DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: QXL.DK
Indlæg: tirs maj 29, 2001 1:16 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 24, 2001 1:01
Indlæg: 81
Hej Allesammen !

De fleste her i forumet kender nok til www.qxl.dk ! Men skulle der alligevel sidde en enkelt eller to derude, der ikke gør, kan jeg varmt anbefale sitet ! Der er ca. 2000 både nye & brugte dvd titler på auktion. Nogle af dem uden mindste pris !

------------------
Rune


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: tirs maj 29, 2001 19:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 29, 2001 1:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Silkeborg
Man kan også være heldig at finde DVDer til en fornuftig pris på www.netauktion.dk.

------------------
Hilsen

Uffe Teisner-Kjær
www.teisner-kjaer.dk


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: ons maj 30, 2001 17:01 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Efter QXL har lavet sin nye auktionsside har jeg mistet al interesse for den. Førhen var filmene opdelt i Region 1 og Region 2. Det gjorde det langt nemmere at finde eftersøgte R1-film, fremfor at sidde og bladre i en stor suppe af både R1/R2. Førhen lykkedes det meget ret tit at få solgt brugte R1 film derinde til en pris af 160,-+ ... idag er det sjældent at der bliver budt over 120,- på en film. Det er ihvertfald min oplevelse Billede


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: ons maj 30, 2001 23:20 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 24, 2001 1:01
Indlæg: 81
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Scorpion:
Efter QXL har lavet sin nye auktionsside har jeg mistet al interesse for den. Førhen var filmene opdelt i Region 1 og Region 2. Det gjorde det langt nemmere at finde eftersøgte R1-film, fremfor at sidde og bladre i en stor suppe af både R1/R2. Billede</font><HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er helt sikkert enig med dig i, at de burde opdele filmene bedre ! Ud over at opdele filmene i R1/R2 skulle de måske også sorteres efter om de nye eller brugte ! Måske var det en ide´ at bringe det videre til dem !



------------------
Rune


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: tors maj 31, 2001 8:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
Vi er mange der har forsøgt, men folkene på QXL indrømmer også bare at de bedre kunne li det i gamle dage.
Ændringer skyldes at det er lagt sammen med en masse andre lande, og følger de samme kategorier. Men andre ord, de danske qxl folk har ikke så meget at skulle ha sagt længere...

/warfly

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Rune:
Jeg er helt sikkert enig med dig i, at de burde opdele filmene bedre ! Ud over at opdele filmene i R1/R2 skulle de måske også sorteres efter om de nye eller brugte ! Måske var det en ide´ at bringe det videre til dem !

</font><HR></BLOCKQUOTE>


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: tors maj 31, 2001 18:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Løsningen på QXL problemer er da ligetil: Brug www.dvdauktionen.dk

DVD Auktionen er måske ikke så stor som QXL, men med lidt opbakning og initiativ fra DVD interesserede, så ville DVD auktionen da være et oplagt alternativ.

Sko køber man hos en skohandler
Tøj køber man i en tøjbutik
Brugte DVD film handler man på DVD Auktionen

QXL er internetauktionens svar på Bilka - et udmærket sted at handle, men der findes visse varetyper, som man handler i specialforretninger.

Så enkelt er det.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: tors maj 31, 2001 23:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
lige mine ord Billede


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: fre jun 01, 2001 0:29 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 24, 2001 1:01
Indlæg: 81
Det er bare svært at finde et godt tilbud blandt DVD auktionens 6 titler ! Grunden til jeg anbefalede QXL var, at der tit er gode tilbud.


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: fre jun 01, 2001 18:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Rune:
Det er bare svært at finde et godt tilbud blandt DVD auktionens 6 titler ! Grunden til jeg anbefalede QXL var, at der tit er gode tilbud. </font><HR></BLOCKQUOTE>

Jeg giver dig 100% ret Billede

Min mening med mit indlæg var sådan set også bare, at gøre opmærksom på at med lidt opbakning, så kunne DVD Auktionen sagtens blive et alternativ til QXL. Det kræver bare lidt initiativ fra nogle brugere. Dette forum var sikkert afgået ved døden for længe siden, hvis det ikke havde været for brugere som Viper, KimK og Mike som helt fra forumets start i februar var med til at holde liv i det. Senere er da så kommet mange flere aktive brugere til - sikkert da nogle af dem fik set, at der trods alt skete noget på forumet (efter danske forhold Billede).

Måske DVD Auktionen ville oplevet et "boom", hvis den fik lidt opbakning fra alle dem, som tilsyneladende synes at QXL er blevet for uoverskuelig (med hensyn til DVD). DVD Auktionen laver iøvrigt hele tiden små ændringer efter input fra brugerne, som på den måde hele tiden er med til at gøre auktionen bedre og bedre.



