DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 14:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 786 indlæg ]  Gå til side Foregående 146 47 48 49 5053 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jul 01, 2014 19:08 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Citat:
De sidste butikker i gadebilledet lukkede i weekenden, men navnet Blockbuster lever videre. Fra idag den 1. juli 2014 har TDC Group overtaget alle rettigheder til Blockbuster-navnet i Danmark og slår til efteråret dørene op til det, der skal være hele Danmarks digitale filmbutik.

”Stort set alle danskere kender Blockbuster som dér, hvor de har kunnet leje de nyeste film med hjem til en god aften i sofaen. Det vil vi nu bruge som afsæt til at lære alle danskere at leje film og tv-serier på nettet,” siger Ulf Lund, mediedirektør i TDC Group. Han pointerer samtidig, at de fysiske butikkers konkurs ikke har noget med TDC at gøre;

”Vi har købt rettighederne til navnet og intet andet. Alt hvad der vedrører de fysiske butikker ligger uden for vores ansvarsområde. Konkursen har ingen indflydelse på vores planer med brandet.”

Og planen er klar; Blockbuster skal være en ren online-tjeneste med tilbud om stykvis leje og køb af de nyeste film og tv-serier. TDC Group vælger dermed at splitte sine streaming-aktiviteter op i to, så Blockbuster fokuserer på udlejning af premierefilm, mens YouBio og gruppens Plus-tjenester fortsætter som rene abonnementstjenester.

”Vi kigger ind i et marked, der begynder at ligne det amerikanske, hvor Netflix og iTunes har sat sig tungt på hver deres område. Ved at splitte vores tjenester op matcher vi opdelingen af markedet bedre, og gør det enklere for kunderne at finde det, de efterspørger. Blockbuster bliver vores digitale udlejningsbutik, og vores største og vigtigste konkurrent på denne del af markedet er iTunes,” siger Ulf Lund.

TDC lancerede sin første digitale film-tjeneste i 2006, og har altså flere end otte års erfaring med digital udlejning af film. Med Blockbuster får danskerne en digital filmbutik, som er åben for alle, uanset om de er kunde hos TDC eller andre bredbåndsudbydere. Derudover adskiller Blockbuster sig fra de abonnementsbaserede tjenester ved, at filmene kan lejes allerede fire måneder efter biografpremieren. I abonnementsregi er de nyeste film mindst et år gamle og oftest markant ældre.

Det nye digitale Blockbuster vil fra begyndelsen kunne anvendes på bl.a. tablets, smartphones, smart-tv og spilkonsoller. På nuværende tidspunkt – og inden markedsføringen er begyndt – har flere end 30.000 bedt om at få besked fra blockbuster.dk, så snart tjenesten går i luften

Læs artiklen: http://digitalt.tv/blockbuster-filmleje ... z36Emghx00


Top
   
Indlæg: tirs jul 22, 2014 3:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
"Blockbuster" på Randersvej i Aarhus N har TONSVIS af film på lager, og 50% på næsten alt i butikken. Af Blu-rays er der næsten helt nye udgivelser som OldBoy (Spike Lee) til 50,- og Familien til 100,-. Minus 50%. Der er STAKKEVIS af dvd'er og utroligt mange Blu-rays.

Der er også 50% på slik og Ben & Jerry :thumb:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jul 23, 2014 8:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Naiera skrev:
"Blockbuster" på Randersvej i Aarhus N har TONSVIS af film på lager, og 50% på næsten alt i butikken. Af Blu-rays er der næsten helt nye udgivelser som OldBoy (Spike Lee) til 50,- og Familien til 100,-. Minus 50%. Der er STAKKEVIS af dvd'er og utroligt mange Blu-rays.

Der er også 50% på slik og Ben & Jerry :thumb:


Lyder som om de er ved ar lukke også.

Da jeg var derinde sidste uge var der uåbnede kasser overalt og på ingen måde styr på noget som helst. Håber de er kommet efter det.

