DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1621 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 07, 2013 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Jeg synes i alt fald, at de fleste centrale diskussionstråde her på DAHF havde en kedelig tendens til at køre af sporet, og hvor 10-15 indlæg i stræk handlede om to-tre personer, der skændtes med hinanden. Det er der heller ikke meget sjov i, med mindre man er en af de implicerede.

Men når man fjernede de tråde, fjernede man også nogle bidragsydere til meget andet end ophedede diskussioner. Det var min pointe med mit forrige indlæg. Det ved jeg godt, at ingen af de gamle moderatorer vil stå ved - men jeg så ikke dem yde noget som helst konstruktivt til dahf i den periode heller. Med andre ord havde man mere travlt med at "rense ud" end at gøre noget for det gamle forum. Derfor forventer jeg også en væg af stilhed fra netop de personer, for det ville ligne dem dårligt at tage ansvar nu. Det gjorde de nemlig heller ikke den gang. Man skulle jo nødigt stå ved, at man måske ikke havde gjort dahf og debatånden nogen tjeneste ved at udpege en håndfuld "syndere" i stedet for at skabe det forum, som man snakkede så meget om - men som ingen havde nogen lyst/interesse i at skabe. Den arrogance har i sidste ende været nådesstødet for et forum, der nok ville have været et sjovere sted, hvis man ikke havde været allergisk overfor alle former for uenigheder og diskussioner. Der skal nemlig uenighed og diskussion til for at skabe debat, men det var ingen interesseret i, da man havde chancen for at gøre noget ved det.

Personligt har jeg fundet andre steder at diskutere/debattere film. Det kan heldigvis sagtens lade sig gøre, hvis alle er villige til at acceptere, at vi alle er forskellige. Ellers ender man i denne nærdødstilstand, hvor ingen kommenterer på indlæg i frygt for at skulle være uenige.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Der tager du fejl, Konigsberg. Jeg skal være den første til at melde, at det nok var en forkert beslutning, når man ser på den sørgelige forfatning, forummet er i den dag i dag.

Hvis jeg havde vidst, at det betød så meget for nogen mennesker at få lov til at diskutere indvandring, krig, politik og lignende, så skulle vi have beholdt det i en eller anden form. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 17:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 21, 2003 2:01
Indlæg: 233
Geografisk sted: grindsted, dk
Konigsberg, kloge ord, kan kun være 100% enig.

_________________
- Eleven. Exactly. One louder.
- Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?
- ...These go to eleven.

> DVD Samlingen <


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Holmsgaard skrev:
Hvis jeg havde vidst, at det betød så meget for nogen mennesker at få lov til at diskutere indvandring, krig, politik og lignende, så skulle vi have beholdt det i en eller anden form. :)

Det betød ikke så meget (for mig), men skaden var sket for problemet spredte sig til filmtrådene. Det blev bare for pænt og sobert - helt uden kant!

...og hatten af for at vi kan mødes på halvvejen. Respekt herfra. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 17:22 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
Min personlige holdning er at jeg hellere vil se forummet i dets nuværende "sørgelige forfatning" end den politiske mudderpølsarena det en overgang tegnede til at blive.
Der har altid været højt til loftet herinde, men en overgang var diverse nødvendige byggetilladelser til ekstra loftrum vel nærmest nødvendige.

Sammenhængen mellem afskaffelsen af bla. den politiske debat og et fald i konstruktive indlæg har jeg svært ved at se. For mig at se så er den der ikke.
Antallet af konstruktive indlæg var allerede dengang minimale. Det samlede antal var højere ja, men konstruktive indlæg var et fåtal, som jeg mindes det.

I de "gode gamle dage" med BoB-gate, CD-WOW vouchers og lign. var stilen og tiden en anden.
Den tid kommer aldrig tilbage og betyder det at DAHF deraf lider en stille død, så må det være sådan det er.

Folk flytter naturligt derhen hvor tingene bliver besvaret og med mindre man leder efter gode indkøbsforslag fra ligesindende i DK, så får man nok sin lyst styret et andet sted.

