DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 11:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 22, 2010 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Amazon.fr har flere blu-ray kampagner i øjeblikket.

Kampagne nr. 1 giver store prisrabatter ved køb af flere Blu-rays (blandt udvalgte titler). Rabatterne er som følger:

Køb 3-5 blu-rays og få 10€ rabat
Køb 6-8 blu-rays og få 30€ rabat
Køb 9-11 blu-rays og få 60€ rabat
Køb 12 eller flere blu-rays og få 90€ rabat

Der er for eksempel disse titler, som alle skulle have engelske tekster:
Le pacte des loups - €12,98
Les rivières pourpres 2 - €14,99 (filmen er ikke så god)
Le vilain - €14,49
Un long dimanche de fiancailles - €12,98
Nid de guêpes - €13,99

Der er også mange amerikanske film (selvfølgelig ikke altid til en konkurrendygtig pris, og måske også med tvungne tekster!), helt nye udgivelser som Flash Gordon, og en del sjældne blu-rays af især franske film, som ikke er udgivet i andre territorier, men som måske heller ikke er engelsk-venlige (fx Dobermann, Le concert, Welcome, Le premier jour du reste de ta vie, La grande vadrouille, Fauborg 36).

Jeg var selv lige ved at snuppe Bagdad Café, som er kommet på en fransk blu-ray i et helt nyt Directors Cut, men den skulle vist have tvungne franske tekster, hvis man vælger det originale lydspor. Det kan godt være, jeg snupper den alligevel, og finder på en løsning med at se den uden franske subs ved at rippe til harddisk og se den på wd tv. Vi får se.

Oversigt over alle titler her (husk også at klikke på de forskellige overskrifter som "2012...le concert", "Dirty Dancing..." for at få alle titlerne med; der er vel et par hundrede at vælge imellem).


Top
   
Indlæg: ons sep 22, 2010 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Kampagne nr. 2 er et Gaumont tilbud - køb 2 titler og få den tredje gratis (husk a skrive GAUMONT2 i kode-feltet, når du checker ud!):

Man kan bl.a. vælge mellem disse film, som alle skulle have engelske tekster:

MR73
Les rivières pourpres
Pars vite et reviens tard
Gardiens de l'ordre
36 quai des orfèvres
Les visiteurs
Chrysalis
Le Placard
Le dîner de cons

Der er selvfølgelig også mange andre film at vælge imellem, og man behøver ikke begrænse sig til blu-rays, men kan også kombinere med Gaumont dvd'er. Hele tilbudet kan ses her!

HUSK KODE ved checkout: GAUMONT2


Top
   
Indlæg: ons sep 22, 2010 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Årh hvad, den her tråd er farlig! Jeg har da i hvert fald lige fundet en god håndfuld jeg snildt kunne finde på at købe. Desværre er der ingen forståelige tekster på Doberspann.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons sep 22, 2010 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg er ret fristet af filmen "Man bites dog" (med den franske titel C'est arrivé près de chez vous), som indgår i kampagne 1. Men desværre har den ifølge de oplysninger, jeg har kunnet opstøve, kun franske og hollandske tekster...


Top
   
Indlæg: lør dec 11, 2010 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Godards Sympathy for the Devil (One plus One) Blu-ray - €14,99

Jeg har anmeldt den her


Top
   
Indlæg: tors maj 05, 2011 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Amazon.fr har igen nogle "køb 3, betal for 2" blu-ray tilbud! Gælder indtil 22. maj.

Af franske udgivelser med engelske engelske tekster (eller evt. eng lyd) er der bl.a. titler som La nuit de Varennes (af Ettore Scola), Danton (af Wajda), French Cancan (af Renoir) og Emmanuelle.

Kan man klare sig uden tekster, er der også så fine udgivelser som Les yeux sans visage af Franju, Ridicule af Leconte, Le silence de la Mer af Melville, den nyrestaurerede Le guépard (aka "The Leopard") af Visconti og mange flere klassikere. Der er selvfølgelig også en del Hollywoodfilm, men man må selv holde øje med faldgruberne på disse forskellige udgivelser (evt. tvungne franske tekster, eller sågar kun fransk lydspor, hvilket bl.a. er tilfældet med Herzogs Nosferatu!). Der er over 100 titler at vælge imellem.

Brug koden GDSLCLAS når I checker ud!


Senest rettet af hitchcock.dk tors maj 05, 2011 18:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors maj 05, 2011 18:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
hitchcock.dk skrev:
Amazon.fr har igen nogle "køb 3, betal for 2" blu-ray tilbud! Gælder indtil 22. maj.

Af franske udgivelser med engelske engelske tekster (eller evt. eng lyd) er der bl.a. titler som La nuit de Varennes (af Taviani-brødrene), Danton (af Wajda), French Cancan (af Renoir)

Bestilt! Tak.


Top
   
Indlæg: tors maj 05, 2011 18:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Velbekomme :D
Jeg beklager, at jeg kom til at kalde Ettore Scola for Taviani-brødrene, men mine tanker var på nogle helt andre nætter. La nuit de Varennes er selvfølgelig af Ettore Scola. Så er det vist på plads.


