DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 13:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 06, 2001 11:14 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
www.dvd4u.dk har 1års fødselsdag og der følger selvfølgelig et par tilbud.

Et lille udpluk:

Girl Interupted: 119,-
The Talented Mr. Ripley: 129,-
Universal Soldier: 99,-
The Corrs - MTV unplugged: 139,-
Extreme Measures: 129,-
Alene Hjemme 2: 129,-

Ibetragtning af at det er fødselsdagstilbud, synes jeg ikke de specielt gode. Men nogen vil måske alligevel finde ovenstående titler spædende...Det gør jeg dog ikke rigtig.


Top
   
Indlæg: ons jun 06, 2001 16:37 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Hey ...

Jeg kan stærkt anbefale koncerten "The Corrs Unplugged". Den er i DD 5.1, og er faktisk den bedste koncert jeg har hørt i DD 5.1.
Hvis man ellers er til denne musik så er det et MUST!. Kanalseperationen på denne skive er virkeligt imponerende + klarheden i lydbilledet. Desuden gør det jo ikke noget at de tre søstre er temmelig dejlige at se på Billede
Billedet er i 16:9 til fordel for os widescreen indehavere ... hehe
Nå, nok om det ... tror engentligt lige jeg vil ind og høre et par numre fra den nu .. fik pludselig lyst.

/Scorpion


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2001 16:39 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
[Til Scorpion] (og andre interesseret)

Jeg kan næsten forstå at du, Scorpion, også er meget musik intereseret. Så jeg vil da lige anbefale dig et par musik dvd'er:

"Sting - Brand New Day Live" (R0): Fed koncert, flot billede, god lyd

"Santana - Supernatural Live" (R2): Fed koncert, kanon lyd (både DD 51. og DTS 5.1), kanoe xtra features (4 musik videoer, rehearsal footage, lang dokumentar om hans nyeste album, interview m.m.)

"Dave Matthews Band" (R0): Fed koncert, God 5.1 lyd (men dårlig stereo lyd), Multi angle på 3 af numrene (rigtig fed feature som virker helt optimalt).

Kan du (eller andre) anbefale andre fede musik dvd'er?


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2001 17:41 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by simpson:

Kan du (eller andre) anbefale andre fede musik dvd'er?
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Hehe, ovre i den lidt mere obscure afdeling finder vi jo "King Crimson: Deja Vroom" med DD5.1 og DTS. Har multiangle på flere numre (et af numrene har angle for hvert band-medlem Billede ) Dertil kommer nogle seje extra features for fans. Eneste ulempe er, at det er en "flipper" Billede

Men som sagt, vi er ovre i den mere obscure afdeling.


Og så er der jo "Pink Floyd: The Wall". Ganske vist er det ikke en koncert-DVD, men musikken er jo allestedsnærværende i denne film, så jeg synes den fortjener at blive nævnt her (den står jo også opstillet under musik-dvd'er i mange butikker). Musikken (og den øvrige lyd) er remixet til DD5.1 og det lyder suverænt. Dertil kommer jo en pæn håndfuld special features, inkl. et ganske interessant kommentarspor.

Burde vi egentlig ikke flytte denne diskussion over i "Software"? Der er ikke meget "tilbud" over denne diskussion!

/Brian


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2001 17:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
Metallica - Cunning Stunts

Recorded Live at the Fort Worth in Texas, USA on 9th & 10th of May 1997.
Disc 1 includes: So What, Creeping Death, Sad But True,
Ain't My Bitch, Hero of the Day, King
Nothing, One, Fuel, Bass/Guitar Doodle,
Nothing Else Matters, Until it Sleeps,
For Whom the Bell Tolls, Wherever i may
Roam, Fade to Black and the Kill/Ride
Medley.

Disc 2 includes: Last Caress, Master of Puppets,
Enter Sandman, Am i Evil, and Motorbreath

**2 Dvd pack.
**Over 110mins of concert footage
**band interviews & documentary
**behind the scenes footage.
**Viewer controlled choice of camera angles, for three songs.
**Photo gallery section with almost 1,000 photos from every stop of the tour.
**Aspect Ratio N/A
**Dolby Digital 5.1
**Full Motion Menu
**DVD ROM Playability

Den sparke røv!!!!!

