DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 23, 2014 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Billede

Amazon.uk har nogle "krydderiposer" som de ovenstående, som er glimrende til at have uspiselige tørrede krydderier i, når man laver simreretter. Det kan fx være hel kanel, hel chili, laurbærblade, stjerneanis, hel peber osv.

Man lader sin "krydderipose" simre med i gryden, og den er jo dejlig nem at fjerne inden servering. Men hvad hedder disse poser på dansk, og hvor kan man købe dem (for at spare shipping)?

Jeg har selvfølgelig luret, at man nok også kan bruge en bomulds-tepose, men hvis nu der findes poser med indbygget snøring, ville det jo være nemmere - og forhåbentlig billigere.


Top
   
Indlæg: tors okt 23, 2014 14:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Der findes mange løsninger på det. Men lige de poser der, kan købes hos enhver indvandrer grønthandler eller orientalsk købmand.

Personligt bruger jeg sterile bomuldsswabs, som egentlig er lavet til sårbehandling. Dem folder jeg ud, kommer krydderkvisten i og binder til med lidt kødsnor. Jeg får swabsene gratis gennem mit arbejde, men eller koster de ikke alverden på apoteket eller i Matas.

Ellers synes jeg nu også idéen med theposer lyder fint nok. Eller kan man også bare bruge gamle (selvfølgelig vaskede) bomuldsklæder. Ved min bedstemor bruger gamle oprevne viskestykker.

Fordelen ved theposer og de swabs jeg bruger er, at når den er fisket op af retten, så smider man den bare ud. Ikke noget med, at tømme den for de udkogte rester og så besvære sig med, at vaske den bagefter.


Top
   
Indlæg: tors okt 23, 2014 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Mange tak. Godt at der er andre, der laver god mad ;)
Jeg vil se, om jeg kan finde noget i indvandrerbutikkerne. Ellers må jeg bare improvisere, hvilket heller ikke er så kompliceret igen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team