DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 12, 2017 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Citat:
Have you ever seen a movie so bad that it’s amazing? Paul Scheer, June Diane Raphael and Jason Mantzoukas want to hear about it! We’ll watch it with our funniest friends, and report back to you with the results.


Jeg er netop faldet over podcastserien How did this get made?, som er ret sjovt at lytte til. Det er en amerikansk podcast, hvor de fire værter diskuterer en film og prøver at finde ud af, hvad det i virkeligheden er for en film.

Prøv f.eks. at høre dem snakke om Zack Snyders Sucker Punch. Det er ret sjovt, selvom værterne er ret højlydte og snakker en anelse oven i hinanden, men det er sjovt. Sucker Punch-anmeldelsen er virkelig sjov. Især Mantzoukas er lidt overivrig, men han argumenterer til gengæld ganske fint for sine synspunkter.

Værterne er skuespillerne Paul Scheer, Jason Mantzoukas og June Diane Raphael. De har alle tre erfaring fra Hollywood-film, hvorfor det er ret fedt at høre skuespillere skille dårlige film af. I hvert afsnit har de en gæst med, som også er kendt inden for filmverdenen.

Jeg skal have lyttet den lidt mere, men umiddelbart er den meget god. Glæder mig bl.a. til Battlefield Earth, Old Dogs og Green Lantern.

Edit: Nogle gamle episoder kan man desværre slet ikke lytte til. De kommer vist op igen på et tidspunkt, men mod betaling... Det tæller imod denne podcast, desværre. Tag de gratis podcast, du kan finde.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 9:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Nice!

Der er VIRKELIG mange amerikanske filmpodcasts at vælge imellem, så der er rart med nogle personlige erfaringer vedr. konkrete podcasts.

Kan vi lokke en karakter ud af dig, Mike Haggar?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 10:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det kan du godt. :)

Du har helt ret i det med filmpodcast og især udenlandske. Af samme årsag hører jeg ikke rigtigt nogen med undtagelse af denne og Filmnørdens Hjørne fra tid til anden. Det er så absolut ikke filmnyheder og filmanmeldelser, jeg mangler i mit liv :D

Jeg har kun hørt to udsendelser indtil videre, da jeg faktisk ikke har set ret mange af de film, de anmelder, så jeg stoppede med at lytte til en af deres anmeldelser, fordi det gik op for mig, at jeg faktisk aldrig havde set filmen! :)

Jeg har hørt anmeldelserne af Gods of Egypt (helt fantastisk. De kalder konsekvent Coster-Waldau for Jamie Lannister indtil til allersidst, hvor de så beslutter sig for at han jo faktisk hedder noget andet) og Sucker Punch (den får så mange læsterlige bank, at det er helt utroligt. Også helt fair, for det er en virkelig hjernedød film).

De er benhårde, holder intet tilbage og kommer med mange gode synspunkter, selvom nogle af dem har en tendens til at lyde lidt ignorante af og til, men de er gode til at snakke om filmteknik og hvordan filmene fremstilles/er filmet/hvordan tingene er lavet.

For de to, jeg har hørt, får denne podcast :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Det får den for værternes kemi, viden og gode pointer. Jeg morer mig, samtidig med, at jeg i forhold til begge film fik nogle gode, nuancerede synspunkter serveret midt i alt harmen over filmenes dårligdom. Jeg synes, det er sjovt at lytte med, men jeg skal lytte nogle flere for at kunne give en virkelig god vurdering af denne podcast. Så opdaterer jeg måske anmeldelsen til den tid.

Opdagede lige, at de også har anmeldt gode gamle Street Fighter. Den skal jeg høre i dag her på jobbet. Det glæder jeg mig til! Allerede der kan du jo nok læse, at jeg er fan, når jeg glæder mig til at høre dem snakke. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tors jul 13, 2017 15:10, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Now we're talking! Det lyder sgu godt!

Min interesse er i den grad vakt! Tak for tip! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team