DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 420 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 728 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 11, 2008 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 21, 2003 19:52
Indlæg: 3554
MiNo skrev:
Jacob M. Andersen skrev:
Jeg har også mine problemer med årsopgørelsen. Har arbejdet hos en arbejdsgiver i 2007, som slet ikke har indberettet noget til SKAT.


Vil det sige han så ikke har trukket skat af din løn? Hvis ikke, 'opdagede' du det så ikke?


Jo, det har han nemlig. Hvor han så har gjort af pengene til SKAT, det er svært at sige. I følge ham selv, så vil der komme en efter-indberetning fra dem til SKAT, men det kan jeg jo ikke bruge til meget lige nu (og stoler mildest talt ikke på manden, da jeg også har en sag hos HK, for at få mine feriepenge).

_________________
Min blog - www.jacobmandersen.dk


Top
   
Indlæg: tirs mar 11, 2008 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
@Jacob: Øv da - bare husk at holde din egen sti ren, og informér SKAT om alt hvad du ved og tror. I fald der skulle opstå problemer senere, så kan du bevise du har gjort hvad du kunne og informere dem hele vejen - dvs ikke handlet i ond tro. Det er bare sådan en lille 'cover my ass' manøvre som måske er tiden værd, når nu din chef/arbejdsplads ikke har styr på sagerne.


Top
   
Indlæg: tirs mar 11, 2008 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 21, 2003 19:52
Indlæg: 3554
MiNo skrev:
@Jacob: Øv da - bare husk at holde din egen sti ren, og informér SKAT om alt hvad du ved og tror. I fald der skulle opstå problemer senere, så kan du bevise du har gjort hvad du kunne og informere dem hele vejen - dvs ikke handlet i ond tro. Det er bare sådan en lille 'cover my ass' manøvre som måske er tiden værd, når nu din chef/arbejdsplads ikke har styr på sagerne.


Præcis. Derfor vil jeg også troppe op på skattecenteret og få ordnet det, så både min årsopgørelse passer, men så de bliver opmærksomme på at han har tilbageholdt et evt. beløb til dem.

Bare irriterende at en arbejdsgivers sløsen kan gå udover mig, der ellers overholder det jeg har skullet. Men det bliver hans problem når de forsøger at indkræve pengene ;)

_________________
Min blog - www.jacobmandersen.dk


Top
   
Indlæg: tirs mar 11, 2008 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Nå, fik tastet lidt Km ind, og vupti ca 7700 kr oven i de andre, så 13.5 K i alt. :beerchug:


Top
   
Indlæg: tirs mar 11, 2008 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 05, 2005 16:58
Indlæg: 221
Jeg har lige et spørgsmål omkring kørselsbidrag. Jeg har lige indtastet km osv. og så skriver beregningen, at den påfører 6070 kr. som befordring (jeg ved godt, at det ikke er det, man får udbetalt). Men nu undrer det mig så, at der står på min nye årsopgørelse, at jeg kun får 25% af beløbet udbetalt. De andre år har det passet med, at jeg cirka fik udbetalt samme procent af beløbet, som min trækprocent er på (jeg betaler 40% i skat, altså troede jeg, at jeg fik udbetalt 40% af de 6070).

Hvad siger I andre? Får I også kun udbetalt 25% af det indberettede beløb?

(sikke en smørrer... håber det ovenstående giver mening)


Top
   
Indlæg: tirs mar 11, 2008 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Jeg skal så have 2.497,- tilbage i skat, og 11kr. :shock: i AM-bidrag.
Så blev den NAS-server da financieret.


Top
   
Indlæg: tirs mar 11, 2008 19:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
@kiddo
Jeg har kørselsbefordring på ca 25.000. Det gav mig ca. 5000, oven i til udbetaling :?
Der var allerede 4000,- jeg skulle have retur, så i alt 9000,-

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 0:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 03, 2004 22:04
Indlæg: 874
5000 kr. tilbage her og 1 kr. i AM-bidrag ;)

_________________
Cheers
Sejrup


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 9:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Kiddo skrev:
Jeg har lige et spørgsmål omkring kørselsbidrag. [Cut]. Hvad siger I andre? Får I også kun udbetalt 25% af det indberettede beløb?


Hej Kiddo. Det skulle i snit give en 'gevist' på 33.3% - du kan læse detaljerne i dette link : http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteb ... /5233.html

Jeg blev også 'snydt' da jeg troede det var et 'ægte' fradrag, men det er det slet ikke. Det er nemlig kun nogle typer skat det påvirker. Jeg ttroede jeg ville have fået det dobbelte (maginalskat niveau på ca 66%) men istedet får jeg kun ca 1/3 (33.3%) ud af fradraget. Øv øv.

Ifølge min egen beregning, så bidrager SKAT med ca 50 øre pr kørt km (ud over de første 24km om dage hvor de intet giver) og det betaler jo ikke engang benzinen for ikke at tale om de samlede udgifter for at køre en km. Jvf FDM: mellem 3 og 5 kr/km for de mest alm. biler i danmark.


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 28, 2004 12:26
Indlæg: 891
Geografisk sted: 7120 Bredballe
5268 kr. tilbage til mig :beerchug:

_________________
DAHF-rating: Billede

**De små blå** http://oc.mymovies.dk/Holden_DK/title:asc


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 12:29 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
MiNo skrev:
Kiddo skrev:
Jeg har lige et spørgsmål omkring kørselsbidrag. [Cut]. Hvad siger I andre? Får I også kun udbetalt 25% af det indberettede beløb?


