt fedt ud. Det kunne jeg også godt have fundet på at investere i. F-Zero er - sammen med Mario Kart/Wacky Wheels - det eneste bilspil, jeg nogensinde har kunnet finde ud af.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jun 17, 2015 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mills skrev:
Det her spil til PS4 ser dog også interessant ud…

https://www.kickstarter.com/projects/fo ... nav_search

Ligner lidt et moderne wipe out / F-Zero. :thumb:

Det er jo Designers Republic, der stod bag al grafikken til WipeOut, så det er ikke mærkeligt at det ligner WipeOut, som vi åbenbart ikke får officielt fra Sony til PS4. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jun 22, 2015 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Af alle de crowdfunding projekter jeg har set til dags dato, er det her nok det mest interessante:

https://www.kickstarter.com/projects/do ... u-hear-the

Det er jo gudesendt for os der har smadret hørelsen med et langt liv af høj musik.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jun 29, 2015 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 23, 2002 2:01
Indlæg: 763
Geografisk sted: Køge
Denne passer da lige til alle os film folk

https://www.indiegogo.com/projects/hjae ... ino#/story

_________________
Peter Hansen

My Collection


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 197 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 714 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team