DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel: Busstrejke
Indlæg: tors feb 03, 2011 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jeg håber at alle vil tage ved lære af buschaufførene og nedlægge arbejdet, hver gang der tages en politisk beslutning man er uenig i. Demokrati er nemlig et græsk ord der betyder: "hold vejret til du får din vilje".


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det er så overdrevet åndssvagt at tage uskyldige rejsende som gidsler.
Det gælder i øvrigt også skraldemænd, flyveledere og hvem der nu ellers inddrager uskyldige ofre i deres faglige kampe.
Jeg har fuld forståelse for at man kan være utilfreds med sine arbejdsvilkår, men hvorfor det skal gå udover uskyldige lærer jeg aldrig at forstå.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
DeathPosture skrev:
Det er så overdrevet åndssvagt at tage uskyldige rejsende som gidsler.
Det gælder i øvrigt også skraldemænd, flyveledere og hvem der nu ellers inddrager uskyldige ofre i deres faglige kampe.
Jeg har fuld forståelse for at man kan være utilfreds med sine arbejdsvilkår, men hvorfor det skal gå udover uskyldige lærer jeg aldrig at forstå.

Det du taler om er at fjerne strejkeretten så. Det er jo ikke nogen der idag kan nedlægge arbejdet uden at det går ud over nogen (uskyldige). Der er selvfølgelige nogle arbejdsgrupper der er 'vigtigere' end andre det er jeg med på.


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 11:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Et eller andet sted, forstår jeg måske godt argumentet fra de strejkende - at strejke er sidste udvej for at blive hørt hos arbejdsgiverne.
Men det ændrer ikke ved, at deres faglige udfordringer går udover uskyldige rejsende der absolut intet har med deres interne stridigheder at gøre.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
DeathPosture skrev:
Et eller andet sted, forstår jeg måske godt argumentet fra de strejkende - at strejke er sidste udvej for at blive hørt hos arbejdsgiverne.
Men det ændrer ikke ved, at deres faglige udfordringer går udover uskyldige rejsende der absolut intet har med deres interne stridigheder at gøre.

Men det er jo ikke interne stridigheder det her drejer sig om. Det er bl.a. den truende afskaffelse af efterlønnen + den nedskæring af dagpengeperioden der allerede har fundet sted. Det er vel i bund og grund en masse dråber der har fået et bæger til at flyde over. Egentlig undrer det mig der ikke er flere grupper der har valgt at følge trop for ligesom at ligge noget tyngde bag.... Ville jo også mindske antallet af uskyldige betragteligt :)


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Avatar666 skrev:
Men det er jo ikke interne stridigheder det her drejer sig om. Det er bl.a. den truende afskaffelse af efterlønnen + den nedskæring af dagpengeperioden der allerede har fundet sted.


Ja, det er meget fint; Lad os alle strejke, hver gang der tages en politisk beslutning vi ikke er enige i.

Hvorfor ikke gå et skridt videre? Lad os strejke, hver gang et politisk forslag fremlægges, som vi heller ikke er enige i.


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 12:37 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Det er sgu godt at i lige nævner det med busstrejke. Det har lige fået mig til at tjekket tv2 nyhederne og jeg kan se at de på Fyn heldigvis kører. I hvert fald indtil videre.

Jeg kan så se at de i Aalborg sågar har blokeret busserne, hvilket betyder at hvis der tilfældigvis skulle være nogle chauffører der ønsker at udføre deres arbejde kan de ikke komme til det.
Jamen det er jo sympati.

I øvrigt synes jeg ofte det er i Aalborg der bliver strejket.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Nordjyder for the win!

Jeg mener naturligvis at de er i deres gode ret til at strike, og vi bør hører på hvad de siger, før de når så langt.
At de blokere busserne er da klart, nogen skal jo stoppe skruebrækkerne.
Fandt jeg det trælst at jeg var nød til at møde op en time før, for at kunne få et lift i dag. Ja, det gør jeg da. Men jeg forstår det, og kan nemt leve med det.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Dybt latterligt at strejke for noget der måske kommer og her er ordet 'måske' vigtig.
For der er ingen på denne jord der kan sige om der virkelig kommer en afskaffelse af efterlønnen. Det er et flertal i folketinget som bestemmer det og lige for tiden er der ikke flertal for en afskaffelse. Hvis der efter et valg kommer et rødt flertal (og det tror jeg at der gør) vil afskaffelsen af efterlønnen ikke, i følge S-SF, ikke blive aktuel. Så har tåberne (som jeg synes de er) strejker pga. ingenting. Latterligt og så kan de proppe der ret til at strejke skråt op.

