DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man feb 08, 2016 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hej alle

Jeg har fået lidt mere tid mellem hænderne end jeg har haft længe, og jeg vil derfor gerne være med til at generere lidt liv herinde. Det har jeg allerede begyndt på ved bl.a. at følge op på tv-anbefalings-tråden (jeg er halvvejs allerede, fortsætter i aften) og ved at poste Super Bowl-teasere i dag.

Spørgsmålet er bare: Giver det nogen værdi? Ser I allerede den slags andre steder? Bare lige for at vide, om jeg poster og der så ingen reel funktion er ved det. Skønne, spildte kræfter er der jo ingen grund til at ende med.

Hav en glimrende mandag!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 12:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Velkommen tilbage til DAHF på fuldtid ;)

Jeg vil hellere se dem herinde, end at lede efter dem hos f.eks. ComingSoon.net, så fortsæt du endelig dit arbejde :thumb:


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 13:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Enig. Smid dem bare op herinde.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Dem du har listet i dag, havde jeg ikke set før, men det er meget sjældent at jeg ikke har set tingene via sociale medier, inden de bliver postet her på siden.

Der er al for mange gode posts, interessante indlæg og anmeldelser herinde, der slet ikke får nogen respons, så selv om jeg synes det er et super initiativ, vil jeg være ærlig og sige, at mange gode tiltag her på siden render ud i forbrug af tid, der kunne have været brugt bedre andetsteds. Med andre ord skal man absolut være drevet af lyst, for at lægge meget energi herinde, for det skal virkelig ramme en nerve, før end det giver megen eller nogen respons.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DAHF er stadig mit første go to-sted for filminfo, så jeg er meget glad for, at du poster Mr. Haggar! Det håber jeg, at du vil blive ved med :thumb:

DAHF har noget helt unikt som Facebook ikke har. Vi har vores emner opdelt i tråde som let kan overskues og søges. Det vil Facebook aldrig kunne erstatte.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
DAHF har noget helt unikt som Facebook ikke har. Vi har vores emner opdelt i tråde som let kan overskues og søges. Det vil Facebook aldrig kunne erstatte.


Jeg er helt enig. Facebook er simpelthen alt for uoverskueligt. Det er grunden til at jeg ikke engagerer mig i de forskellige filmgrupper på det sociale medie.


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 14:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Der er al for mange gode posts, interessante indlæg og anmeldelser herinde, der slet ikke får nogen respons, så selv om jeg synes det er et super initiativ, vil jeg være ærlig og sige, at mange gode tiltag her på siden render ud i forbrug af tid, der kunne have været brugt bedre andetsteds. Med andre ord skal man absolut være drevet af lyst, for at lægge meget energi herinde, for det skal virkelig ramme en nerve, før end det giver megen eller nogen respons.


Jeg sætter, som altid, stor pris på et ærligt svar fra dig, Montag451. Du har helt ret. Der er så mange herinde, der freeloader på vi andres arbejde uden at sige tak eller deltage i debatten, og det er lidt trist. Der er også 29 visninger af min post, men kun fire, der har svaret. Det er jo meget sigende.

At det så er nogle aktive og flinke mennesker, der giver lidt respons, er jeg glad for, og jeg er glad for, at I sætter pris på det. Så kører jeg lidt videre endnu, og ender jeg med masser af tråde med 100 visninger og kun ét eller 0 svar, så sparer jeg energien og giver mig til at lære at hækle i stedet. :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
DeathPosture skrev:
DAHF har noget helt unikt som Facebook ikke har. Vi har vores emner opdelt i tråde som let kan overskues og søges. Det vil Facebook aldrig kunne erstatte.

Som opslagsværk er DAHF uforlignelig. Spørgsmålet er vel bare om man vil have dividende af sine anstrengelser - eller om man vil bidrage til en database af information, hvor meget energi aldrig bliver forløst?

Jeg læser bare Mikes opslag, som en forespørgsel på hvorvidt han kan aflevere sine tomme flasker her på stedet med en forventning om at blive tilgodeset med pant for samtlige flasker. Havde den gode Haggar smidt de selvsamme links i en eksisterende Facebook gruppe som Sørensen Exploitation, Gnavne Filmnørder eller andre, så havde han allerede haft sat gang i en livlig debat, hvor man ikke var afhængig af en respons fra Tordenskjolds få men arbejdsomme soldater. Det er bestemt ikke en kritik af dahf, men blot en konstatering baseret på din (DP) og andres hårde arbejde - og den respons man ender med at få.

