DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 12:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man mar 19, 2018 23:08 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Hej boardies

Jeg husker dette chatroom som det mest aktive i Danmark - nu er alle kanonerne stilnet.

Skyldes denne triste udvikling dét, der kaldes Facebook?

Alt står snart stille på de få filmchatrooms på Internettet, og det meste vi kan læse om hér og dér,
er kommerciel snak om, hvor en vis film er billigst, hvor der førhen var glæde, kærlighed og entusiasme
om filmens mange spændende facetter.

Bedste hilsner,
Poul


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 23:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Du er da meget velkommen til at bidrage med nogle filmanmeldelser her på forummet.

Hvis du kigger forbi f.eks. Film-forummet, så er der ret god gang i den der.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 23:59 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
njhansen skrev:
Du er da meget velkommen til at bidrage med nogle filmanmeldelser her på forummet.

Hvis du kigger forbi f.eks. Film-forummet, så er der ret god gang i den der.


Synes du?

Jeg husker vel dit navn fra andre gamle boards, og du har altid været en god bidragyder.
Du må således også have erfaret, at det slentrer af sted med dialogerne?

Og hér på sitet er man mest populær, hvis man omtaler de sidste nye teenagerfilm indenfor de sidste 3 år.
(Ikke at jeg ønsker at være populær - bare spørg de andre :D ).

Lad nu være med at sige, at jeg bare kan skabe en ny tråd - dét kan ethvert kvaj. Hvis jeg omtaler film
de øvrige aldrig har set, fordi de hellere vil se filmeffekter end film, kan jeg jo lige så godt tale med mine
venner på DFI.

Hyggeligt at høre fra dig igen,
Poul


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 0:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
For nogle år siden, havde man den fornemelse at BLÅ blok var i flertal her på forummet. Det var de RØDE så fornærmet over, så all politik snak blev forbudt (men man godt må svine Trump til), det har så resulteret i at mange har forladt dette hendøende forum.
Og ja hvem gider høre om Sorte Panter, Star Wars, Avergers VI eller andet SJW Safe Space gøjl.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kom endelig ud med galden, dfms! :lol:

I øvrigt en skam, hvis folk forsvinder fra et film-forum, fordi man ikke kan få lov til at snakke politik.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 13:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 03, 2002 1:01
Indlæg: 637
Geografisk sted: Brøndby, Danmark
Kan tavsheden skyldes at brugerne er blevet ældre?
Det sker jo ofte at man er entusiastisk omkring det ene eller det andet gennem ungdommen. Så kommer der kæreste og børn ind i livet og tiden til entusiasmen er begrænset. Måske ungerne fanger interessen for hjemmebio hvis far (formentlig) kan holde sin egen entusiasme mens ungerne vokser op. Når ungerne er flyttet hjemmefra kan det være at entusiasmen kommer tilbage.

Hvordan står det til med nye hjemmebio entusiaster?
Er hjemmebio noget der trækker nye folk til eller er film ensbetydende med netflix m.m. på den nærmeste mobilskærm med lyd fra hvad der nu lige var af hovedtelefoner.

Det er sådan ca. det som f.eks. modeljernbanehobbyen kæmper med.

_________________
Folk siger altid til mig, at jeg sidder ned hele dagen og jeg sidder oppe hele natten. Hvor går grænsen mellem de to ting??


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Horsecreek er inde på noget af det rigtige.

Min filminteresse, mine filmindkøb og mit filmkig, har ikke ændret sig i de 16 der er gået siden jeg blev DAHF'er, men livet har simpelthen bare ændret sig. Før i tiden var det svært at undvære at kigge på DAHF flere gange om dagen, men nu kan der gå meeeget lang tid imellem jeg er herinde. Men helt væk kan man jo ikke holde sig :)


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 0:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Andre ting fylder mere nu, men aligevel ikke. Jeg er vel i biffen mindst en gang om måneden og har da altid gang i mindst en serie. Samt interesse for grej til hjemmebioen.

Men for mig gik det dødt her da den nye linie blev lagt - den med at ingen nogensinde måtte blive fornærmet.

Jeg synes vi tabte mere end vi vandt. Her er nu pænt, politisk korrekt og dødt. Vi har sejret ad helvedes til?

