DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 134 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 17, 2009 23:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 16, 2009 1:04
Indlæg: 9
Geografisk sted: Frederiksbergværk
Maggerholm skrev:
Lafenear skrev:
Supermikkel skrev:
Men når nu tingene koster over 9.95 £ så ender det jo nok alligevel med at man bliver snuppet i tolden ! og så sparer man jo intet. Så det er jo Hip som Hap. ;)


Alternativt kan man jo bruge UK tricket, som Jesse Moeller også har postet i den her tråd.


Det har jeg bestemt ikke indtryk af, der mindsker risikoen for at blive snuppet i tolden.

Det giver muligheden for at bestille gadget og andet, de ellers ikke vil sende udenfor UK, og det giver muligheden for at betale i britiske pund istedet for Euro.

Mvh Michael


Okay

Fik jeg nemlig indtryk af at man gjorde, baseret på diverse indlæg jeg har læst om folk der bruge den metode som Jesse Moeller bruger.

Tror han også selv nævner det et sted.

Indrømmer gerne at jeg muligvis kan tage fejl.


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2009 3:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
Lafenear skrev:
Maggerholm skrev:
Lafenear skrev:
Supermikkel skrev:
Men når nu tingene koster over 9.95 £ så ender det jo nok alligevel med at man bliver snuppet i tolden ! og så sparer man jo intet. Så det er jo Hip som Hap. ;)


Alternativt kan man jo bruge UK tricket, som Jesse Moeller også har postet i den her tråd.


Det har jeg bestemt ikke indtryk af, der mindsker risikoen for at blive snuppet i tolden.

Det giver muligheden for at bestille gadget og andet, de ellers ikke vil sende udenfor UK, og det giver muligheden for at betale i britiske pund istedet for Euro.

Mvh Michael


Okay

Fik jeg nemlig indtryk af at man gjorde, baseret på diverse indlæg jeg har læst om folk der bruge den metode som Jesse Moeller bruger.

Tror han også selv nævner det et sted.

Indrømmer gerne at jeg muligvis kan tage fejl.

Det mindsker ikke risikoen at ens ting bliver taget i tolden. Tolderne ser først og fremmest på hvor varen sendes fra, dernæst hvor meget det er værd.
Om de skal regne fra engelsk pund eller euros til kroner, burde være simpelt.

Jeg har sandsynligvis givet til udtryk, at der ikke er særlig mange af de bestilte varer der tages generelt i tolden.
Jeg bestiller både med og uden tricket. Resultatet er det samme.
Det er dog snart længe siden, de har sendt en ekstra regning fra Toldmanden 8)

Ps. navnet er jessmoeller, ikke Jesse Moeller ;)

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2009 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
jessmoeller skrev:

Jeg har sandsynligvis givet til udtryk, at der ikke er særlig mange af de bestilte varer der tages generelt i tolden.
Jeg bestiller både med og uden tricket. Resultatet er det samme.
Det er dog snart længe siden, de har sendt en ekstra regning fra Toldmanden 8)

Ps. navnet er jessmoeller, ikke Jesse Moeller ;)

Tolden har ikke mandskab nok til at lave andet end stikprøver på små pakker, der kommer flere millioner små pakker hvert døgn, de kigger selvfølgeligt på større pakker og fra slyngellande men det nok mest efter narko og våben.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør dec 19, 2009 3:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Maggerholm skrev:
Det har jeg bestemt ikke indtryk af, der mindsker risikoen for at blive snuppet i tolden.

Det giver muligheden for at bestille gadget og andet, de ellers ikke vil sende udenfor UK, og det giver muligheden for at betale i britiske pund istedet for Euro.

Mvh Michael

Jeg har altid haft den tro at pakker til mainland blev sendt fra et lager i mainland, og derved vil der ikke være toldrisiko. Og er det ikke lidt det folk gør ved at skrive at man bor i england, men skriver danmark i adressefeltet.

(Undskyld hvis jeg ikke giver meget mening, men har korrekturlæst projekt siden kl 9 i morgens non-stop,så gider altså ikke kigge efter kommaer o.l. :))

edit: og klap klap. det var så blevet diskuteret :oops:


Top
   
Indlæg: lør dec 19, 2009 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
roennow skrev:
Maggerholm skrev:
Det har jeg bestemt ikke indtryk af, der mindsker risikoen for at blive snuppet i tolden.

