DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn dec 06, 2009 11:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Chaos.com har tilbud på en række BD-titler:

Til ca. 56 kr. pr. stk. (EDIT: Inkl. porto worldwide!):
BRIEF ENCOUNTER
BLACK NARCISSUS
GREAT EXPECTATIONS
CAPRICORN ONE m.fl.

Se fuld liste her:
http://chaos.com/browse.asp?LOC=8153&sort=5&start=1

Priserne er angivet lidt højere på siden, men australsk "moms" trækkes fra prisen, når man checker ud. Forsendelse er opgivet til kun ca. 12 kr. pr. disk, så der er ingen grund til at løbe toldrisiko ved at lave store samlede ordrer (EDIT: De angivne titler har endda gratis fragt Worldwide, hvilket kun gør det endnu mere attraktivt)! Jeg har i øvrigt ikke handlet med Chaos.com før, så træd varsomt...

De fører også standard dvd'er, fx Madmans udgivelser, som ofte kan være svære at skaffe (Vivre sa vie osv.), men pas på toldrisikoen.


Senest rettet af hitchcock.dk tors dec 31, 2009 12:50, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man dec 07, 2009 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Priserne har fået endnu et nøk nedad, og jeg har taget chancen med hhv. Black Narcissus og Capricorn One til kr. 51,13 pr. stk. inkl. fragt.

Jeg har også bestilt Bertrand Bliers Mon homme på dvd. Den er vist kun udgivet i Australien som engelsk venlig dvd. Det blev 60 kr. inkl. porto, og den er allerede afsendt! Så må vi se, hvor lang tid den er om at komme til DK fra Australien her i julemåneden. BD-titlerne har først officiel australsk release i overmorgen.

Jeg har ikke så meget lyst til at købe stort ind; dels fordi jeg ikke kender forhandleren, og dels fordi, jeg ikke ved, om kvaliteten af disse australske blu-rays er 100% identisk med de europæiske udgivelser. Men billigt, det er det!


Top
   
Indlæg: man dec 07, 2009 20:26 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Hvordan er det med BD-regioner og hvad med tekster på BD fra Australien?


Top
   
Indlæg: tirs dec 08, 2009 0:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
Tak for tippet, har bestilt "The Ipcress File" og snupper nok også "The Eagle Has Landed".

Jeg handlede en del hos dem omkring år 2000-2002 da de hed http://www.chaosmusic.com. Men de har vist fået nye ejere siden dengang.

"The Chaos.com website is operated and managed by Stomp Pty Ltd." - Er det ikke dem der opkøbte CD-Wow?

_________________
DVD-Basen


Top
   
Indlæg: tirs dec 08, 2009 7:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Mortenbruun skrev:
Hvordan er det med BD-regioner og hvad med tekster på BD fra Australien?

Australien er region B som Europa. Jeg ved ikke med tekster; det kan vel variere fra titel til titel. Men man skal nok ikke forvente danske tekster på de rent australske udgivelser.

cowfeet skrev:
Jeg handlede en del hos dem omkring år 2000-2002 da de hed http://www.chaosmusic.com. Men de har vist fået nye ejere siden dengang.

"The Chaos.com website is operated and managed by Stomp Pty Ltd." - Er det ikke dem der opkøbte CD-Wow?

Jo, det er det vist.


Top
   
Indlæg: tirs dec 15, 2009 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
"The Ipcress File" lå i postkassen i dag, 5 dage undervejs :) De 2 øvrige blu-ray skiver jeg forudbestilte senere er blevet afsendt.

Så nu begynder jeg at tro på, at det Nintendo DS spil jeg bestilte i søndags (afsendt mandag) når at komme frem inden den 24 :clap:

_________________
DVD-Basen


Top
   
Indlæg: tirs dec 15, 2009 17:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har også modtaget Black Narcissus (BD) samt Bertrand Bliers Mon Homme (dvd) i dag. Super hurtig levering :thumb:

En helt anden ting, som glæder mig meget ved denne forhandler, er, at der på begge forsendelser er skrevet 10AUD på kuverten, og ikke noget samlet ordrebeløb på den medfølgende faktura. Det betyder, at jeg nok vil forsøge mig med at bestille varer, som ligger over toldgrænsen. Der er jo mange sjældne australske udgivelser, som ikke er tilgængelige i andre territorier, fx fra Madman...


Top
   
Indlæg: tirs dec 15, 2009 17:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@hitchcock.dk og cowfeet. Jeg går ud fra at jeres indkøbte BD titler er de samme udgaver/transfers som dem, jeg har købt fra engelske ITV....eller ta'r jeg fejl?

hitchcock.dk skrev:
En helt anden ting, som glæder mig meget ved denne forhandler, er, at der på begge forsendelser er skrevet 10AUD på kuverten, og ikke noget samlet ordrebeløb på den medfølgende faktura. Det betyder, at jeg nok vil forsøge mig med at bestille varer, som ligger over toldgrænsen. Der er jo mange sjældne australske udgivelser, som ikke er tilgængelige i andre territorier, fx fra Madman...

Hmm, det lyder godt.

Måske jeg skulle overveje at smide en bestilling på den australske Hard Candy BD, som jeg synes er en tæskefed lille intens sag. Har den selvfølgelig allerede på DVD, men hvem gider se DVD, når filmen er ude på Blu-ray. ;)
Jeg har desværre ikke kunne finde hverken review eller omtale af BDen - og det ville nu egentlig på forhånd ha' været meget rart at høre om BD kvaliteten er i orden.