Jeg havde så, da jeg skrev mit svar, forberedt en løsning, hvor jeg ville foreslå Mike Haggar at poste i DAHF Facebookgruppen, hvor man så kunne linke til siden. Det slettede jeg imidlertid igen, da min erfaring siger mig, at det for andre foraer er endt med at blive dødsstødet for debat, hvis først debatten ender med at blive flyttet til en Facebookside. Så den løsning trak jeg retur, for lige med sider som denne, tror jeg ikke det er en fordel at blende med sociale medier.

ps Jeg beklager analogien med flaskerne. Jeg ved ikke lige hvad der gik galt dér.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 15:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Jeg læser bare Mikes opslag, som en forespørgsel på hvorvidt han kan aflevere sine tomme flasker her på stedet med en forventning om at blive tilgodeset med pant for samtlige flasker.


Det er nok ikke helt galt set. Sjov analogi! :beerchug:

DAHF kommer nok aldrig til at rykke på Facebook. Der er folk som Maggerholm, der udtaler foragt for sociale medier ved hver mulighed, og så er der nok også andre, der godt kan lide at gemme sig bag ens keyboard. Så vi må blive her og se på, om der nogensinde kommer pant på flaskerne igen eller om jeg må drikke flaskernes indhold alene... eller noget. You get my point.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 17:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg synes bare vi skal sætte os i en rundkreds og få tømt nogle flasker i en fart. Ellers er der jo ikke noget at få pant for.

Når vi så er kommet med de spidsfindige analogier: jeg følger kun halvhjertet med på FB, så jeg sætter pris på folk, der gider at poste indhold (herunder trailere). Hvis det kan give grobund for bare en smule debat, er vi da kommet lidt af vejen :thumb:
Men kynisk set har Montag jo fat i den lange ende, og man skal nok ikke skrive på DAHF, hvis det er den overvældende respons, man går efter ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Men kynisk set har Montag jo fat i den lange ende, og man skal nok ikke skrive på DAHF, hvis det er den overvældende respons, man går efter ;)


Point taken. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 20:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Mike Haggar skrev:
DAHF kommer nok aldrig til at rykke på Facebook. Der er folk som Maggerholm, der udtaler foragt for sociale medier ved hver mulighed, og så er der nok også andre, der godt kan lide at gemme sig bag ens keyboard.


Jeg er faldet i Facebook-suppen, og ganske som frygtet tager det aaaalt for meget tid, at sidde og opdatere et feed, hvor der ofte kun er sket lidt (men gør man det ikke jævnligt, er der pludselig for meget).

Det og en generel dalende interesse for film (eller mangel på tid til film, eller en kombi), gør også at jeg ikke får skrevet ret tid herinde.
Men jeg kigger ofte.
Dog ikke så meget i selve film-foraet.

Jeg er med Netflix klart blevet mere en serie-buff, end filmkigger.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 20:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Interesser har det med at bevæge sig og ned i bølger, og der er vist mange herinde, der har haft perioder, hvor filmene ikke har fænget så meget.

Men jeg håber, at du holder ud til denne forkvaklede sindstilstand har fortaget sig, så du kan vende tilbage :beerchug:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Jeg synes bare vi skal sætte os i en rundkreds og få tømt nogle flasker i en fart. Ellers er der jo ikke noget at få pant for.

Endelig siger manden noget fornuftigt. Vi måtte vente længe... :beerchug:

Jeg sidder og pusler med en top 20 over bedste film fra firserne, for det er da et årti, hvor mange herinde har "klassikere" som de bare elsker. Jeg kan naturligvis ikke nå DP og instruktør-afstemningen til sokkeholderne, men jeg synes stadig det kunne være sjovt med nogle lister fra årtierne fra halvtredserne og frem til halvfemserne. Nu vil jeg starte med 80erne inden længe og se hvordan opbakningen til projektet bliver. :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 21:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg elsker at vælte mig i visdomsord - og at skamglo 80'er-crap. Du siger bare til!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team