DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel: Tilbud i Aldi
Indlæg: man jun 19, 2006 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
En lille søgning her på forumet viste at vi snildt kan bruge en dedikeret aldi tråd. :)

here goes..
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_25/OFF16.HTM
Billede

5.1 kanal dvd afspiller med DivX og HDMI

499,-

Afspiller alle gængse formater inkl. mp3 SVCD, jpg samt DivX3.11 - 6.0, Xvid og mpeg4. Understøtter undertekst ved dvd, DivX og mpeg4 afspilning. USB tilslutning af f.eks. FAT32 ekstern harddisk, memory sticks m.m. samt kortlæser til visning af indhold på hukommelseskort. (SD, MMC, MS). Indbygget DTS/AC3 dekoder. Kodefri. Dansk OSD. 100% HD ready så du får fuld udnyttelse af dit fladskærms tv (forudsætter brug af HDMI kabel som ikke er inkl.). 3 års garanti og adgang til Hotline-Service.

note: mon den har opskalering?

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_25/OFF19.HTM
Billede
Trådløs optisk mini mus

119,-

Lille kompakt USB mus til f.eks. den bærebare pc. Smart rubber-finish, 800 dpi, 2 kanaler. Inkl. ladestation, opladelige batterier og praktisk rejse USB dongle. 3 års garanti.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jun 19, 2006 22:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 07, 2005 18:52
Indlæg: 126
Geografisk sted: Danevang
Det lyder jo som et fantastisk tilbud - nogle der har en idé om hvordan billedkvaliteten vil være sammenlignet med en dyrere model?


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jun 19, 2006 23:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 13, 2004 2:06
Indlæg: 2802
putandtake skrev:
Det lyder jo som et fantastisk tilbud - nogle der har en idé om hvordan billedkvaliteten vil være sammenlignet med en dyrere model?


..dårligere ?

_________________
Mvh Magnus


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Tjah og tjoh og øeh....

Det kan godt være at jeg er rigtig rigtig dum i min nakke, men hvis en afspiller spytter et rent digitalt signal ud, er der så ikke grænser for hvor det kvalitetsmæssige spillerum? Enten er der vel et signal eller også ikke. Altså er selve dvd-drevet det kritiske punkt, right?
Hvis jeg tager fejl, så modtager jeg gerne venlig og kyndig belæring :beerchug:

(men helst med bedre argumentation end det foregående indlæg ;) )

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
Der er stor forskel på det HDMI signal forskellige afspillere leverer. Det afhænger meget af den benyttede chip.. Så jo der er forskel. Om ovenstående er god er ikke til at sige. ;)

_________________
Nu kun med blå


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 10:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Så forbliver jeg lige off-topic lidt endnu:

Chip?

Er HDMI ikke standarden for digitale signaler? Altså den blanding af nuller og ettaller, man har drysset ud over dvd'ens overflade. Når de skal transporteres til en projektor eller en fladskærm troede jeg da ikke de undergik nogen bearbejdning whatsoever. Hvad laver den chip så?

Når jeg googler "hdmi chip" kan jeg læse, at HDMI også bliver standard for pc og pc-skærme. Og at "....I skrivende stund findes allerede en HDMI chip der kan klare UXGA opløsningen og 1080P"
Men det er jo den chip, der så at sige skal generere det billede, som pc'en sender til skærmen.

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
HDMI er standarten for methodena t sende signalet fra et sted til et andet. Alså overførslen af data, hvordan en afspiller læser dette data´og behandler det før den smider det ud på HDMI udgangen er der ingen standart for.

Billeder bliver jo Dekodet i afspilleren, det samme med lyden og så sendes de ud. Har man en skod dekoder får man ikke et bedre billede over HDMI.

Det er tydeligt at se forskel på en dårlig HDMI afspiller og en god HDMI afspiller. Ligesom en dårlig og en god DVDafspiller giver forskellige billeder.

