DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors jul 26, 2001 1:13 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
De fleste ved det nok allerede, men for dem der ikke ved det endnu:

Lars von Triers fremragende (måske den bedste i filmhistorien) Dancer in the Dark koster kun 99 ,- i fona !!!

Vel at mærke: R2-udgaven er klart den bedste (bortset fra at der ikke er dts), og fyldt til bristepunktet af xtra material. På internationale film-boards er det netop den version fans vil have, så... Jeg kan ikke anbefale den nok.... Bl.a fordi billedet (pga måden filmen blev filmet på)egner sig meget bedre på et tv, end i en biograf. Billedet er helt "rent"

Nå, men det var gratis reklame nok, eller hvad :-)


Top
   
Indlæg: tors jul 26, 2001 1:17 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Nå, men det var gratis reklame nok, eller hvad :-)[/B][/QUOTE]

Nu hvor jeg er ved Trier. Er der nogen der har hørt noget om R2-udgivelser af fx. Breaking the Waves?


Top
   
Indlæg: tors jul 26, 2001 15:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Det tilbud har vi faktisk haft en gang før for et stykke tid siden - men det bliver jo ikke dårligere af at blive nævnt igen Billede. Faktisk vil jeg give dig ret i, at Sandrew Metronome har givet Dancer In The Dark en helt formidabel behandling på DVD. Til kun kr. 100 er den et fund.

Det er iøvrigt den skandinaviske version, som også næsten lige er blevet udgivet i Australien. Prøv at læse denne meget positive australske anmeldelse af "vores" Dancer In The Dark, som er 1000 gange mere dybdegående end de få overfladiske og dermed ubrugelige danske anmeldelser, som jeg har læst. Man får helt tårer i øjnene Billede. Vi kan altså godt, når vi vil.

http://www.dvd.net.au/review.cgi?review_id=653

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>

[This message has been edited by Ulrik Horsted-Kristensen (edited 26-07-2001).]


Top
   
Indlæg: tors jul 26, 2001 17:58 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Chatiz:

Vel at mærke: R2-udgaven er klart den bedste (bortset fra at der ikke er dts), og fyldt til bristepunktet af xtra material.
</font><HR></BLOCKQUOTE>

På min danske R2 udgave er der lipsync problemer i kapitel 14 (retsagen). Min lillebror bekræfter at problemet også er på hans disk. Han har lavet en sammenligning med R1 udgaven, hvor der (efter hans mening) ikke er lipsync problemer. Desuden mener han at at der er flere kompressionsproblemer på R2 udgaven end på R1 udgaven.

Jeg har ikke selv foretaget sammenligningen og ved derfor ikke om der er noget om snakken. Umiddelbart lyder det sært at billedet skulle være bedre på R1, da de både har DTS og meget mere ekstra-materiale (konkluderet på baggrund af anmeldelsen hos DVDFILE). Den danske DVD er allerede fyldt til randen (anbefalet spilletid på en DVD9 er lidt over 3 timer), så DTS og extra extra-materiale skulle jo netop kræve hårdere komprimering på R1.

Men R2 udgaven er stadig en fed udgivelse, ingen tvivl om det Billede

/Brian


Top
   
Indlæg: tors jul 26, 2001 18:15 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by bn73:

Umiddelbart lyder det sært at billedet skulle være bedre på R1, da de både har DTS og meget mere ekstra-materiale (konkluderet på baggrund af anmeldelsen hos DVDFILE).
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Tsk, tsk, jeg burde jo have læst den australske anmeldelse FØR jeg begyndte at kæfte op Billede

Sorry!

/Brian


Top
   
Indlæg: tors jul 26, 2001 18:29 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
Her er 3 yderligere anmelelser af R4-udgaven af Dancer in the Dark, som jo er den samme udgave som vi har herhjemme i Skandinavien.
http://www.michaeldvd.com.au/Search/ReviewSearch.asp?title=dancer+in+the+dark
...i tilfælde af, i er interesseret.

[This message has been edited by simpson (edited 26-07-2001).]


Top
   
Indlæg: tors jul 26, 2001 20:06 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Okay, ... jeg har lige set scenen du henviser til i retssalen, og der er da måske lidt... men stadig synes jeg ikke det rokker ved den kvalitet der ellers præger skiven ;-)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team