DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 29, 2017 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvis du ligesom mig er til fodbold, men er ret træt af at høre alt korte analyser, inden du skal udsættes for endeløse reklamer, så er Mediano muligvis en podcast for dig.

Mediano sender fra et lille studie i Københavns Nordvest-kvarter, men tager også land og rige rundt for at snakke med klubber andre steder. Det er Medianos ønske ikke kun at være et københavnermedie.

Billede

Mediano er den rutinerede sportsjournalist Peter Brüchmanns hjertebarn. Et fodboldmedie, der sætter fodbold før reklame og derfor går i dybden med analyserne. Brückmann og hans unge kolleger leverer enormt mange ugentlige/månedlige podcasts om mange forskellige emner, f.eks.:

  • Superligaen
  • Første division
  • La Liga
  • Premier League

Jeg kan derudover anbefale at høre disse særudsendelser og ikke-ligarelaterede udsendelser:

  • Fodboldmagasinet med den tidligere FCK'er og landsholdsspiller Lars Jacobsen, hvor han hver uge sammen med journalist Christian Wolny diskuterer alt mellem himmel og jord omkring fodboldverdenen. Begge giver sig altid 100% og laver en masse jokes med hinanden. Det er virkelig super.
  • Deres individuelle podcasts om f.eks. Thisted og Helsingør, hvor man kan høre en masse interessant om klubber, der ikke er så kendte ude i den brede befolkning. Begge klubber fremstår hos mig som enormt sympatiske.
  • En podcast om genrejsningen og fornyelsen af Fremad Amager. Jeg er blevet endnu mere forelsket i denne klub nu (nu er jeg jo også bosiddende på Amager, så det spiller nok en hel del ind).
  • En samtale mellem idehistoriestuderende Oscar Rothstein og Idehistorieprofessor Frederik Stjernfelt om filosofi og fodbold. Udsendelsen er muligvis en anelse pretentiøs til tider, men Frederik Stjernfelt er god til at få snakken med på jorden igen. Det er uanset hvad spændende at høre deres overvejelser om denne sammenhæng.
  • William Kvist fortælle om, hvordan han træner og forbereder sig til kamp. Han er nok lidt speciel dér. Så er det sagt :)
  • Mediano-fan, som udforsker fankulturen i Danmark og bl.a. undersøger, hvordan klubberne forsøger at kæmpe mod stærkt faldende tilskuertal.
    Det er interessant at høre, for de snakker åbenbart ikke sammen om det, så det er lidt i øst og vest at det foregår...

I Mediano-regi kan du også finde Frontrunner, som handler om løb og Supplesse, der handler om cykling. Jeg må indrømme, at jeg ikke har hørt noget her endnu.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team