------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: fre jun 01, 2001 21:56 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 24, 2001 1:01
Indlæg: 81
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Ulrik Horsted-Kristensen:
Måske DVD Auktionen ville oplevet et "boom", hvis den fik lidt opbakning fra alle dem, som tilsyneladende synes at QXL er blevet for uoverskuelig (med hensyn til DVD).
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tror, at mange af dem der gerne vil støtte DVD auktionen er samlere. Derfor er det svært for DVD auktionen, at få det helt store "boom" !

------------------
Rune


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: lør jun 02, 2001 16:48 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
Uha uha, jeg da har været væk alt alt for længe. Har haft travlt med alt muligt andet. Lækkert at se, at der stadig er fuld gang i forum Billede
...der er mange nye nye indlæg, men den her må jeg hellere deltage i Billede


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: lør jun 02, 2001 17:16 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
Tak for opbakningen Billede

- men, jeg vil nu lige starte med at gi Rune ret. Der er nu omkring 400 registrerede brugere på DVDauktionen, men største delen kommer jo for at købe - bl.a. fordi det er samlere - og det kan man jo ikke fortænke nogen i...det gør de fleste af os, også undertegnede Billede

Det er jo korrekt, at QXL er et meget populært sted, og derfor også stedet, hvor der er flest varer...meen, det er jo heller ikke så underligt...der bliver jo også brugt en del markedføringskroner på det...

- Da Jubii solgte, og det kom til at hedde QXL, hoppede mange af (og endnu flere, da de varslede "brugerbetaling"), og der opstod mere eller mindre enighed på dk.marked.privat.tv+video.dvd om at benytte netauktion fremover. Netauktion havde 5-6 DVD'er på auktionen, da det startede, men fik pludseligt rigtigt meget trafik...godt for dem; skidt for QXL...
- For nyligt hørte jeg noget om, at netauktion nu har varslet noget der ligner "brugerbetaling" også...

- Well, man skal nu heller ikke helt fortænke dem i det. Det er store forretninger, som skal løbe rundt, eller rettede skal give overskud (ofte sidder der jo investorer bag)...og ansatte skal ha' løn osv...Jeg så flere udtalelser, som f.eks.: "De må sq nok kunne leve af deres reklamer"...tja, indtægter på bannerreklamer har været for nedadgående(meget), men skulle efter sigende være i bedring...og, hånden på hjertet, så ved vi alle sammen godt hvordan det er, når man får "blod på tanden" Billede...

- Anyway, mht. DVDauktionen;
Jeg har aldrig haft ambitioner om at kunne leve af den slags - Jeg arbejder i branchen og ved godt hvordan det er...
Derimod har jeg altid været lidt af en "hjemmebio-nørd" li'som flere andre her, og startede det i sin tid bare for at prøve at lave en auktion; blev egenligt lidt tilfreds med den, og prøvede at ligge den online. Den har, som flere af jer ved, kørt i snart 1½ år med meget svingende trafik...men jeg har da selv købt nogle stykker igennem den..og solgt en håndfuld også Billede
Den er ikke nogen succes, men det har jeg heller ingen forventninger om...ville måske heller ikke ha' tiden til det, hvis det blev for stort (så skal man ha' folk - så skal de ha' penge - så skal der brugerbetaling på Billede...nah, der ville nu gå meget lang tid)
Jeg har nu heller aldrig gjort noget særligt for "markedsføre" den, men da der begyndte at ske lidt på den, fik jeg idéen om, at det kunne være lækkert, hvis os, med fælles interesse kunne "mødes" et sted for at handle...men det ka' li'så godt være det ene sted, som det andet (og jeg bryder mig ikke om QXL, udover at den er for langsom)

Men lige nu og her behøver DVDauktionens eventuelle "boom" ikke at komme. Jeg er ved at omskrive hele sitet...det ta'r noget tid. Der bliver ikke umiddelbart nogen funktionsændringer, men vedligeholdelsen og fremtidige ændringer bliver langt nemmere Billede
- I øvrigt er jeg muligvis kommet i hostingproblemer, som jeg gerne skulle ha' afklaret snarest Billede

------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk



[This message has been edited by Mike (edited 02-06-2001).]


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: søn jun 03, 2001 15:57 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 24, 2001 1:01
Indlæg: 81
Jeg glæder mig til at se det nye site, Michael :-) !

------------------
Rune


Top
   
 Titel: QXL.DK
Indlæg: søn jun 03, 2001 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Ja - det bliver spændende med den nye dvdauktion Billede Qxl stinker ihvertfald - til dels fordi den er LANGSOM samt uoverskuelig.

Morten

[This message has been edited by skovboe (edited 03-06-2001).]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team