DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 243 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 517 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 28, 2008 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
Uhm, kaffe...

Husalteret rummer sådan en bandit her:

Billede
Billede

Den brygger faktisk en glimrende kaffe, men fremfor alt så kan den lave en pokkers masse af det af gangen, og så undgår roomien og undertegnede at komme op at slå om morgenkaffen ... og formiddagskaffen ... og eftermiddagskaffen ... og aftenkaffen :-)

Min SU har dikteret mit kaffekompromis mellem pris og kvalitet, og vi drikker altid Sallings egen javablanding, som et par gange om året kommer på tilbud til 4-5 poser for 100 kr. Så kan det godt svare sig at købe et par kasser, for det er altså billigt!


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 13:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Jeg drikker normalt kun kaffe på jobbet, og det er ikke noget at råbe hurra for. Hjemme er det normalt noget kenya der ryger i eva-trio karaflen. Har en almindelig maskine men den bliver brugt meget sjældent. Skal det gå stærkt er det nescafé guld.
For nyligt faldt jeg over nescafé espresso i netto. Og det er ikke så ringe enda. Det er naturligvis ikke så godt som rigtig espresso - men det er forbavsende godt

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 13:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg er offentligt ansat, og selv om jeg er ansat i en afdeling med en række the-tøser, så bliver der stadig brygget en ordentlig balje kaffe hver dag. Mærket er naturligvis Cafax!

Billede

På hjemmefronten drikker jeg stort set kun kaffe i weekenden og på fridage. Der står menuen oftest på grovmalet Peter Larsen-kaffe fra Føtex serveret i stempelkande.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 14:58 
Mills skrev:
Vores lokale kaffe mand rister selv

Det gør de fleste vist.

Men tilbage til kaffesnakken...
Er der nogle, som har prøvet at bage rå kaffebønner i ovnen (opskrift)?


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Instant coffee. Når jeg en sjælden gang imellem får drukket kaffe. Det er IKKE tit...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:17 
Offline

Tilmeldt: tors jan 29, 2004 13:09
Indlæg: 177
Geografisk sted: Århus
Herhjemme bruger vi Peter Larsen Stempelkaffe.

Billede

Men skal det gå hurtigt - eller bare en enkel kop, så bruger vi Änglamark instant café, som ifølge mine smagsløg smager meget bedre og mere "kaffeagtigt" end Nescafé.

Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
martin-faroe skrev:
Mills skrev:
Vores lokale kaffe mand rister selv

Det gør de fleste vist.

Men tilbage til kaffesnakken...
Er der nogle, som har prøvet at bage rå kaffebønner i ovnen (opskrift)?


Jeg har ikke selv prøvet det, men kan ikke forestille mig at det bliver ligeså godt som hvis køber det ristet fra en god kaffeforretning?

Selv drikker jeg til daglig - i litervis - Irmas Java Kaffe.

Det er en dejlig hverdagskaffe. Jeg køber altid hele bønner, som jeg kværner i min lille kværn. Til selve brygningen bruger jeg stempelkande - alt andet burde bandlyses!

Når det skal være rigtig god kaffe køber jeg gerne kaffe hos Riccos på Istedgade
http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/riccos-kaffebar

Eller hos kaffe fra Risteriet hos Sort Kaffe og Vinyl i Skydebanegade - de laver fremragende kaffe.
http://www.risteriet.dk/

Edit: Peter Larsen laver altså virkelig, virkelig skidt kaffe, når man sammenligner med andre mærker i samme prisklasse. Prøv et andet mærke og smag forskellen!

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:27 
Offline

Tilmeldt: tors jan 29, 2004 13:09
Indlæg: 177
Geografisk sted: Århus
Carsten O skrev:
Selv drikker jeg til daglig - i litervis - Irmas Java Kaffe.
....
Edit: Peter Larsen laver altså virkelig, virkelig skidt kaffe, når man sammenligner med andre mærker i samme prisklasse. Prøv et andet mærke og smag forskellen!


Så må jeg vel hellere finde en anden kaffe :)
Er først lige begyndt at bruge stempelkande.

Mht. Irmas Java... Er den en af de bedre? Hvad koster den?
Andre der kan anbefales?


Senest rettet af Lappe fre nov 28, 2008 15:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs dec 07, 2004 23:18
Indlæg: 187
Geografisk sted: Taastrup
Ahh... Kaffe... :D

Jeg foretrækker egentlig Café Noir brygget på en rigtig klassiker:

Billede

:thumb:

Jeg hader caféer... Man føler sig nærmest småkriminel når man; som opfølgning på ekspedientens spørgsmål om hvilken slags kaffe man ønsker, efter at man allerede har sagt at man gerne vil have en kop kaffe, tørt siger "sort". :roll:

Jeg drikker sq ikke kaffe for at nyde det, jeg drikker kaffe for at undgå at vågne med tastaturmærker i panden om morgenen...

(Og når jeg så en enkelt gang imellem faktisk nyder en kop "avanceret" kaffe - så foretrækker jeg altså at den har følgeskab af en cognac og en god cigar!) :thumb:

_________________
www.bokristensen.com


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Lappe skrev:

Mht. Irmas Java... Er den en af de bedre? Hvad koster den?
Andre der kan anbefales?


Lige nu på tilbud :thumb:

4 pakker for 99 kr.

http://www.irma.dk/includefiles/MODULER ... 5%20tilbud

Irmas Blå Kaffe er også ganske god. Merrilds Café Noir er også ok, synes jeg, men den er mere, sjovt nok, "mørk" og kraftig i smagen.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 17:27 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Ja danskerne er jo det land hvor der bliver drukket mest kaffe per indbygger. Det er dog ikke mig der bidrager til denne statistik. Jeg laver aldrig selv kaffe, har sågar ikke engang en kaffemaskine. Det bliver til en gang imellem når jeg er på cafë eller noget og modsat lille Odense, så er der hernede op til flere gode cafeer og jeg åbenbart er Tyskland et mere attraktivt marked for Starbucks da jeg vel har set en 4-5 stykker indtil videre. Ikke fordi det gør så meget.

Til gengæld nyder jeg at drikke thé, hvilket faktisk også kan laves på mange forskellige måder og findes i mange forskellige varianter.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Billede

Denne fætter klarer min kaffetørst, og så er den skam ikke særlig dyr!

EDIT: Har prøvet en mio. mia. forskellige mærker, men er ikke forfalden en type bønner (endnu).


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
@Fuser: Hvad er det for en kaffe-tingest?

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 21:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Nogle der har prøvet David Lynchs kaffe? :mrgreen:
http://ecomm.davidlynch.com/catalog/coffee_house.php

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre nov 28, 2008 21:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Claus O. skrev:
@Fuser: Hvad er det for en kaffe-tingest?


Den maler først bønnerne og derefter brygges kaffen på de friskmalede bønner. De smager fantastisk, og jeg går aldrig tilbage til pulverkaffe. Kanden er en termofætter, som forsøger at holde på varmen.

Min - den første - gik dog i stykker efter 1½ år, men jeg fik blot en ny. Ikke så meget slinger i valsen! 8)

Har været igennem Moccamaster og andre pulvermaskiner. Fordelen er klart smagen og aromaen. Pulveret mister jo nærmest deres pondus, idet posen åbnes.
Har også stempelkander, men synes altid jeg ender med en stor del grums. Det slipper jeg i højere grad for med min maskine. Dog er rengøringen lidt mere besværlig. Til gengæld skal jeg ikke sidder og holde øje med temperaturen på det kogte vand inden, jeg må hælde det på kande, osv.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 243 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 517 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team