Tonny


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2001 17:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har rykkede det.


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2001 21:07 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 24, 2001 1:01
Indlæg: 81
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by simpson:
[
"Sting - Brand New Day Live" (R0): Fed koncert, flot billede, god lyd

"Santana - Supernatural Live" (R2): Fed koncert, kanon lyd (både DD 51. og DTS 5.1), kanoe xtra features (4 musik videoer, rehearsal footage, lang dokumentar om hans nyeste album, interview m.m.)

"Dave Matthews Band" (R0): Fed koncert, God 5.1 lyd (men dårlig stereo lyd), Multi angle på 3 af numrene (rigtig fed feature som virker helt optimalt).
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Er de på tilbud et eller andet sted ?

------------------
Rune


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2001 21:28 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Rune:
Er de på tilbud et eller andet sted ? </font><HR></BLOCKQUOTE>

Desværre ikke. Eller jeg kan jo næsten være lige glad eftersom jeg har dem. Men Santana-dvd'en kan i hvert fald fås til omkring de 190 kr.

Sting-dvd'en skal måske købes i udlandet for at komme under de 200 kr.

Og det samme gælder Dave Matthews-dvd'en.

Undskyld hvis jeg har forvirret nogen. Jeg nævnte de her titler i et forkert forum. Men øverste tilbud udviklede sig bare til en interssant diskusion.


Top
   
Indlæg: fre jun 08, 2001 16:13 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
[QUOTE]Originally posted by simpson:
[B][Til Scorpion] (og andre interesseret)

Jeg kan næsten forstå at du, Scorpion, også er meget musik intereseret. Så jeg vil da lige anbefale dig et par musik dvd'er:

Hejsa ...

Jeg har allerede DVD'en med Sting/Santana. Jeg benytter faktisk min hjemmebio mere til musik end film. Køber også hellere koncerter fremfor film, syntes jeg kan få mere glæde af koncerterne.
Koncerter jeg kan anbefale kunne f.eks være.

Eagles Hell Frezzes over: Denne koncert må absolut være den fedeste der nogensinde er optaget, betragtes som reference dvd'en inden for DTS koncerter. Gå efter den i R1 ( DTS only) .. R2 har nemlig både DTS/DD.

Tina Turner Live in Amsterdam R1. Også optaget i ren DTS, når næsten op i højde med Eagles, er dog stadig helt fænomenal!!

Sheryl Crow "Rockin The Globe" R1. Fed koncert optaget i DTS/DD. DTS'en må betragtes som værende udemærket.

Eurythmics "Peace Tour" R0. Nyere koncert indeholdende alle de kendte hits .. optaget i kanon DD.

Music For Monserrat R1. Koncert fra Royal Albert Hall med mange kendte kunstnere, bl.a. Phils Collins, Clapton, Knopfler, Sting m. flere. Optaget i DTS/DD .. DTS'en er meget god Billede

Eric Clapton & Friends In Concert. Dette er nok min favorit koncert når vi holder os til DD. Kanon billede + lyd ... gæsteoptræden m. bl.a. Sheryl Crow, Bob Dylan ...

Lidt Techno er der vel også plads til ...

Underworld Live "Everyrhing, Everything.
Optaget i DD, fed lyd m. slam i bassen Billede

Er man til Blues kan jeg anbefale:

"A Tribute To Stevie Ray Vaughan"
Optaget i DD, god kvalitet.

Ellers kan jeg også anbefale koncerten med Sting som Simpson beskriver samt koncerten med Santana.

nå, jeg må desværre løbe nu .. times up.
Vender tilbage med flere anbefalede koncerter Billede

Hygge ...


Top
   
Indlæg: fre jun 08, 2001 18:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Hvorfor er der ingen, der har nævnt Criterion's helt fantastiske (og faktisk også billige) Beastie Boys Video Anthology? Der findes ingen anden DVD musik udgivelse, som bare tilnærmelsesvis udnytter DVD mediet i samme grad!

Den sparker numse Billede

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team