Det giver muligheden for at bestille gadget og andet, de ellers ikke vil sende udenfor UK, og det giver muligheden for at betale i britiske pund istedet for Euro.

Mvh Michael

Jeg har altid haft den tro at pakker til mainland blev sendt fra et lager i mainland, og derved vil der ikke være toldrisiko. Og er det ikke lidt det folk gør ved at skrive at man bor i england, men skriver danmark i adressefeltet.

(Undskyld hvis jeg ikke giver meget mening, men har korrekturlæst projekt siden kl 9 i morgens non-stop,så gider altså ikke kigge efter kommaer o.l. :))

edit: og klap klap. det var så blevet diskuteret :oops:


Importgrænserne i Uk er anderledes, så alt under £18 skal de ikke betale told for, selvom det kommer fra udenfor EU (Jersey/Guersney mm).

Så jeg er ret sikker på, at alt hvad der koster under £18, sendes fra kanaløer.

Hvis noget koster over £18 så kan englængere også blive snuppet i tolden, og her tager Play sig nok at fortoldningen, ved at indføre varerrne til UK, og sende derfra (eller noget tilsvarende i praksis).

Så det kan godt være, at det at bestille via Jess Møller tricket er toldmæssigt smart ved varer over £18.

Det var dog ikke det, der var den oprindelige bagtanke ved tricket.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør dec 19, 2009 15:55 
Offline

Tilmeldt: søn aug 31, 2008 14:08
Indlæg: 210
Geografisk sted: Århus
Jeg har i de sidste 3 dage modtaget et eksemplar af Star Trek DVD hver dag... Det giver absolut ingen mening, da jeg kun har købt en og er kun blevet trukket for en. Nå men så er der nogen der får nogle ekstra gaver i år! :beerchug:


Top
   
Indlæg: lør dec 19, 2009 17:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
Razzomega skrev:
Jeg har i de sidste 3 dage modtaget et eksemplar af Star Trek DVD hver dag... Det giver absolut ingen mening, da jeg kun har købt en og er kun blevet trukket for en. Nå men så er der nogen der får nogle ekstra gaver i år! :beerchug:

Så kom julen tidligt :)

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
Indlæg: søn dec 20, 2009 2:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 16, 2009 1:04
Indlæg: 9
Geografisk sted: Frederiksbergværk
Forresten

Nogen der har forudbestilt med JESS moeller tricket?


Top
   
Indlæg: søn dec 20, 2009 6:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 14, 2008 2:30
Indlæg: 2730
Geografisk sted: Det Vilde Vestjylland.
Lafenear skrev:
Forresten

Nogen der har forudbestilt med JESS moeller tricket?


Ja, det er der ingen problemer i.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 1:05 
Offline

Tilmeldt: ons nov 17, 2004 11:27
Indlæg: 23
Kan ikke rigtig få Jess Møller tricket til at virke. Når jeg putter en vare i kurven bliver prisen lavet om til Euro med det samme. Har ændret min leverings adresse, som det er beskrevet tidligere i tråden.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 1:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Ja, kender godt problemet. Oppe i højre hjørne kan du vælge pund i stedet for euro, men play skifter tit selv tilbage. Man skal nogle gange skifte og prøve et par gange inden det lykkes. Men så snart virker første gang, er det ikke et problem længere. Jeg oplever det selv af og til når jeg skal bestille fra play fra en anden computer end min sædvanlige.


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2010 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 22:27
Indlæg: 378
Geografisk sted: Hillerød
Nu har jeg for første gang prøvet Jess Møller tricket, så må vi se om jeg får det jeg har bestilt :D

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2010 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Til jeres orientering, så virker "tricket" ikke når man handler gennem playtrade :-(

Har lige fået refund på Farcry 2

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2010 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 22:27
Indlæg: 378
Geografisk sted: Hillerød
hifreak skrev:
Nu har jeg for første gang prøvet Jess Møller tricket, så må vi se om jeg får det jeg har bestilt :D
Det virkede sørme :thumb:

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 29, 2010 0:10 
Offline

Tilmeldt: ons nov 17, 2004 11:27
Indlæg: 23
Håber snart min pakke kommer så. Fik mail om den var afsendt den 20. januar.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 134 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team