DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 420 indlæg ]  Gå til side Foregående 123 24 25 26 27 28 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 17, 2015 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
MiNo skrev:
Maggerholm skrev:
Der er da for alvor stille på dahf, når denne tråd ikke er blevet hevet frem endnu.
Jeg har lige indberettet min kørsel, og står nu til, at skulle have 12.131kr retur.

Mvh Michael


"Tillykke med dine dårlige mattematik-evner" ;-)


Det har ikke så meget med matematik-evner eller mangel på samme at gøre.
Jeg retter ikke rigtig til i forskudsopgørelsen.
Og det er første gang jeg kan trække kørsel fra, da jeg (indenfor samme firma) fik ændret min primære arbejdsplads.
Så jeg har blot noteret ned, og så først indtastet det nu her, da det blev muligt.

Iøvrigt er vi igen i en situation, hvor der er bedre rente i at låne Skat pengene, end i at have dem stående i en opsparing.
Skat giver 0,5% i rente.
Min "højrente opsparing" (hvor pengene ikke er bundet) gav 0,8% og har varslet at det falder til 0,3%.

Så jeg nyder at få penge tilbage i skat.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Maggerholm skrev:
MiNo skrev:
Maggerholm skrev:
Der er da for alvor stille på dahf, når denne tråd ikke er blevet hevet frem endnu.
Jeg har lige indberettet min kørsel, og står nu til, at skulle have 12.131kr retur.

Mvh Michael


"Tillykke med dine dårlige mattematik-evner" ;-)


Det har ikke så meget med matematik-evner eller mangel på samme at gøre.
Jeg retter ikke rigtig til i forskudsopgørelsen.
Og det er første gang jeg kan trække kørsel fra, da jeg (indenfor samme firma) fik ændret min primære arbejdsplads.
Så jeg har blot noteret ned, og så først indtastet det nu her, da det blev muligt.

Iøvrigt er vi igen i en situation, hvor der er bedre rente i at låne Skat pengene, end i at have dem stående i en opsparing.
Skat giver 0,5% i rente.
Min "højrente opsparing" (hvor pengene ikke er bundet) gav 0,8% og har varslet at det falder til 0,3%.

Så jeg nyder at få penge tilbage i skat.

Mvh Michael


Jeg driller bare :-)

De fleste har vel en form for gæld, og dermed giver det, for de fleste, langt mere mening at få sine penge hurtigst muligt så man undgår flere renter end højst nødvendigt.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 26, 2004 13:05
Indlæg: 723
Geografisk sted: "Reservatet"
Jeg skulle betale 24 kr, utroligt de gider indkræve det istedet for at lade det ind gå til næste år :?

_________________
Hvor FAN... i hele hule RØDGLØDENDE HELV...er vin-smiley`en :beerchug:Nåe der er du BilledeTak Evil Doctor & Buller Salgs Rating Skide Pålidlig


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Molle skrev:
Jeg skulle betale 24 kr, utroligt de gider indkræve det istedet for at lade det ind gå til næste år :?


Den kan jeg godt slå i - med flere længder!

Billede

i 2012 blev min overskydende skat tilbageholdt fordi jeg havde et udestående med Aalborg Kommune på uoverskuelige 99 øre.
(beklager det irriterende Instagram-filter på billedet. Jeg ved ikke hvad fanden jeg tænkte på dengang i 2012).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Årsagen til at 'systemet' hænger sig i de fucking latterlige småbeløb, er pga fucking latterlige mennesker som får helt vildt ondt i røven, hvis de 'snydes' for 50 ører.

Tænk hvis vi alle kunne blive enige om, at 10 kr den ene eller anden vej, automatisk blev sat til 0 kr.

Men nej, der er idioter derude som synes det er bedre at bruge måske 100 kr på udbetalingen. Og *DET* er medvirkende årsagen til, at vi har så mange administrativt ansatte i stat og kommune. Ingen kan længere slappe lidt af, men hænger sig i enhver fucking lille og ubetydelig detaljer. Det forsvares så med at det er 'principielt' vigtigt, men det er jo noget ævl. Det medfører et enormt spild, og der er kun skattepenge til at betale for det.

/Rant off.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
MiNo skrev:
Årsagen til at 'systemet' hænger sig i de fucking latterlige småbeløb, er pga fucking latterlige mennesker som får helt vildt ondt i røven, hvis de 'snydes' for 50 ører.