Et eller andet sted kan jeg godt dog føle med buschaufførerne som kan strejke fordi de selv skal til at betale for et obligatorisk kursus. Det er sådan set helt i orden. For så noget skal selvfølgelig betales af arbejdsgiver.
Men de skal, som de andre tåber, holde deres kæft med efterlønnen, som ikke har hjemme nogen steder

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 16:04 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Okotta skrev:
Ja, det er meget fint; Lad os alle strejke, hver gang der tages en politisk beslutning vi ikke er enige i.

Hvorfor ikke gå et skridt videre? Lad os strejke, hver gang et politisk forslag fremlægges, som vi heller ikke er enige i.

:beerchug: Strejke er bare et forældet middel fra en verden, hvor fagforeninger og solidaritet rent faktisk havde en eksistensberettigelse.


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
michmach skrev:
Strejke er bare et forældet middel fra en verden, hvor fagforeninger og solidaritet rent faktisk havde en eksistensberettigelse.

Og hvilket middel foreslår du der sættes istedet? Eller mener du at folk bare skal holde deres kæft og bide i det sure æble? Eller mener du rent faktisk at træet kun giver søde æbler?


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 17:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
Avatar666 skrev:
michmach skrev:
Strejke er bare et forældet middel fra en verden, hvor fagforeninger og solidaritet rent faktisk havde en eksistensberettigelse.

Og hvilket middel foreslår du der sættes istedet? Eller mener du at folk bare skal holde deres kæft og bide i det sure æble? Eller mener du rent faktisk at træet kun giver søde æbler?


Demonstrationer i deres fritid, huske at stemme når der er valg, læserbreve, selv gå ind i politik. - det var lige nogle af de ting som jeg kunne komme på.

Jeg forstår bare ikke hvordan det kan være ok for nogle at besværligøre andre menneskers hverdag. - på mig virker det bare at nu ville de bare gerne irreterer alle os andre mest muligt.. F.eks. ved at blokere indre kbh, ved at sætte lastbiler og skraldevogne på tværs inde ved kongens nytorv lige omkring myldretiden.

_________________
Da Bears!!


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 18:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ja, de smarte stilladsarbejdere, hvoraf mange ikke engang er tilmeldt efterlønsordningen, demonstrerede torsdag morgen mod regeringens planer om at droppe efterlønnen. På det trafikerede Kongens Nytorv i København blev vejene blokeret.
Smart og det giver selvfølgelig masser af sympati. I guder nogle klaphatte!
:roll:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
I al den her efterløns snak er der stadig ingen der har stillet det absolut bedste forslag:

Fjern efterlønnen og sænk skatten tilsvarende prisen at gå på efterløn. På den måde har folk samme muligheder for tilbagetrækning, der er blot langt mere frihed til selv at administrere den, samt at folk kan betale for dem selv og ikke skal bede andre om at betale for dem.
Jeg synes det skriger af selvfedhed at man i stedet for at strejke for lavere skatter og mere selvadministrering, så strejker man for at andre skal sørge for en.

Underdanighed hele vejen igennem!


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 20:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Silver Surfer skrev:
Dybt latterligt at strejke for noget der måske kommer og her er ordet 'måske' vigtig.
For der er ingen på denne jord der kan sige om der virkelig kommer en afskaffelse af efterlønnen. Det er et flertal i folketinget som bestemmer det og lige for tiden er der ikke flertal for en afskaffelse. Hvis der efter et valg kommer et rødt flertal (og det tror jeg at der gør) vil afskaffelsen af efterlønnen ikke, i følge S-SF, ikke blive aktuel. Så har tåberne (som jeg synes de er) strejker pga. ingenting. Latterligt og så kan de proppe der ret til at strejke skråt op.

Et eller andet sted kan jeg godt dog føle med buschaufførerne som kan strejke fordi de selv skal til at betale for et obligatorisk kursus. Det er sådan set helt i orden. For så noget skal selvfølgelig betales af arbejdsgiver.
Men de skal, som de andre tåber, holde deres kæft med efterlønnen, som ikke har hjemme nogen steder

Helt enig hele vejen, måske lige pånær det med at vi får en rød regering efter valget. Håber sager som dette, kan ødelægge det for pamperne. At buschaufførerne strejker over de kurser, har jeg intet imod. Det er alt for ringe, at kræve de skal rykke 5000kr ud af deres privatøkonomi, får at de fortsat kan passe deres arbejde. Deres løn er ikke verdens højeste i forvejen. Men hold nu jeres kæft om den efterløn.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team