Hej Kiddo. Det skulle i snit give en 'gevist' på 33.3% - du kan læse detaljerne i dette link : http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteb ... /5233.html

Jeg blev også 'snydt' da jeg troede det var et 'ægte' fradrag, men det er det slet ikke. Det er nemlig kun nogle typer skat det påvirker. Jeg ttroede jeg ville have fået det dobbelte (maginalskat niveau på ca 66%) men istedet får jeg kun ca 1/3 (33.3%) ud af fradraget. Øv øv.

Ja der er ikke meget sjov ved de topbeskattede kroner - det eneste fornuftige er at smide dem ind på en ratepension, da der her er fradrag i topskatten.

Citat:
Ifølge min egen beregning, så bidrager SKAT med ca 50 øre pr kørt km (ud over de første 24km om dage hvor de intet giver) og det betaler jo ikke engang benzinen for ikke at tale om de samlede udgifter for at køre en km. Jvf FDM: mellem 3 og 5 kr/km for de mest alm. biler i danmark.

Nu er transportfradraget som udgangspunkt også et af de fradrag der burde fjernes. Der er i de fleste tilfælde ingen mening i at belønne at folk bor langt fra deres arbejde.
Jeg har i øvrigt selv et pænt stort transportfradrag, så jeg vil også blive ramt, hvis det fjernes.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Senest rettet af MortenB ons mar 12, 2008 12:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 12:34 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
MiNo skrev:
Kiddo skrev:
Jeg har lige et spørgsmål omkring kørselsbidrag. [Cut]. Hvad siger I andre? Får I også kun udbetalt 25% af det indberettede beløb?


Hej Kiddo. Det skulle i snit give en 'gevist' på 33.3% - du kan læse detaljerne i dette link : http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteb ... /5233.html

Jeg blev også 'snydt' da jeg troede det var et 'ægte' fradrag, men det er det slet ikke. Det er nemlig kun nogle typer skat det påvirker. Jeg ttroede jeg ville have fået det dobbelte (maginalskat niveau på ca 66%) men istedet får jeg kun ca 1/3 (33.3%) ud af fradraget. Øv øv.

Ifølge min egen beregning, så bidrager SKAT med ca 50 øre pr kørt km (ud over de første 24km om dage hvor de intet giver) og det betaler jo ikke engang benzinen for ikke at tale om de samlede udgifter for at køre en km. Jvf FDM: mellem 3 og 5 kr/km for de mest alm. biler i danmark.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
MortenB skrev:
Nu er transportfradraget som udgangspunkt også et af de fradrag der burde fjernes. Der er i de fleste tilfælde ingen mening i at belønne at folk bor langt fra deres arbejde


mon ikke du lige har glemt 'I min mening'. Ellers giver du nemlig udtryk for, at du alene har forstået de mekanismer der gør sig gældende omkring 'arbejdsstyrkens bevægelighed' - i særdeleshed i et samfund som voldbeskatter biler og benzin.

Men i min mening bør fradraget skam også fjernes. Samtidig med vi fjerne afgifterne på biler og benzin.

Vh
MiNo


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
MiNo skrev:
Men i min mening bør fradraget skam også fjernes. Samtidig med vi fjerner afgifterne på biler og benzin.

Det er alt for drastisk samt en trussel mod miljøet. Vi skulle ikke gerne have amerikanske tilstande, hvor en bil med 3,2 liters V6-motor er "den lille bybil" ;)

Efter min mening burde man:

1. holde op med at placere alle arbejdspladser indenfor en radius af 20 km. fra Rådhuspladsen... Staten kunne eksempelvis gå forrest.
2. optimerer den kollektive trafik på regularitet, kvalitet og pris. Hvorfor ikke give tilladelse til at busser må køre i nødsporet, når der er kø?
3. beholde benzinpriserne omkring 10 kr men droppe den ublu brandskat på biler. I Danmark har vi nogen af de mest skrabede bilmodeller (også sikkerhedsmæssigt), fordi ekstraudstyr er vanvittigt dyrt.
4. beskatte gevinst ved boligsalg. Ikke det helt vilde - måske 10%. Det kunne så finansiere en skattelettelse for alle.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: ons mar 12, 2008 14:32 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
MiNo skrev:
MortenB skrev:
Nu er transportfradraget som udgangspunkt også et af de fradrag der burde fjernes. Der er i de fleste tilfælde ingen mening i at belønne at folk bor langt fra deres arbejde


mon ikke du lige har glemt 'I min mening'.

Tjo som regel udtaler jeg mig kun på egne vegne :D

Citat:
Ellers giver du nemlig udtryk for, at du alene har forstået de mekanismer der gør sig gældende omkring 'arbejdsstyrkens bevægelighed'

Nej - mine få linier er ikke et udtryk for den endegyldige sandhed. Men alt andet lige burde det være ret indlysende, at der er noget fundamentalt forkert i at belønne dem der har længst på arbejde. Der er selvfølgelig nogle praktiske problemer i forhold til bl.a. boligsituationen i de områder, hvor virksomhederne ligger.
Men det skulle ikke undre mig, at transportfradraget er et af de fradrag der kunne blive strøget i en ganske nær fremtid i betragtning af, at man tilsyneladende tør sætte rentefradraget i spil.

Citat:
- i særdeleshed i et samfund som voldbeskatter biler og benzin.

Det har så ikke rigtigt nogen sammenhæng med transportfradraget.

Citat:
Men i min mening bør fradraget skam også fjernes. Samtidig med vi fjerne afgifterne på biler og benzin.

Ville nok ikke være særligt fornuftigt af mange grunde, hvoraf kan nævnes tre:
* Det ville give anledning til en stignig i privatbilismen der ville få vejnettet til at gå helt i knæ omkring de større by- og erhvervsområder
* De sundhedsmæssige konsekvenser
* De miljømæssige konsekvenser

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 420 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 728 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team