Tænk hvis vi alle kunne blive enige om, at 10 kr den ene eller anden vej, automatisk blev sat til 0 kr.

Men nej, der er idioter derude som synes det er bedre at bruge måske 100 kr på udbetalingen. Og *DET* er medvirkende årsagen til, at vi har så mange administrativt ansatte i stat og kommune. Ingen kan længere slappe lidt af, men hænger sig i enhver fucking lille og ubetydelig detaljer. Det forsvares så med at det er 'principielt' vigtigt, men det er jo noget ævl. Det medfører et enormt spild, og der er kun skattepenge til at betale for det.

/Rant off.

Amen :notworthy: :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
MiNo skrev:

Jeg driller bare :-)

De fleste har vel en form for gæld, og dermed giver det, for de fleste, langt mere mening at få sine penge hurtigst muligt så man undgår flere renter end højst nødvendigt.


Jeg er ikke som de fleste. ;-)

Jeg er gældfri. :thumb:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 18, 2015 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Skal have en MacBook Pro Retina 13" tilbage i skat :mrgreen: :mrgreen: :thumb:

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: tors mar 19, 2015 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Rasbred skrev:
Skal have en MacBook Pro Retina 13" tilbage i skat :mrgreen: :mrgreen: :thumb:



Fedt! Kan man bare vælge fra en liste??? ;)

Sgu bedre Sk(v)at tog sig sammen og fik jagtet nogle af de rige svin der sender milliarder i skattely, mens skoler står og rådner op herhjemme. Så melder de pludselig pas og slår ud med armene...mjaaaa, det kan vi godt nok ikke gøre noget ved! :devil:

Nej nej - men når Hansen og Petersen har tjent for meget og urskoven af oplysninger har en uigennemskuelig tvist, så skal de nok stå der med gribbe-kløerne og få krattet ind.

Nå,...nuff said - det var mit indre stalinistiske møgsvin der tittede frem ;)

Undertegnede skal have 5.000kr plus det løse tilbage, og det samme skal Fruen. Fint i en måned hvor der også falder børnepenge for 2 x egen-avl. Så er der til lommepenge i Berlin, reparation af to biler og penge til sommerhusferien når sommerferien kommer :D


Top
   
Indlæg: tors mar 19, 2015 20:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
Undertegnede skal have 5.000kr plus det løse tilbage, og det samme skal Fruen. Fint i en måned hvor der også falder børnepenge for 2 x egen-avl. Så er der til lommepenge i Berlin, reparation af to biler og penge til sommerhusferien når sommerferien kommer :D

Når tingene går op i en højere enhed, så er det svært at klage. :thumb:

I øvrigt pralede skat.dk på DR med, at danskerne var overraskende dygtige til at regne deres skat ud, for det er første gang siden indførslen af det automatiske skattesystem, at danskerne skal have mere tilbage end de skal af med. Imponerende! :clap:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors mar 19, 2015 20:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Sidste år var alt afstemt og lagt an på, at der som minimum ikke skulle betales noget tilbage.... Resultat: jeg fik et pænt smæk.

I år: Forventet at skulle af med ihvertfald lidt plus det løse, da uduelige KMD igen-igen x 10 har trådt i buskadset og lavet kage på lønsedlerne, hvilket blev til en 1000kr for meget udbetalt. Og ja - 5000kr tilbage.

Ja, uanset hvad så siger de kloge jo ar aben ligger hos een selv - jeg kan virkelig bare ikke altid gennemskue der skattelotteri :D

Og ja, det er rart at få lidt af sine egne penge tilbage, men jeg er stadig arrig på rige svin der bare skal rage mest muligt til sig selv og unddrager samfundet milliarder ;)


Top
   
Indlæg: fre mar 11, 2016 21:27 
Offline

Tilmeldt: søn maj 16, 2004 11:10
Indlæg: 149
Geografisk sted: vestsjælland
Så nåede jeg igennem køen hos SKAT. Jeg har indberettet alt på forhånd, men fik alligevel 1.404 kr. Tilbage.


Top
   
Indlæg: fre mar 11, 2016 21:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
947 kr. tilbage, som jeg også fik regnet mig frem til i mandags.


Top
   
Indlæg: fre mar 11, 2016 21:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
153kr tilbage, jeg må finde fejlen!


Top
   
Indlæg: lør mar 12, 2016 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
13804kr retur :D

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 420 indlæg ]  Gå til side Foregående 123 24 25 26 27 28 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team