Top
   
Indlæg: tirs maj 10, 2011 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
I "køb 3, betal for 2" blu-ray kampagnen kan man med engelske tekster også få "A Man Escaped" (1956) af Robert Bresson (med originaltitlen Un condamné à mort s'est échappé) samt komedien Le Père noël est une ordure (1982). Sidstnævnte film kender jeg ikke, men den får ganske flotte anmeldelser på IMDb. Den smider jeg nok i kurven, da den næppe bliver udgivet andetsteds, selv om blu-ray udgivelsen ikke får de helt vilde anmeldelser for billedkvaliteten.

Bresson-udgivelsen er ifølge nettets anmeldere klart bedre end alle dvd-udgivelser, men stadig ikke perfekt (bl.a. chroma noise). Den venter jeg nok med, da den måske kunne blive et emne for britiske/amerikanske udgivere i fremtiden...


Top
   
Indlæg: søn nov 20, 2011 21:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Ny "køb 3 betal for 2" kampagne hos amazon.fr.

Jeg gider ikke opremse titler, men der er over 900 blu-rays at vælge imellem. Det giver selvfølgelig mest mening at købe film, der kun er udgivet i Frankrig, da de andre titler ofte kan fås billigere hos amazon.uk eller for den sags skyld hos Blockbuster. Husk at bruge koden BLURAYNO når I checker ud!


Top
   
Indlæg: søn nov 20, 2011 22:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Du må meget gerne komme med forslag. :D Hvis du f.eks. selv bestiller nogle stykker.


Top
   
Indlæg: man nov 21, 2011 0:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Tilbuddet kører til den 18. december, så jeg har ikke rigtig kigget på udvalget endnu. Men jeg skal have fat i Le sauvage (1975) af Jean-Paul Rappeneau, selv om den ikke har engelske tekster. Fransk tv5 viste et nyrestaureret print i sidste uge, hvor man bl.a. fik at vide, at det byggede på en helt ny 2K master. Instruktøren og vist også en af filmens fotografer har været med inde over i processen for at lave denne nye HD master.

Det så dæleme godt ud, selv om jeg kun kunne se med på en SD-kanal! Det nyrestaurerede print er også blevet vist i biografer i Frankrig, og ved enkelte lejligheder har instruktøren været med ude og introducere eller promovere filmen. Blu-ray udgivelsen har også fået flotte anmeldelser.

Der findes i øvrigt engelske tekster på nettet til dem, der gerne ser film via streaming- el. server-løsninger. Men eftersom dette er en Studio Canal-udgivelse, kan det selvfølgelig være, at der kommer en engelsk-venlig udgivelse fra StudioCanal UK (tidligere Optimum).

Jeg vender nok tilbage, når jeg har fået kigget nærmere på udvalget og bestemt mig for, hvad der skal i kurven.


Top
   
Indlæg: tors dec 08, 2011 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg snuppede 6 titler i denne omgang, hvoraf de 3 første ikke er engelsk-venlige:

Le Guépard af Visconti (denne har jeg glædet mig til, og nu er den særdeles billig. Men husk, at filmen nu er udgivet i engelsk-venlig udgave i Italien)
Le sauvage af Rappeneau
Le hussard sur le toit m. J. Binoche, af Rappeneau
Les Brigades du Tigre (gangsterfilm)
La Jeune fille et les loups
Un balcon sur la mer med Jean Dujardin af Nicole Garcia

Man kan i øvrigt kun få én "gratis" film pr. ordre, så hvis man som jeg køber 6 film, må man splitte ordren op i to dele for at få to gratis film (men man taber selvfølgelig lidt på portoen). Og her er det vigtigt, at man samler de dyreste titler i samme ordre!

Jeg kender forresten ikke de 3 sidstnævnte film, så det er "blind buys". Mange af de øvrige titler på tilbud, har jeg allerede. De fleste af de genretitler, der er nævnt i trådens første post, er også på tilbud nu. Men der er mange flere...


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2012 1:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Stort tilbud hos Amazon.fr. Masser af nedsatte titler og køber man 4 af disse får man desuden 20€ i rabat.

TILBUD

Det vil nok interessere en del, at en ny French Connection udgave er udkommet Best Buy exclusive med både den originale og nye version (billedside). Men det ser ved gud ud til, at den også er ude i Amazon.fr i den nye digibook udgave til €15.98 og efter jeg søgte rundt om info om den, skrev en i et forum, som lige havde modtaget den:

Spørgsmål:
Did anybody buy a French digibook of French Connection?
What languages are available on this release?
Only English, French and Spanish (as in US/UK release)?

Svar:
It has Eng DTS MA, Italian & French DTS audio. Subs are Danish, Dutch, Finnish, French, Italian, Norwegian & Swedish.

Og husk, Grand Illusion også er kommet:

http://www.amazon.fr/Grande-illusion-Bl ... 187&sr=8-1

Forum:
http://forum.blu-ray.com/showthread.php ... ost5856878

Jeg købte disse 5 digibooks, alle med engelske tekster (og dansk på French Connection) og til 79.98€ inklusive fragt:

Billede

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2012 8:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Bruce skrev:
Det vil nok interessere en del, at en ny French Connection udgave er udkommet Best Buy exclusive med både den originale og nye version (billedside).

:shock: Hvaaaaad? Og selvfølgelig :clap:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team