DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 712 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 18, 2014 16:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Rikkepigen skal også lige nævnes her. Læs i: "Hvem har du handlet med"

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 17:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Det seneste stridsemne var om en film malede et skønmaleri over amerikansk patriotisme, og om film må det?!
Jeg har læst et sted, at amerikanske filmskabere kun får lov at låne militært isenkram, hvis der tegnes et positivt billede af militæret.
Noget for noget. :)
Det er ikke en genre som jeg har specielle interesser i, må jeg nok erkende.

Synd, når et så forholdsvis harmløst emne kan få en debat til at koge over. :(
Det burde være muligt, at kunne gå efter bolden, i stedet for manden.


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 19:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Spencer skrev:
Det seneste stridsemne var om en film malede et skønmaleri over amerikansk patriotisme, og om film må det?!
Jeg har læst et sted, at amerikanske filmskabere kun får lov at låne militært isenkram, hvis der tegnes et positivt billede af militæret.
Noget for noget. :)
Det er ikke en genre som jeg har specielle interesser i, må jeg nok erkende.

Synd, når et så forholdsvis harmløst emne kan få en debat til at koge over. :(
Det burde være muligt, at kunne gå efter bolden, i stedet for manden.


Så hjælper det jo bare ikke når manden så hyler over at bolden får sparket......


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Henriksen skrev:
Så hjælper det jo bare ikke når manden så hyler over at bolden får sparket......

Jeg synes godt nok tråden kom til at handle meget om personerne og debatformen, mere end selve den film, der var debatemnet. :|
Der har før været brændvarme emner, som fik sindene i kog, men her var det noget mystisk, at en stemning skulle kunne piskes op.
Vi har den funktion i brugerindstillingerne, hvor man kan blokere indlæg fra de brugere man ikke ønsker at læse indlæg fra, eller debattere med.
Den er ren mirakelmedicin, imod den slags, hvis man spørger mig. :!:


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 19:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg synes der var visse og somme der overreagerede, overtolkede og bevidst ønskede at fremstå som ofre.....

Der blev argumenteret fra een kant og hylet blindt fra en anden, som jeg ser det.


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 19:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Henriksen skrev:
Jeg synes der var visse og somme der overreagerede, overtolkede og bevidst ønskede at fremstå som ofre.....

Der blev argumenteret fra een kant og hylet blindt fra en anden, som jeg ser det.

Det er meget vel tænkeligt, at den ene debattør havde ret og den anden tog fejl, men det er den snedige blokeringsfunktion helt ligeglad med.
Den kan nemlig blokere, uanset om den man blokerer har ret, eller ej. :D


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 19:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det kan også bare tænkes at t23 tager en pause.

Pauser er sunde.


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 20:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
t23 overreagerede voldsomt. Han blandede sig i en kommentar henvendt til Buck og kaldte mig arrogant. Det kommenterede jeg på, uden at kalde ham noget som helst. Så smuttede han i vrede og slyngede om sig med postulater - hvilket jeg også selv har gjort før. Dengang var det også en overreaktion. Det er altid ærgerligt, når en bidragsyder forsvinder fra et forum - og jeg ærgrer mig også over, at have bidraget til hans forsvinden. Diskussionen var fuldkommen fjollet og Buck og jeg er hverken blevet mere eller mindre venner/uvenner over det. I sidste ende er det jo t23, der vælger om han vil debattere på Dahf eller ej.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 20:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
t23 overreagerede voldsomt. Han blandede sig i en kommentar henvendt til Buck og kaldte mig arrogant. Det kommenterede jeg på, uden at kalde ham noget som helst. Så smuttede han i vrede og slyngede om sig med postulater - hvilket jeg også selv har gjort før. Dengang var det også en overreaktion. Det er altid ærgerligt, når en bidragsyder forsvinder fra et forum - og jeg ærgrer mig også over, at have bidraget til hans forsvinden. Diskussionen var fuldkommen fjollet og Buck og jeg er hverken blevet mere eller mindre venner/uvenner over det. I sidste ende er det jo t23, der vælger om han vil debattere på Dahf eller ej.


Just präcis :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Det er bare lidt mærkeligt, i de gode gamle dage da ordet var frit, røg der en eller to debatøre når bølgerne gik højt. Nu hvor der er streng dressur, er forummet stort set dødt og forladt. :(
Så det er sgu godt gået...............

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2014 23:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
dfms skrev:
Det er bare lidt mærkeligt, i de gode gamle dage da ordet var frit, røg der en eller to debatøre når bølgerne gik højt. Nu hvor der er streng dressur, er forummet stort set dødt og forladt. :(
Så det er sgu godt gået...............

Der har været en død periode, men jeg synes sgu det går meget fint herinde igen. Nogle er gået, andre er kommet til.

Folk kommer lidt op at skændes ind imellem, og det plejer jo heldigvis at drive over igen (som med Mr. Konigsberg og moi). Men ja, trist hvis t23 ikke vender tilbage - som Fritte skriver, kan det være, at det hjælper med en pause.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons mar 19, 2014 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tricket er nok: Skaber man noget, der er interessant nok, så kommer der gang i folk. Frittes afstemninger er et bevis på det. Ja, der er dødt herinde fra tid til anden, men så propper en eller anden en femmer i f.eks. DP eller Fritte, og så genererer det noget energi. Jeg er med tiden selv blevet træt af alle de retningslinjer, der kom herinde, men er dog glad for, at jeg ikke skal læse om politiske emner herinde.

Hvis t23 har taget sit tøj og et gået pga. en bagatel, så er det ikke så godt. Steiners farvel til DAHF var også lige dramatisk nok, men fair nok. Gider man ikke være her, så skal man bestemt ikke tvinges. :)

edit: og velkommen tilbage til Rikkepigen Tommy.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 20, 2014 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
dfms skrev:
Det er bare lidt mærkeligt, i de gode gamle dage da ordet var frit, røg der en eller to debatøre når bølgerne gik højt. Nu hvor der er streng dressur, er forummet stort set dødt og forladt. :(
Så det er sgu godt gået...............


Hvor det det sandt. Længe leve den kliniske politiske korrekthed! Nu er der ingen det bliver stødt, men vi dør alle af kedsomhed.

Som inspiration lad mig nævne det udmærkede danske gaming site - Daily Rush. Der kan alt diskuteres, uden nogle større problemer, og der en generelt meget god/lun tone. Så det ER muligt.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: fre mar 21, 2014 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg var med til at lave retningslinjerne, men er egentlig stor fan af, at de blødes op. Her er så dødt nu om dage, at selv kirkegårdene klokken fire om natten ude på landet blomstrer af mere liv. Måske det er derfor, vores bedste debattører har det med at forsvinde. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 21, 2014 14:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg har faktisk været væk et par gange ;)

Og jeg er lige her (for nu at svare på trådens spørgsmål ;) )

Men ja.....brodden er taget lidt ud af foretagenet med de strikse linjer og overfølsomheden for politisk debat. Nuvel - når der køres temaer som nu de mange afstemninger, så er vi jo helt færme til på saglig og hyggelig vis, at snakke film og vise vores filmglæde uden at der behøver gå verbal tsunami i den.

Så...bum-bum.... Lad os nyde de få positive ting der holder liv i sagerne, og nyde at der samtidig stort set ikke er noget negativt. Skulle der så gå fnidder i den, som der ganske vist gjorde med Buck, Konigsberg og t23, så lad det skumme over til bølgerne igen er glattet ud, og så kommer vi videre. Det vidste sig jo at vi snildt kunne overleve et rask lille slagsmål uden brug af cyberspace-politiet

:beerchug:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 712 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team