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
GSKairo skriver:

"Billeder bliver jo Dekodet i afspilleren, det samme med lyden og så sendes de ud. Har man en skod dekoder får man ikke et bedre billede over HDMI. "

http://www.cnet.com.au/hometheatre/acce ... 563,00.htm skriver:

"This means that there's no conversion of the signal (say, from digital to analog and then back again) or any compression that could possibly affect video or sound quality."


Jeg ved ikke hvad der går galt, men jeg får absolut ikke svar på det spørgsmål jeg stiller. Nu prøver jeg med et ja/nej-spørgsmål:

Er det muligt at sende et rent og fuldstændigt ubehandlet digitalt signal fra en dvd-afspiller (med HDMI-udgang) som man så lader sin DLP-projektor om at behandle? (På samme måde som digital lyd normalt sendes, altså)

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
Martin Skovbo skrev:
GSKairo skriver:

http://www.cnet.com.au/hometheatre/acce ... 563,00.htm skriver:

"This means that there's no conversion of the signal (say, from digital to analog and then back again) or any compression that could possibly affect video or sound quality."



Jeg prøver lige igen.

Hvis det overstående er korekt, så ville jeg kunne smide en hvilken som helst DVDskive med feks Divx, Avi filer eller MP3 og de vil blive smidt direkte, i digital form, til TVet/projektoren selm om min afspiller ikke kan klare disse formater, fordi den blot læser 0 og 1 taller og sender dem vidre uden at bekymre sig om hvad selve indholdet er, men sådan virker det ikke i virkligheden.

Der ligges bla. en kopibeskyttelse på signalet som sendes ud via HDMI.

Der er rigtigt at man undgår at konverter sigfnalet fra digitalt -> analogt - >digitalt og man kan også springe over scalere og interlacere i afspilleren men du skal have afkodet billedet ( og dermed igennem en chip) for at kune sende det vidre og her kommer kvaliteten af afspilleren ind.

Så svaret på dit Ja/nej spørgsmål er nej du kan ikke sende en rent 0/1 signal fra skiven til din projector, men du kan lade din projector stå for scaleringen, interlacingen mm. istedet for afspilleren.

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh. Nu forstår jeg (vist nok)
Så sammenligningen med digital lyd er skudt helt forbi?

Jeg har en benq 5120pe som er en dlp-projektor med DVI-D input og jeg har en Eltax DVR-555HD HD-recorder som spytter et ganske pænt progressivt signal ud. Jeg forventede en betydelig kvalitetsforbedring ved at købe ALDIs afspiller i morgen og lade den erstatte Eltax'en til storskærmsfilmene. Er det (teoretisk) ganske fornuftigt eller helt hen i hegnet?

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Senest rettet af Martin Skovbo tirs jun 20, 2006 12:29, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
Godt nok er HDMI digitalt , men det bliver stadig behandlet af en billedchip og det er kvaliteten af denne er bestemmer resultatet. Man kan få det rene mpeg signal hvis ens afspiller er modificeret med en SDI udgang , tilsluttet en scaler med SDI indgang (f.eks DVDO VP30) men så snakker vi også 20-25k for et samlet produkt :-)

_________________
Nu kun med blå


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
Teoretisk er det fornuftigt, men resultatet i virkeligheden kan være horriblet. Der er ikke andet for end at prøve.

_________________
Nu kun med blå


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Det gør jeg så. ALDI plejer at være gode til at tage varer tilbage hvis man er utilfreds.
Tak for god hjælp :beerchug: og tålmodighed...

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 13:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
NP :thumb:

_________________
Nu kun med blå


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 12:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Så kom jeg i Aldi efter svinet, men jeg er stadig på arbejde så jeg har ikke set den i funktion endnu.
Til gengæld kan jeg fortælle at der på kassen står: "Understøtter 480i / 576i / 480p / 576p / 720p / 1080i"
I brugsanvisningen står intet af værdi.
Jeg er meget spændt på at få den prøvet af.....

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team