DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 7:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 521 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 05, 2012 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
@Naiera
Men problemet lå jo netop i, at I ALDRIG indrømmede at I måske havde taget fejl. Det blev meget religiøst i sit udtryk, hvor der kun var en gud og den gud var i øvrigt fejlfri. Jeg er sikker på, at det havde været nemmere at moderere, lukke tråde og alle de andre opgaver, hvis man havde vist en smule fingerspitzgefuhl og havde indrømmet smuttere ind imellem. I stedet blev bruger mødt af en mur, hvilket fuldkommen ændrede dahf som debatforum.

Naiera skrev:
men man kan altså godt være uenig uden at være det på din, og visse andres, måde.

Igen! Hvad nu om du (og andre) levede efter dette i stedet for at gøre mig opmærksom på noget, som jeg finder indlysende og helt elementært i et debatforum. Uenighed skaber debat, så det er vel naturligt? Koncentrer du dig nu bare om dine egne ord og dit eget ansvar for disse. Jeg er bevidst om mit!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Selvom jeg klart er for (meget) mere frihed mht emner her, så må jeg sige at jeg 100% forstår den svære situation som moderatorerne har stået i når de gang på gang er blevet afkrævet forklaringer for deres handlinger hvis den mindste detaljer drillede bare en person. Det har været så grelt, at jeg ikke fatter der ikke er blevet lukket ned for dén snak. Det har mindet meget om EB's Nationen og dens ulidelige "Det er for dååååårligt" tone som gennemsyre alt.

Jeg ville ønske at den energi som var lagt i disse "Forklaring udbedes!" indlæg, var brugt på noget andet. Snak om film, eller inspiration til selv at stille op som moderator.

Man kunne udvise noget tillid til moderatorerne, og så ellers give dem fred og ro til at lave deres arbejde. Lad være med at give dem 'gode råd' med mindre de beder om det. Er der noget man er utilfreds med, så tag det op næste gang der skal findes nye moderatorer. Men lad for pokker være med at dræn enegien ud af folk på daglig basis. Accepter beslutningerne og kom videre.

Alternativ kunne man som moderator bare ignorere alt den 'brok' og ikke føle sig forpligtiget til at svare på den. Det ville få min opbakning et meget langt stykke hen af vejen. Det er jo trods alt et forum, og ikke Staten Denmark vi har med at gøre så ens live er jo ikke just truet, hvis en moderatorbeslutning ikke er 100% som man synes den skulle være.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
MiNo skrev:
Alternativ kunne man som moderator bare ignorere alt den 'brok' og ikke føle sig forpligtiget til at svare på den.

Det var så også det man gjorde hele vejen igennem.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 17:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg: :thumb: hele vejen. Dine indlæg so far her i tråden har min fulde 100% opbakning. Vel skrevet.

Naiera: læs nu lige hvad du selv skriver, og sammenhold det med din ikke altid heldige måde at formulere sig på, så burde (burde!) du kunne forstå hvad Konigsberg mener.

And by the way....du husker forkert - jeg har aldrig set Prometheus-tingen, og kommer nok aldrig til det ;) (men kunne da godt lide at vide hvilken film, og nedsablingen højst sandsynligt af denne, det er du så forbinder mig med)


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 20:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
wigant skrev:
Men ImpulzE: Jeg kan da huske at du holdt et gysermarathon for snart lang tid siden. Efterfølgende skrev du lidt om alle de film i så, kan det ikke passe?

Jo det er rigtigt. Det var en meget lang marathon med 9 film, men en fed marathon :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 20:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Henriksen skrev:
And by the way....du husker forkert - jeg har aldrig set Prometheus-tingen, og kommer nok aldrig til det ;) (men kunne da godt lide at vide hvilken film, og nedsablingen højst sandsynligt af denne, det er du så forbinder mig med)


Det var The Dark Knight Rises. Samme pointe.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Naiera skrev:
Konigsberg skrev:
Jeg savner ikke de politiske debatter. Jeg griner dog af, at de folk der fik dem afskaffet alligevel ikke deltog i debatterne og som sådan kunne have været ligeglade. Et argument for at afskaffe de "brandfarlige" debatter var, at dette er et filmforum.


Du kommer netop selv ind på at de debatter var 'brandfarlige'. Der er helt sikkert nogle brugere som bare trives med politiske debatter hvor bølgerne går højt og alle kan lufte ALLE former for ekstreme holdninger, men vi valgte at afskaffe dem fordi de simpelthen truede med at få flere brugere til at skride. Dét er hovedårsagen til at politik blev forbudt, i hvert fald sådan som jeg ser det (jeg var jo trods alt kun en femtedel af den daværende moderatorstab).

Ja og som det er nu er det nok endnu flere der skrider :roll:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Så du mener at manglen på politiske debattråde skulle få folk til at forlade et hjemmebiografforum i stor stil?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 22:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Naiera skrev:
Så du mener at manglen på politiske debattråde skulle få folk til at forlade et hjemmebiografforum i stor stil?


Er man ildsjæl er man ildsjæl.