Jeg har ikke personligt bidraget meget min karriere taget i betragtning, men jeg nyder roen der er skabt uden den politiske debat. :-)


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 18:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Holmsgaard skrev:
Der tager du fejl, Konigsberg. Jeg skal være den første til at melde, at det nok var en forkert beslutning, når man ser på den sørgelige forfatning, forummet er i den dag i dag.

Hvis jeg havde vidst, at det betød så meget for nogen mennesker at få lov til at diskutere indvandring, krig, politik og lignende, så skulle vi have beholdt det i en eller anden form. :)


Jeg tænker i hvert fald, at det har "ødelagt" siden, at man slet ikke kan tage debatter af politisk karakter. Det er en af grundende til at jeg ikke er voldsomt aktiv mere, for jeg synes siden er for "stram".

Når der bliver censureret og redigeret i ens indlæg, på baggrund af meget strikse regler, så bliver det bare en tam gang skulderklapperi, og ligegyldig "se hvad jeg har købt eller spillet" forum, og det er dødsygt :)


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Man kunne måske lave en 'mødes på halvvejen' regel, der gør det muligt at debattere ethvert politisk emne, såfremt emnet er behandlet i en spillefilm eller dokumentar, hvor emnet fylder væsentligt, i forhold til filmens tema. :?:

Den stærke moraliseren over rygning, i filmen 'Constantine' f.eks.
Når man ikke må diskutere politiske emner, så tyndes filmdebatten kraftigt ud, og bliver mere overfladisk og med mindre dybde og vinkel.

Brugen af product placement og politisk indoktrinering i film, er ikke tilladt at debattere, under dahf's nuværende regelsæt.
En meget stor skam - synes jeg. :(

Kønsroller og menneskesyn, racerne imellem, er, om noget, også noget man kan tidsbestemme film efter.
Dette er også tabu i dahf's debatter, såfremt man vil diskutere hvad man må vise på film.


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 21:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Konigsberg: jeg er helt enig i, at den strammere linje har skræmt nogle af debattørerne væk, og det er skideærgerligt.
På den anden side har de mange skænderier sikkert også skræmt nogle andre væk. Der har f.eks. været rigtig mange (inkl. mig selv), der ærgrede sig over Steiners exit, men hvis jeg ikke tager meget fejl, gik han, fordi der trods alt var for højt til loftet og for lidt indsats fra moderatorerne? Det kan jo kun blive ved spekulationerne, men med mindre man er en central del af skænderierne (for debat synes jeg ikke, det var til sidst), kan det jo godt tænkes, at man ikke orkede at de fyldte så meget til sidst, og derfor smuttede.

For at understrege - jeg er stor tilhænger af uenighed. Som du selv siger, er der ikke meget debat uden. Men det kræver, at folk kan forvalte det. I mine øjne var der nogle få brugere, der lavede så meget støj her om alt muligt personligt fnidder, at det endte med at fylde alt for meget, også uden for politik-trådene. Ind imellem kunne man jo have klaret noget af det per pb. Og så var der jo ikke meget af debatten/skænderierne, der overhovedet handlede om film og hjemmebio. Hvis folk kom op at skændes om, om von Trier var den største nar i nyere filmhistorie eller ej, eller om Fast & Furious 6 er lort eller lagkage, så kunne jeg forstå det, og sikkert også engagere mig i det. Men ikke det andet her.

Prodic skrev:
Der har altid været højt til loftet herinde, men en overgang var diverse nødvendige byggetilladelser til ekstra loftrum vel nærmest nødvendige.

Sammenhængen mellem afskaffelsen af bla. den politiske debat og et fald i konstruktive indlæg har jeg svært ved at se. For mig at se så er den der ikke.

Enig.

