DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 03, 2015 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Aha!
Den digitale og den analoge del kører på hvert deres batteri.

Så det er muligvis bare batteriet der skal skiftes.
Så skal jeg bare opstøve et SR626SW batteri et sted.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 03, 2015 17:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Billede

Jeg har fået dette i gave. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør jan 03, 2015 20:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Vildt fedt ur... Ikke et jeg selv ville gå med, da det ikke er min stil, men synes godt nok det er fedt.

Lækker retro stil der så positivt ment som muligt minder een om et typisk banegårds-ur, og samtidig ser aldeles præsentabelt og originalt ud.

Godkendt :thumb:


Top
   
Indlæg: man jan 05, 2015 19:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Maggerholm skrev:
Aha!
Den digitale og den analoge del kører på hvert deres batteri.

Så det er muligvis bare batteriet der skal skiftes.
Så skal jeg bare opstøve et SR626SW batteri et sted.

Mvh Michael


Et nyt batteri fik den analoge del til at køre igen.
Så må vi bare se, om jeg kan få klemt bagpladen på igen.
Det var en urmager, der hurtigt hev den, af, og da han havde bakset noget med at få den på igen, foreslog jeg, at jeg selv prøvede (da var batteriet jo ikke skiftet endnu).

Men det er vist en lidt svær opgave. :-)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 25, 2015 23:22 
Offline

Tilmeldt: søn maj 16, 2004 11:10
Indlæg: 149
Geografisk sted: vestsjælland
Hej

Sorry hvis det er semi off-topic..

Nogen der kender til kvaliteten på Festina?
Jeg skal have et tour de france 2014, men er i tvivl om det skal være et 16774 (ren stållænke) eller om jeg tør købe et 16775 (silikone og stål)

Jeg hælder i øvrigt mest til et rødt (farve 8) er der forslag til en pænere farve?

På forhånd tak.


Edit smileyen skulle være et otte-tal.


Top
   
Indlæg: man jan 26, 2015 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg har haft eet Festina-ur og det var en kvalitetsmæssig skuffelse fra ende til anden i forhold til prisen. Først og fremmest var kronen alt for stor og generede min hånd kraftigt. Blev lænken løsnet (ekstra led) sad det forholdsvis store og tunge ur ad pommern til. Nuvel - det var subjektivt, ur kontra min hånd. Selve kvaliteten føltes dog bestemt heller ikke rigtig. Især stålet på lænken føltes som en østtysk 1 Mark og det generelle feel uret gav var mere billigt skrammel end et lækkert stykke urværk trods den solide størrelse på min model.

Da jeg så siden var nede og blive guidet rundt i urverdenen af den søde, kønne og vidende ekspedient der fandt frem til det Fossil-ur jeg går med nu, der nævnte jeg min Festina-oplevelse for hende, og hun var ikke overrasket. Bedømmelsen fra hende af Festina var, at de var meget svingende i kvalitet fra model til model og at det ofte var lidt af et lotteri. Bestemt lavede de også lækre flotte ure der var pengene værd i kvalitet, men ligeså tit kunne man trække nitten og stå med noget man reelt set ikke følte var det hele værd. Hun var ikke udpræget fortaler for især nyere Festina-ure som hun fandt mere bling end reel value for money.

Det Fossil-ur jeg stolt bærer rundt på nu var væsentligt billigere men føles væsentligt dyrere.

Een model kan selvfølgelig ikke repræsentere de utallige ure Festina har lavet i hundrede år og en madpakke, men det var nok for mig til ikke at vende tilbage.


Just my two cents :D


Top
   
Indlæg: tirs feb 03, 2015 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har haft dette siden den 19. december 1997. Rigtige filmnørder vil med et blik på billedet vide præcis hvorfor jeg kan den dato udenad :D 8)

Billede

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 21:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Efter at have haft nedenstående Hugo Boss-ur i næsten 2 år, så er jeg kommet af med det - SLUT med firkantede ure og ure hvor du betaler for mærket.

