DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg ved godt, at dette er et søgt emne, men nu kom jeg til at tænke over det, og da vi jo vender stort set hvad som helst, der er bare marginalt film-relateret, i dette forum, så spørger jeg alligevel.

Søndag aften sad jeg og skulle se en film (Memento - og hvor er den original!), og som mange andre gange, så fixede jeg lige en pose micro-popcorn. Men igen har jeg fået købt et mærke, hvor alt for mange ikke popper, der er for salt og ikke sprøde nok. Derfor tænkte jeg på, om nogen af jer andre filmtosser (øh - filmelskere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) har et micro-popcorn-yndlingsmærke? For jeg kan bare ikke finde nogen, der er helt perfekte [img]images/smiles/converted/cry2.gif[/img]


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 14:19 
Offline

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 96
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Der står gerne uden på pakken at de alle sammen ikke skal poppe, men har aldig været ude for at de ikke er sprøde.

Men jeg har da også et Popcorn problem: Jeg blev træt at min store grimme microbølge ovn, og købte en smart lille fansy 20litters, problemet er nu at Popcorn posen ikke kan køre rundt inde i ovnen før de har popped [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 19:49 
Offline

Tilmeldt: fre nov 16, 2001 2:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Viby J
Jeg kender begge jeres problemer:

Jeg købte en microovn med grill(?) i bilka for 700 kr, jeg købte den KUN for at kunne lave popkorn. Posen kan ikke dreje rundt, og ca. halvdelen af popkornene er brændte hvis posen skal fyldes [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Microovne skal helst være på min 800 watt for at kunne lave popkorn optimal, den er min også (står der på den) men jeg tror at problemet er at posen sidder fast!!!

Den perfekte sæt:
Køb en Samsung M1716 med T.D.S. microovn og prop en pose Danish Micro Pop (rød/hvid stribet) i og giv dem ca. 3 min, eller til de lugter lidt brændte (kan lugtes under lågen hvor udluftning er), eller til de ikke popper så meget mere.

Posen er helt fuld, så den endda er lidt åben, og de er ikke brændte selvom de lugtede lidt svejne.

Det er i hvert fald min erfaring med min forældres microovn.

MVH Popkornenørden [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 20:55 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Min er en lille Daewoo på 600W, hvor posen lige kan rotere rundt. De er fanme gode ... LOL.


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 21:19 
Offline

Tilmeldt: man mar 11, 2002 2:01
Indlæg: 405
Geografisk sted: København
Jeg bruger en Moulinex 850W microovn der drejer posen rundt! Det er forskelligt hvilke popcorn jeg bruger, men som regel "Danish Micro pop", der er rigtig gode efter 3 min.

Noget der virkelig fremmer illusionen om at være i biografen er mine ægte popcorn-bægere - samme type som man får i biografen!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg fik disse bægere helt gratis i Tivoli, ved at spørge pænt i en af boderne der solgte popcorn!! [img]images/smiles/converted/nuts.gif[/img]

Det er altid sjovt at tage disse frem, når der kommer nogen på besøg for at se en go´ film! [img]images/smiles/converted/beerchug.gif[/img]


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 22:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Jesper N:
<strong>
Noget der virkelig fremmer illusionen om at være i biografen er mine ægte popcorn-bægere - samme type som man får i biografen!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg fik disse bægere helt gratis i Tivoli, ved at spørge pænt i en af boderne der solgte popcorn!! [img]images/smiles/converted/nuts.gif[/img]

Det er altid sjovt at tage disse frem, når der kommer nogen på besøg for at se en go´ film! [img]images/smiles/converted/beerchug.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Respægt!!!! [img]images/smiles/converted/lol.gif[/img]

Har du så også Coca-Cola-papbægre med låg og de der plasticsugerør, der larmer, når man bøjer dem?


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 22:27 
Offline

Tilmeldt: man mar 11, 2002 2:01
Indlæg: 405
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr> Respægt!!!!
Har du så også Coca-Cola-papbægre med låg og de der plasticsugerør, der larmer, når man bøjer dem?
<hr></blockquote>

Ja, selvfølgelig! Og efter hver forestilling klistrer mit gulv af spildt Cola og det flyder med popcorn og tomme slikposer! [img]images/smiles/converted/lol.gif[/img] [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img]


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: man apr 15, 2002 22:55 
Offline

Tilmeldt: fre jan 25, 2002 2:01
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland
Hmmm...og så undrer man sig over hvorfor "normale dødelige" kalder os nørder ?!? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: tirs apr 16, 2002 8:22 
Offline

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 96
Geografisk sted: Storkøbenhavn
I Bilka kan kan købe PAP-bære med korn til Microbølgeovn, som bliver til at bære fuld af popkorn [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] og de kan køre rundt uden problemer & køber et par næste gang jeg kommer forbi Bilka.


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: tors apr 18, 2002 2:51 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 27, 2001 1:01
Indlæg: 97
Geografisk sted: Det flade Amager
Jeg har en tudsegammel mikroovn - uden roterende tallerken og den slags avancerede ting, men jeg synes da mine popcorn bliver ganske gode alligevel.

Posen får ca 4 minutter på fuld effekt (600w), og mit yndlingsmærke er de økologiske med tre poser i en pose - ikke i æske som de fleste andre. Jeg køber dem i Irma og de er fra PopCo a/a.

Jeg synes duften er en god del af oplevelsen, men der er desværre flere der lugter 'forkert' i min næse - jeg mistænker den olie der bruges.

Anne


Top
   
 Titel: Popcorn?
Indlæg: tors apr 18, 2002 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg kan da godt se at min næste investering skal være en mikroovn. Når jeg sidder og læser alle jeres indlæg så undrer det mig hvordan jeg har formået at leve uden en indtil nu.

Popcorn har altid været en biograf-ting for mig, men det kunne godt være at jeg skulle få dem hjem til mig selv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team