I øvrigt et forslag, og forhåbentligt et konstruktivt ét af slagsen. En del sites (bl.a. Blu-ray.com og Amazon) kører med en stemmefunktion. Indlæg, der får for mange negative stemmer, bliver automatisk skjult. Hvis der fandtes et lignende plugin til phpbb, kunne man jo åbne for alle typer indlæg igen. Hvis nogen af dem kørte for meget i grøften, kunne brugerne selv være med til at moderere, uden at de grumme censorer skulle ind over hele tiden. Måske er løbet kørt, men det er da værd at forsøge at genoplive patienten, synes jeg.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Ja lad os da endelig få et stemme system på indlæggende.

Så kan dem der har været herinde i 100 år, og kender hinanden, jo på ingen måde misbruge systemet, ved at nedstemme alle indlæg, skrevet af folk de ikke bryder sig om.

Det er en enormt dårlig idé :)


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 21:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hvad kan jeg sige - det fungerer andre steder.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man okt 07, 2013 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Buck Rogers skrev:
Hvad kan jeg sige - det fungerer andre steder.


Jeg går ikke ud fra du lyver, så okay :)

Jeg kunne bare godt forestille mig at folk hurtigt kunne komme til at bruge det som en slags provokation :)


Top
   
Indlæg: tirs okt 08, 2013 9:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Capperdude skrev:
Jeg går ikke ud fra du lyver, så okay :)

Ikke bevidst, i hvert fald ;) Jeg kan jo kun dømme ud fra, hvad jeg har set, bl.a. på Blu-ray.com (hvor de bruger det i deres nyhedssektion, ikke i forummet, men princippet må være det samme) - men de indlæg, der bliver stemt ned, plejer at være ret irrelevante. Og man kan selv vælge, om man vil se de nedstemte indlæg eller ej.

Capperdude skrev:
Jeg kunne bare godt forestille mig at folk hurtigt kunne komme til at bruge det som en slags provokation :)

Selvfølgelig - men for det første ville det vel kun være ret få folk, der gad at stemme indlæg ned på det grundlag, og så kunne andre jo bare stemme det op igen, hvis de ikke kunne se noget galt med det. Men hvis vi er så langt ude, at brugerne vil stemme hinandens indlæg ned i stor stil, er det måske under alle omstændigheder et godt tegn til at lukke og slukke :)

Anyway, jeg aner ikke, om der findes noget tilsvarende til phpbb, og måske er det slet ikke løsningen. Det var bare for at komme ud over, at det var moderatorerne, der skulle gribe ind hele tiden.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs okt 08, 2013 9:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Buck Rogers skrev:
Men hvis vi er så langt ude, at brugerne vil stemme hinandens indlæg ned i stor stil, er det måske under alle omstændigheder et godt tegn til at lukke og slukke :)

Jeg mener ikke, at en lille håndfuld brugere skal have lov at ødelægge et forum, hvis mange brugere stadig ønsker det.
Hvis et lille antal brugere vil kaste mudder på hinanden, så må små midlertidige karantæner være en bedre løsning.
Hvis der findes en udvidelse til PHPBB, som gør det muligt at give tidsbestemte karantæner, som automatisk lukker profilen op igen på en bestemt dato, uden en Admins indgriben, så er det en løsning.
Tror så ikke umiddelbart, at sådan en funktion eksisterer. :(


Top
   
Indlæg: tirs okt 08, 2013 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Buck :

Jeg ved bare, at diskussioner på nettet, omkring politik, nemt ender i at nogle folk bliver haglet ned pga deres synspunkter.

Forestil dig en liberalists mulighed for nogensinde at få et ord (indlæg) indført her på siden. Hvis jeg f.eks skrev at man burde sænke kontanthjælpen betragteligt, eller fjerne den helt, så ville mit indlæg være væl i løbet af 15min.

Det eneste det kræver, hvis vi får sådan en system, er nogle folk som bliver enige om at bestemte brugere ikke skal have lov at ytre sig. Den tanke er ikke så umulig at tænke :)


Top
   
Indlæg: søn jan 26, 2014 17:33 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg ved bare tonen er blevet mere venlig. Synes det går fint nu- selvom jeg ikke kommer alle tråde igennem. :beerchug:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1621 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team