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: ons jul 23, 2014 9:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Næh, sådan var det også i forgårs. De har jo fået kassevis af lager fra andre butikker, som de på ingen måde har plads til at stille op. Jeg tror ikke de er ved at lukke; lige nu handler det om at få nogle penge i kassen, ved at sælge så meget som muligt fra de andre butikker. De har også fået helt nye film ind, hvilket ikke rigtig passer med at den skulle lukke.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jul 23, 2014 16:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Er det kun i Århus der er en der sælger ud eller er der også gang i butikken i Aalborg?

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: ons jul 23, 2014 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg er efterhånden håbløs til at shoppe film i sådanne rodebunker.

Så det blev til 5stk Ben&Jerry's is til ca 156kr.
Stadig dyrt for is, men vil da gerne støtte Blockbuster.

Så jeg betalte med gavekort. :laugh:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 25, 2014 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Recycleit er slut!

Velkommen til Bluecity. Sålænge de nu eksisterer.

Der er også 50% på ALT i Blockbuster/Recycleit/Bluecity Horsens. ALT skal væk.

Farvel fysiske medier!


Top
   
Indlæg: lør jul 26, 2014 9:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Bluecity lyder bedre end Recycle It, men det er vildt, at alt skal sælges. Det betyder virkelig farvel til brugtfilmsmarkedet. Oh well. Sådan går det vist bare.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør jul 26, 2014 14:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Fritte skrev:
Farvel fysiske medier!

I'll give you my disc when you take it from my cold, dead hands!

Criterion, Arrow, Eureka mv. skal nok også få mine penge fremover :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jul 30, 2014 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Buck Rogers skrev:
Fritte skrev:
Farvel fysiske medier!

I'll give you my disc when you take it from my cold, dead hands!


:laugh:

Gav lige de blå, fysiske medier kunstigt åndedræt på Randersvej i Aarhus:
Giallo og Kapringen til 15 kr. efter rabat, Park Chan-Wooks Stoker til 25 kr. og The Broken Circle Breakdown til 40 kr.


Top
   
Indlæg: ons jul 30, 2014 22:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg skal vist forbi og kigge efter en Stoker i morgen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 31, 2014 0:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Buck Rogers skrev:
Fritte skrev:
Farvel fysiske medier!

I'll give you my disc when you take it from my cold, dead hands!



+537

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: tors jul 31, 2014 11:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Naiera skrev:
Jeg skal vist forbi og kigge efter en Stoker i morgen.


Jeg mindes kun at have set ét eksemplar, men jeg kan selvfølgelig have overset andre. Jeg blev opmærksom på filmen, der ellers er fløjet under min radar, i seneste nummer af Ekko hvor der var et portræt af Wasikowska. Og Chan-Wook er ellers en af husfavoritterne! Læs et opkog her, hvoraf også fremgår, at filmen kan ses gratis i Kongens Have i Kbh i dag:
http://www.ekkofilm.dk/artikler/mia-wasikowska/


Top
   
Indlæg: tors jul 31, 2014 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg tænkte nok du ville skrive, at de kun havde et enkelt eksemplar ;) Men jeg kigger forbi alligevel; mon ikke de har noget andet.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 01, 2014 9:13 
Offline

Tilmeldt: tirs maj 03, 2011 19:44
Indlæg: 160
Geografisk sted: Valby
På Vesterbrogade i Kbh, har de virkeligt mange film til salg, da de jo har fået fra de lukkede butikker. Jeg spurgte om det var dem de havde fået, og om det så var det? Hun pegede på cirka 20-30
Flyttekasser, som indeholdt blurays, men som ikke var prismærket og sat op endnu.... så i hvert fald der, kan det betale sig at kigge ind med mellemrum :-)

_________________
Min blå samling: http://c.mymovies.dk/sjoestrand


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 786 indlæg ]  Gå til side Foregående 146 47 48 49 5053 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team