Billede

Jeg har brugt den seneste tid på at kigge rundt. Jeg prøvede nedenstående Tissot-ur, som jeg synes var fint, men måske for basic og måske ikke 2000 kr. værd.

Billede

Så tænkte jeg, at jeg nok ikke gider quartz og vil prøve automatisk eller kinetisk. Jeg begyndte at kigge på Seiko-ure og deres 5-serie (automatiske). Her fandt jeg faktisk et par stykker, som jeg fandt ret interessante.

Fælles for dem alle er at der er vindue bagi, så man kan se indmaden.

De to første er de små modeller i 5-serien. De er automatiske med dag/dato-visning. Her er det meget 60er-stilen, der appellerer. Sølv urskive...

Billede

... eller blå.

Billede

Jeg synes den er sølv er lidt mere mig. Lidt mere dressy. Men de er jo ikke helt vandtætte. Så jeg begyndte at kigge på lidt mere vandtætte Seiko 5-ure :D Og faldt over denne model, bedre kendt som "sea urchin".

Billede

I don't knooooooooow. :hammer:


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fritte skrev:
Så jeg begyndte at kigge på lidt mere vandtætte Seiko 5-ure :D Og faldt over denne model, bedre kendt som "sea urchin".

Billede

Det ur fik jeg til jul. Det er meget lækkert, selv om jeg sjældent bruger det. Har kastet mig over Festinas Tour De France ure, som jeg skifter lidt imellem (Jeg har nogle fra forskellige år). De er ikke vanvittigt dyre, men er super behagelige at have på.

Billede

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn mar 06, 2016 1:32 
Offline

Tilmeldt: søn maj 16, 2004 11:10
Indlæg: 149
Geografisk sted: vestsjælland
Øj det sea urchin er lækkert!

Hvis du som mig har lidt smalle håndled ser et Festina Tour de france skørt ud, fordi det er så stort. Jeg var lidt nervøs over den meget blanke overflade, men det bliver ikke ridset (mit er en årgang 2013, de nyere er vist mere matte i overfladen).


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2016 16:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 28, 2005 21:39
Indlæg: 682
Efter at have været uden et funktionelt ur et stykke tid, fandt jeg et brugt Pebble Steel til et steal - 200 kr. :thumb:

Synes det er et af de pæneste smartwatches, og elsker at displayet er "always-on" takket være e-paper teknologien.
Skønt med opdateringer lige på håndledet, muligheden for at tilpasse urskiven efter humør og ikke mindst 6 dages batteritid.. :D

Billede

_________________
--- Hvis du tror du ved alt, ved du intet ---
--- Dahf member # 1631 ---


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2016 16:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Hvorhenne fandt du det?

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2016 18:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg fik slet ikke opdateret med mit køb tidligere på året. Jeg endte med et automatisk Seiko 5-ur i sølv. Og jeg er helt vild med det!

Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2016 21:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 28, 2005 21:39
Indlæg: 682
jacob_uno skrev:
Hvorhenne fandt du det?


På dba.dk
Ham jeg købte det af havde selv købt det brugt i sin tid og havde nu skiftet til et iWatch, da han ønskede nogle flere funktioner. Eftersom han bare havde det liggende hjemme i skuffen, valgte han at sætte det billigt til salg... Jeg stødte ind i annoncen 30 min efter den var lagt på..
Uret er ca er par år gammelt, men batteriet holder stadig imponerende, med flere daglige notifikationer..
Har nogle (bitte)små quirks, men ift nyprisen (pt) på 1200 kr er det nemt tilgivet...

_________________
--- Hvis du tror du ved alt, ved du intet ---
--- Dahf member # 1631 ---


Top
   
Indlæg: lør feb 24, 2018 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Overvejer kraftigt en SKX007. :yum:

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team