Billede


EDIT: Nå, skidt. Hard Candy ER bestilt. Hvis BD kvaliteten i værste fald skulle ligne et slidt VHS bånd er 97,50 kr. inkl forsendelse jo ikke nogen herregård. ;)


Top
   
Indlæg: tirs dec 15, 2009 17:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg formoder, at de australske BD-udgivelser er mage til de britiske. Men jeg kan ikke sige det definitivt. Som jeg skrev andetsteds om den australske Black Narcissus:
Citat:
Den har umiddelbart samme specifikationer og samme bonusmateriale. Der er også ITV logo på bagsiden, så det ville undre mig meget, hvis der var lavet et andet HD-transfer til den australske udgivelse...


Top
   
Indlæg: tirs dec 15, 2009 17:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Tak for svaret, hitchcock.

Hvis der er et ITV logo på bagsiden, tror jeg det er 99,9999999999999999999 % sikkert, at de australske udgaver transfermæssigt er 100% identiske med de engelske fra ITV.


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2009 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
BTW: Er der evt. andre ting som ku' være spændende at bestille fra Australien på Blu-ray, som jeg har overset? Det er ikke umiddelbart mit indtryk, at der er sket vanvittigt meget på den blå front i kænguru-landet.

Jeg har dog netop nappet Jean-Pierre Jeunet's Amelie, som vist ikke kræver nærmere introduktion. Selvom der er 4-5 versioner ude på BD er den australske imidlertid den eneste med engelske tekster og kvaliteten skulle vist være ganske fin ifølge folk på andre forums. 105 kr. og gratis porto hos Chaos.com var prismæssigt ikke galt.... 8)

Et kort øjeblik overvejede jeg også Scream, men det er desværre den klippede R-ratede version og så er det jo ikke så meget bevendt. Håber den hollandske BD som udkommer i starten af det nye år bli'r Director's Cut....

Kultfilmen Once Were Warriors er ude på BD i Australien og kan fås til omkring en god hundredekroneseddel (når den australske moms er trukket fra). Personligt er jeg bestemt ikke særligt pjattet med den (lidt for meget meningsløs tæsken løs på kvinder), men filmen har jo sine fans, så måske nogen ku' være fristet til et indkøb? ;)


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2009 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Tak for tippene! Jeg vidste ikke engang, Amelie var ude med engelske tekster :thumb:
Jeg har ikke den store viden om australske BD'er; den eneste titel, jeg lige kan komme i tanke om, er Campions The Piano (jeg kender ikke kvaliteten). Men der skal nok findes enkelte andre udgivelser, som er unikke for Australien.

Jeg synes, det skifter lidt med hvordan den frie fragt virker. Der ser ud til at være fri fragt på alt nogle dage, mens der andre dage er restriktioner (fx kun på "in stock" titler). Men ifølge en nyhedsmail skulle den frie fragt stoppe juleaften, i hvert fald i denne omgang, så der er god idé i at handle nu...

EDIT: Den australske Piano skal man vist holde sig fra. Fandt en anmeldelse på amazon:
http://www.amazon.co.uk/Piano-Blu-ray-U ... B002Q9VP34


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2009 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@hitchcock.dk. Jamen selv tak....jeg tænkte nok Amelie med engelske tekster i HiDef til fornuftige penge ville være fristende for dig. ;)

Ja, The Piano havde jeg helt glemt (og det er måske meget heldigt....). Jeg havde faktisk godt hørt nogle folk på diverse fora rasle med sablerne over kvaliteten af BDen. Blu-ray udgivelserne fra Icon Films i Australien er vist hit or miss - med Amelie i den heldige halvdel og The Piano i modsatte ende.


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2009 10:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Så fik jeg bestilt Amélie! Jeg håber, at der kommer en periode med gratis fragt igen på et senere tidspunkt, for der er da godt nok mange ting på den side, jeg kunne tænke mig at få fat i...

Tak til hitchcock.dk og Steiner for tippene!

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2009 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har ændret trådens titel til "Tilbud hos Chaos.com (Australien)" i stedet for "BD tilbud hos Chaos.com (Australien)", da der også er mange interessante SD titler at få.

For tiden er der $2 rabat på alle titler på hele sitet, men dog ikke fri fragt!

Inspireret af Steiners spørgsmål længere oppe har jeg kigget nærmere på hvilke BD titler, der kun er udkommet i Australien, og derfor kan være interessante. Selvfølgelig drejer det sig først og fremmest om australske og new zealandske film som fx disse:
    Mary and Max (2009)
    Eagle vs Shark (2007)
    Once Were Warriors (1994)
    The Piano (1993) (NB: dårlig kvalitet)
    Two Hands (1999)

Af internationale titler, som kan være interessante, er der bl.a. disse:
    Scoop (Woody Allen)
    Match Point (Woody Allen)
    Hard Candy
    Scream (klippet?) (findes også på BD i tysk udgave)
    Chéri (2009) (Stephen Frears)
    Emma (1996)
    Forever Strong (2008)
    Amélie (også udsendt på BD i andre lande, men ikke med engelske tekster)

Jeg har kun set få af de nævnte film, og billedkvaliteten af de australske udgivelser kender jeg heller ikke. Men australske udgiveser har ikke altid det bedste ry, og The Piano siges at være ganske dårlig. Pulp Fiction findes også i en australsk udgave, som godt nok har bonusmateriale (i modsætning til de nordiske udgivelser), men desværre er 1080i!

Jeg har modtaget Black Narcissus og Capricorn One i de billige BD-udgaver, og de er fremragende, og ser ud til at være identiske med de britiske udgivelser. Jeg blev forskrækket, da der stod billedformat 4:3 bag på Capricorn One, men den er i 2.35:1 (den britiske disk indeholder i øvrigt samme skrivefejl på bagsiden af coveret)!

En anden dag vil jeg komme med et bud på interessante australske dvd-titler. I andre må også gerne bidrage!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team