DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 197 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 614 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 17, 2015 11:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Støt Dennis Hoppers sidste film
Billede

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs mar 17, 2015 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Buck Rogers skrev:

Woo-hoo! You are now an official backer of The Last Film Festival: Dennis Hopper's Unseen Final Film. :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Repost fra De korte filmnyheder-tråden:

Billede

Black Angel, en fantasy-short film, der blev lavet i forbindelse med Star Wars - The Empire Strikes Back, skal laves til en rigtig fuld-længde-film. Roger Christian, som også stod bag originalen, der udkom for 34 år siden, skal være med til at lave filmen.

Nyheden kommer fra en artikel fra The Independent, hvor man kan læse om filmens historie.

Der er en Indiegogo-kampagne til at finansiere projektet, hvor du også kan læse mere om projektet. John Rhys Davies og Rutger Hauer skal begge medvirke i filmen.

Her kan du se den originale Black Angel via YouTube:



Jeg selv synes naturligvis, det ser spændende ud og har spyttet penge i projektet.

edit: artikel tilføjet.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar ons jun 03, 2015 9:10, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 9:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Spændende, den har jeg ikke hørt om før. Og Roger Christian har jo noget at bøde for efter Battlefield: Earth, så det er bare om at komme i gang :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Kortfilmen fejler i hvert fald ingen ting, så jeg krydser finger på det lykkes at lave spillefilmen.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 10:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Men jeg forstår ikke helt budgettet. Vi har tidligere talt om, at man da bestemt kan nå langt for få penge. Men med mindre Rhys-Davies og Hauer stiller gratis op, og med mindre de kan låne fantasy-agtige kostumer gratis, når man da ikke langt for $100,000 i vore dage. Jeg ved godt, at projektet sandsynligvis når væsentligt over sit mål, men de må jo mene, at 100K kunne føre til en film.

Eller er pengene kun til pre-production?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så har jeg hermed også kastet lidt penge i kassen.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det med de $100.000 forstår jeg heller ikke. Og især ikke, når han siger, at han kan lave en ligeså flot film som Gladiator der havde et budget på $103.000.000. WTF?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Buck Rogers skrev:
Men jeg forstår ikke helt budgettet. Vi har tidligere talt om, at man da bestemt kan nå langt for få penge. Men med mindre Rhys-Davies og Hauer stiller gratis op, og med mindre de kan låne fantasy-agtige kostumer gratis, når man da ikke langt for $100,000 i vore dage. Jeg ved godt, at projektet sandsynligvis når væsentligt over sit mål, men de må jo mene, at 100K kunne føre til en film.

Eller er pengene kun til pre-production?

De skriver jo følgende:
The world of film financing has changed, and it’s harder now than ever to get a film like this financed, even with the success of other fantasy properties. Thankfully, we’ve managed to secure most of the funding we need – now we’re asking you to help us make the film the absolute best it can be.

Men hvor meget de allerede har skaffet står der ikke noget om.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 10:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ah, det med den øvrige finansiering havde jeg overset. Jamen så må vi jo håbe, at der vælter en masse penge ind :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jun 08, 2015 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Lance skrev følgende ovre i fredagstråden:

Lance skrev:
Uwe Boll skal bruge penge til hans nye film. (Rampage 3 )


https://www.indiegogo.com/projects/ramp ... mercy#home




Fra 20 $ bliver du nævnt i rulleteksterne. For 200 $ bliver dit navn nævnt på lydsporet i DVD commentary . For 4000 $ kan du medvirke i filmen. Lille rolle selvfølgelig. Du skal bo på hotel.

Var det noget ? :mrgreen:

En DAHF´er i en Boll film ? :nuts:


De to første er dog gode film. 6.4 er ikke normalt på imdb.com. Altså for Boll film.

http://www.imdb.com/title/tt1337057/reference


http://www.imdb.com/title/tt3448226/reference




... Og nu er der endelig nyt i den sag. :clap: :clap: :clap: :clap:


_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 08, 2015 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hahahahaha! Indebrændte Uwe! God sjov. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 08, 2015 11:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Wow. Uwe har tydeligvis været på peptalk-kursus. Så basalt set "Fuck you" til alle dem, der faktisk gad at støtte hans film? :loco:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 10, 2015 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Holmsgaard skrev:
Repost fra De korte filmnyheder-tråden:

Billede

Black Angel, en fantasy-short film, der blev lavet i forbindelse med Star Wars - The Empire Strikes Back, skal laves til en rigtig fuld-længde-film. Roger Christian, som også stod bag originalen, der udkom for 34 år siden, skal være med til at lave filmen.

