DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør maj 21, 2016 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Nu, hvor vi under kategorien "Andre Medier" har de tre underkategorier

-Musik
-Bøger
-Spil & Konsoller

... så tænkte jeg, om der måske kunne placeres en ny kategori, som f.eks. hedder:

-Foto - stillfoto & levende billeder

------------------

Det er ikke helt let at se, hvor man skal placere en tråd, der handler om foto, med den nuværende struktur.
Måske vil kategorien ikke blive brugt så meget, men de tre andre kategorier bliver heller ikke brugt så meget, men er dog alligevel meget nyttige at have.

Har vi sådan en underkategori, så vil f.eks. fotografering med iPhone kunne omhandles i en tråd herunder, så man ikke skal hen under en telefontråd, for at finde den.
Androidtelefonerne har også gode kameraer efterhånden, og jeg synes det giver meget mening at have alt om foto under en samlet kategori, så det ikke spredes i alle retninger. :)
Der sælges også en smule 'rigtige' kameraer stadig, og så er film endda så småt ved at få en revival også. :!:


Top
   
Indlæg: tirs maj 24, 2016 9:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Principielt kan vi selvfølgelig sagtens, og som fotoentusiast kunne jeg nok godt se idéen - men personligt vil jeg gerne have lidt flere tilbagemeldinger om behovet, inden vi opretter. Og om det evt. kunne dække flere områder - hvis man fx. er meget interesseret i storyboards eller animation, kunne "tegning" eller lign. også være relevant.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 24, 2016 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Min baggrund, for at mene, at der kan blive behov for en kategori til foto og video, er også lidt den hastige udvikling på mobiltelefonområdet.

Jeg har hørt nogle spådomme, der går på, at 4K-video snart er standard i alle de nye mobiltelefoner.
Om det helt slår markedet for de små 'rigtige' kameraer i stykker, er nok svært at vide, men foto og video er efterhånden nået en meget høj kvalitet, i det billige grej.

Så længe det kun handler om 4K, så har vi en tråd, hvor det emne behandles.
Så det kan sagtens køre fint, som det er nu, og jeg kan ikke sige så meget om, om mange har behov for at samle trådene, når det gælder digital foto og video. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team