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
MiNo :thumb: :thumb: :thumb:

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 13:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvis I havde fået lov til at brække jer ud på dette forum om alle de slemme indvandrere, fandens røde og hvad man nu ellers kan forestille sig, at internettes krigere elsker at udbasunere til alt og alle, så var mange andre brugere forsvundet. Så havde I måske siddet og kunnet klappet hinanden på ryggen over, hvor slemme alle, der hedder Ali eller Mustafa er, men til gengæld havde alle, der gerne ville snakke film, nok skredet. Jeg havde i hvert fald, og jeg er hverken rød eller radikal. Jeg gider bare ikke læse om den slags på et film- og teknikforum :)

En af de allerbedste skribenter på denne side nogensinde, Carsten O, bad om at få sin konto slettet, fordi han ikke ville se mere på den måde, der blev snakket på herinde. Det har altid ærgret mig.

Hvis folk havde været bare en flig god til at diskutere ordentligt med hinanden, så havde Ulrik nok aldrig lavet de her regler i det hele taget, men på begge sider af den politiske skala er der sjældent blevet snakket pænt til hinanden på DAHF.

Jeg tror, at det lave aktivitetsniveau virkelig skyldes det, som Horsecreek skriver. Jeg selv har godt nok svært ved ikke at kigge herinde, men DAHF betyder ikke ret meget for mig mere. Får meget mere inspiration andre steder på nettet, men da her er hyggeligt og jeg respekterer og er imponeret af de fleste fortsat aktive brugeres evner til at skrive om film, så bliver jeg ved indtil den dag, hvor DAHF ikke længere består. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 21:33 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Tak for mange gode indlæg - jeg må have ramt en åre.

Skal vi ikke blive enige om, at politik og religion ikke bør være en væsentlighed i vore blændende bidrag?
Det har alle dage ødelagt festen!

Jeg tror ikke, at bordies er særligt gamle - se på sprogbruget.

Jeg er nok én af de ældste, og jeg kan godt følge med i chatten uden at google visse ord.

Ordet hjemmebio har åbenbart ændret betydning siden jeg var knægt - engang var det nærmest uartigt :D
(nu lyder jeg som Hass-Christensen igen :D ).

Inviter jeres børn og børnebørn med ind i en biograf - de vil aldrig glemme det.

Om 40 år findes der ikke biografer mere, bortset fra Cinemateket i Gothersgade, København, med stor statsstøtte.

Venligst, Poul


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Køb og salg har været meget aktivt herinde, gennem en årrække, men mon ikke en stor del af dette er flyttet til facebook?
Jeg skulle selv bruge en masse gear, og købte en del fra brugere herinde.
Bl.a. købte jeg flere laserdiscsamlinger, lærred, projektor, forstærker, samt diverse løsøre.
Anmeldelser af gear læste jeg meget herinde, men skal jeg købe nyt gear idag, vil jeg tjekke YouTube og Google inden jeg søger på dahf.

De 'skæve' diskussioner og debatter, samt nye DVD- og BD-udgivelser, var altid god læsning.
Hvilke region 1 film måtte man bare eje, og hvilken version, når der nu var flere små udgivere.
Mange af de små DVD-udgivere har vel også drejet nøglen, med tiden?
Det er jo et lille marked, med de mere sjældne titler - desværre.
Flere af de sjældne udgivelser ligger desuden i fuld længde på YouTube.
Det gør nok ikke hverdagen nemmere, for de små udgivere. :?


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Er sådan set enig med dig Poul. Der skal ikke gå religion og politisk debat i alt. Men total forbud mod stort set alt som kunne støde nogle er bare så klinisk og unaturligt at det altså også ødelægger den gode filmsnak. Vi er jo hele mennesker og derfor er så strenge regler om hvad man må snakke om ødelæggende. For nogle af os. Også selvom vi måske kun meget sjældent ønske at berører de omtalte emner. Jeg kommer heller ikke hos folk som har en lang liste af ting der ikke må snakkes om.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: fre mar 30, 2018 8:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Den politiske korrekthed, hvor man hverken må bande eller ryge, og hvor der søreme ikke må forskelsbehandles alt for meget på film, smitter måske også lidt af på filmdebatterne.
Personligt blev jeg overmæt af actionfilm, efter at have set Peter Jacksons nyere CGI og bulder-brag, hvor larm vinder over stemning.
Dokumentargenren er blevet mere interessant, de senere år, for mig, og her kan emnerne vel sjældent diskuteres her på sitet, uden at det ender i politik.
Og det må det jo ikke.

Må man diskutere Bill Cosby, Harvey Weinstein, Kevin Spacey, Bryan Singer, samt de nyligt afslørede 'grisebasser' indenfor dansk film?
Eller vil man blive beskyldt for bare at lave larm alene for selve larmens skyld?
Ingen orker det, og det er meget forståeligt, når man ser på tonen i tidligere ophedede tråde.

Tilbage er den lille boble af lykke, hvor film kan bringe en væk fra virkeligheden, i stedet for tættere på.
Det er 'safe' debat, men også meget stille.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team