Nyheden kommer fra en artikel fra The Independent, hvor man kan læse om filmens historie.

Der er en Indiegogo-kampagne til at finansiere projektet, hvor du også kan læse mere om projektet. John Rhys Davies og Rutger Hauer skal begge medvirke i filmen.

Her kan du se den originale Black Angel via YouTube:



Jeg selv synes naturligvis, det ser spændende ud og har spyttet penge i projektet.

Roger Christian har lavet en AmA, som er ganske interessant læsning om hans arbejde i Star Wars, Alien og Black Angel, både kortfilmen og den nye. Der snakkes også om Excalibur, Jodorowsky's Dune og selvfølgelig Battlefield Earth :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 10, 2015 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Her er en interessant passage vedr. Black Angel fra Roger Christians AmA:

Citat:

[–]hllimes1973 42 points 4 days ago
You say you want to bring it [Black Angel, red. :) ] back to the physical real action of older films, like Conan the Barbarian and Excalibur. I love that. Do you expect this will require more money due to the greater need for rehearsal and choreography, or do you expect that the less spent on CG will offset it? Can't wait to be a part of the indiegogo!
permalink

[–]Roger_Christian[S] 76 points 4 days ago

Thank you so much for your support!
And I'm SO happy that I'm touching people, because I am an audience member. I sit in cinemas, and I know what's missing. And quite honestly - I love huge - Super-Man, and Iron Man, and Pink Man, and whatever-Man - I love these films. You go to the cinema, you get blasted by sound and visuals and everything.
And then you wait for the next one, and you get a huge blast, and hide.
And I love that.
BUT. EXCALIBUR has stayed with people all of this time. So has the original CONAN.
John Boorman - I call him one of the great filmmakers of Britain- and to me, he was one of the British filmmakers with balls, because he made so many REALLY interesting movies.
This was around EXCALIBUR - when he'd seen BLACK ANGEL, he asked myself and the director of photography down to Pinewood Studios, and he showed my short film to his entire crew, and then stood at the end and said "That's what I want!"
And then Roger Pratt, the DP, was almost in the toilet, and I had little bits of film left over from EMPIRE STRIKES BACK and only 25,000 pounds, and I had an advantage - that I had a crew of 9 people, we had one camper wagon, a little one. I could go up dirt roads where NOBODY could go, and find amazing locations.
And I said "John, you're going to have a crew of 100, or 200 people, and you're going to have food trucks, and lights, and generators, and all of that stuff."
And he said "Well, that's true indeed."
But they were very kind. And the DP and the various design people said "No, no, we know what John wants!"
I put my costumes together with no money, we just made it up!
And I'm absolutely going to even the way STAR WARS was made - we had NO MONEY.
I had to invent the technique of using scrap to make all the sets and things, because we had no money. It was partly because i thought I could make them old and used like that, but it also cost me next to nothing. So I could fill the sets with these.
ALIEN was the same, you know. It was made for very little money. And I look at the first JURASSIC PARK, and that's the one people really remember - and Spielberg only had 75 CGI shots, and the rest of it, he had to get it to look real.
And I'm going to back to use those techniques.
So I have to have some CGI - because I have a flying demon in mine - I'll use CGI for that, but I'm going absolutely down and dirty. And it will be a quarter of a price to make this epic than if I were using CGI - going to REAL locations, at the right time of year, and I'll be using stunt coordinators, and I'm going to have the fights look so real that you can smell the blood and the sweat and the tears.
That's my goal.
That's what we're going to do with this.

[–]Roger_Christian[S] 38 points 4 days ago
So I'm very low budget!
So that's why this small IndieGogo amount - this will help fund the Undead, making a few of those, it's all going up on the screen. I need whatever help I can get!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 197 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 614 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team