DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 29, 2017 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvis du følger en del med i amerikansk populærkultur, så har du nok også før eller siden set Richard Simmons, den skøre og overenergiske fitnessguru, som bestemt er one of a kind!

Jeg mener... se lige det her...

Billede

For et par år siden forsvandt han fuldstændig imidlertid fuldstændigt fra offentligheden og uden at sige noget til ret mange, hvis nogen.
Hvad er der sket og hvordan forsvinder sådan en gut fra offentligheden fuldstændig?

Hans ven, filmskaberen Dan Taberski, interviewer venner, kolleger, kunder og alle mulig andre personer, der kender Simmons godt, omkring hvad der egentlig kan være sket. For han er ikke forsvundet sådan rigtigt... eller er han?

Min DAHF-Podcast-ven DeathPosture har skrevet lidt om den i True Crime-tråden:

DeathPosture skrev:
Og tillad mig så, at videregive en anbefaling jeg er blevet givet, men ikke selv har undersøgt endnu.

Billede
Podcasten Missing Richard Simmons skulle være ret fænomenal og kommer højt anbefalet fra en person jeg ofte deler smag med.


Jeg kan bekræfte DPs podcast-ven. Missing Richard Simmons er ret fascinerende, for man lærer lidt om, hvad der gemmer sig bag denne skønne offentlige persona!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Cool!

Hvis du skulle give den en karakter, hvor ender den så?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jo tak, det kan jeg bestemt godt.

Missing Richard Simmons kommer ud i så mange kringelkroge af Simmons' venner, familie, kolleger, bekendte, klienter.
Det er en meget personlig, gennemført og velproduceret podcast, som efter min mening giver et virkelig godt indblik i, hvordan personen Richard Simmons var og er - hvad han stod for, hvordan han fremstod i medierne og hvordan han er, når han ikke er i det offentlige søgelys. Det at fortælle historien er også meget personligt for værten Dan Taberski, hvilket gør det endnu mere interessant, for værten har med sin undersøgelse af Simmons' pludselige afstandstagen til resten af verden fået fat i enormt mange personer med tilknytning til Simmons, hvilket også gør det spændende at lytte med.

Det er fint med seks afsnit, for der er rigeligt indhold i de seks afsnit til at forstå, hvorfor historien er vigtig for Taberski at fortælle, og hvorfor det er interessant at undersøge, hvad der egentlig er sket med Richard Simmons. For det er en fascinerende historie om en fascinerende figur, der har formået at gøre sig selv kendt i hele USA med sine vanvittige indfald og out-of-the-world personlighed.

Podcasten lider egentlig kun af, at der bliver introduceret enormt mange historie og personer, somn man af og til godt kan glemme, før de dukker op igen i et senere afsnit. Det er dog ikke meget anderledes end andre gode podcasts som Serial eller S-Town.

Den får :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: herfra.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons sep 20, 2017 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg fik også hørt Missing Richard Simmons i min sommerferie, og det var en rigtig "page-turner" (hvis man ellers kan overføre det begreb til en podcast). Jeg var meget grebet af den, og på et tidspunkt lå jeg på en hems i en feriehytte i Jesperhus Blomsterpark, og smug-lyttede til podcasten midt om natten med sovende familie rundt omkring mig, fordi jeg bare måtte høre næste afsnit.

Den er ret god og virkelig velproduceret. Kan godt mærke, at det er en Hollywood-type der har produceret den. Han har flair for historiefortælling.

[Vis Spoiler]
At slutningen så er lidt åben, er altid hagen ved true crime podcasts. Det er faktisk sjældent, at der kommer et definitivt svar på de store spørgsmål, og det er også tilfældet her.


:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team