Det groteske er, som allerede nævnt, at mange af de mest hårde politiske debattører sagtens kunne sige "tak for kampen" bagefter og tage sig en freds-øl i cyberspace. Dem der dybest set fik lukket politik-krigen (fløjkrigen) var folk der bare lod sig provokere, og dybest set ikke havde nogen grund til at blande sig. Slet ikke når sartheden så var så udtalt.

Da moderator-politiet var på sit højeste Defcon-niveau blev der jo slået ned på det mest latterlige, og det har helt sikkert slukket ilden hos visse og somme. Læg dertil, at nogle uden tvivl har blandet sig og været brænde-bærere til bålet, udelukkende fordi een af debattørerne var een man ikke kunne døje. Så skide være med at man enten var enig, eller ikke havde noget at byde ind med, men kunne man få skovlen under en given bruger, så gjorde man det. Og en overgang endda med moderatorernes kort-for-hovedet velsignelse.

Der blev lagt bånd på stort set alt, og alt blev klinisk renset. Mon ikke det har det taget gejsten fra nogle af de af os der er lidt lidenskabelige og italienske ved tastaturet?

Som Konigsberg nævner....han og jeg har taget nogle opgør der får Tyson vs Holyfield til at ligne et slag whist mellem Dronning Margrethe og Queen Elisabeth. Vi er bedste venner på FB, og har vel dybest set altid været det gennem dahf. Morbid Angel har jeg haft mine dueller med, men ingen af os bærer nag til hinanden, og vi kan snildt tage en udveksling over PB.

Det er få sarte sjæle der ødelægger og har ødelagt det for en god portion medlemmer, der sagtens kunne holde en hidsig politisk debat kørende uden at cyber-venskabet ville ryge. I dag er dahf drænet for meget. Gulvet er skinnende rent og næsten ingen tør sætte en beskidt fod forkert. Der var højt til loftet engang...nu skal man helst bare være enige om at grill-bestikket er fedt, at filmen er god, at iOS har fået ny opdatering og jeg kunne blive ved. Dahf er og har været en fyraftens-bodega med plads til mange og med masser af kant, blandt et spændende og entusiastisk udvalg af folk med filminteresse som hoveddrivkraften. Tager man kanten og sliber den ned, og samtidig indfører ryge og drikkeforbud på bodegaen, så kan filminteressen være nok så stor, men steminingen dør altså.

Når det er sagt, så kan jeg ikke slippe stedet her. Jeg har min Bond-tråd jeg har sat i søen, og som jeg da agter at ville prøve at holde liv i, og så er det stadig det bedste sted på nettet til et godt råd, eller til lige at få lidt ny film-inspiration. Meget kunne være bedre dog, og jeg savner kanten, røgen og de billige bajere....


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2012 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Kunne man ikke i stedet for hele tiden at se bagud og tale om hvad folk gjorde og ikke gjorde se fremad?
På dahf disk. vi ikke politik. Færdig. Sådan er det vel bare? Kan vi ikke se fremad og faktisk begynde at diskuterer igen?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2012 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mills skrev:
Kunne man ikke i stedet for hele tiden at se bagud og tale om hvad folk gjorde og ikke gjorde se fremad?
På dahf disk. vi ikke politik. Færdig. Sådan er det vel bare? Kan vi ikke se fremad og faktisk begynde at diskuterer igen?


Så simpelt er livet nu en gang ikke. For at se fremad og finde retningen i fremtiden, må man forstå fortiden. Det indebærer bl.a. at få renset luften og drive skeletterne ud af skabet.

I min verden er dit indlæg faktisk overhovedet ikke befordrende for en positiv udvikling af DAHF's fremtid. Historikken i denne tråd viser om noget, at der er behov for at få "luftet ud".

Jeg er tilhænger af en fri debat med højt til loftet. For mig er ingen temaer hellige, omend jeg godt kan acceptere, at visse betændte emner ikke tillades. De ting, der ikke interesserer mig, holder jeg mig fra at kommentere på. Mener som tidligere skrevet, at det sjældent er emnerne, der problemet, men derimod de enkelte brugere.

Personligt har jeg før i tiden på andre fora skrevet mange flere anmeldelser, end tilfældet er idag. Det skyldes dog ikke formindsket interesse for film og debat, men derimod manglende tid...ja, også at jeg først blev opmærksom på DAHF for 2-3 år siden. Jeg følger de interessante tråde dagligt og vil fortsat gøre det...og dertil ind imellem skrive en anmeldelse når tiden tillader det.

Længe leve DAHF :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2012 16:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Amen to that, Shiva :thumb:

Vel skrevet...


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2012 17:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ok. Hvordan får vi så renset luften sådan at vi kan komme videre?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2012 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Hver især må bidrage med det, som de har lyst til.
En hobby er noget lystbetonet, og skulle meget gerne være befriet for følelsen af, at 'have lektier for'.


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2012 20:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Frem for alt være enige om at have lov til at være uenige.

Debatter om emner som film er holdningsbaserede, da der som regel ikke er noget faktuelt grundlag, der understøtter argumenterne. Derfor er der nødt til at være højt til loftet, fordi vi har med følelser og, for mange filmelskeres vedkommende, ligefrem hjerteblod at gøre. Hvis man laver for mange restriktioner omkring sådanne debatter, bliver det hele alt for sterilt akedemisk...og vigtigst af alt, røvkedeligt!

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 521 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team