DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 21 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons feb 08, 2017 13:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
... men det er selvfølgelig begrænset, hvor længe det er sjovt at blive ved med at forsøge.

Jeg håber dog, at vi stadig kan klare det - der er lagt alt, alt for mange timer herinde til bare at lukke og slukke.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 08, 2017 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Selvfølgelig er det det. Jeg selv leverer jo knapt nok andet end et par linjer hist og her efterhånden, men der var også engang, hvor man jo rent faktisk fik respons på de ting, man postede. Der er nok lidt hønen og ægget med hensyn til respons vs brugtbart indhold.

Nuvel, intet varer forevigt, men DAHF var bestemt en gang stedet, hvor jeg lærte mangt og meget om film. Ingen tvivl om det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons feb 08, 2017 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
IMDB lukker deres message boards i udgangen af Februar. Men som jeg forstår det er det mest på grund af for mange bitch fights, og det har vi gudskelov aldrig haft mange af.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons feb 08, 2017 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Lysten til at skrive hænger sammen de øvrige brugerers engagement. Det skal gå begge veje. Og det gør det altså ikke. Jeg er overrasket over at visse brugere fortsætter med at skrive lange, flotte anmeldelser, trods manglende respons. Jeg er også overrasket over, at jeg selv opdaterer visse tråde, når jeg er den eneste der skriver. Det er ærlig talt spildt arbejde. Der er f.eks. ikke længere grund til at skrive i DR TV, da jeg åbenbart er den eneste der bruger tråden. Ja, at stoppe med at skrive kaster selvfølgelig ikke flere indlæg af sig, men når man ikke får lidt den anden vej, så er det spildt arbejde og lysten forsvinder.


Top
   
Indlæg: ons feb 08, 2017 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte, don't stop! Jeg elsker det arbejde du lægger i trådene, og du er verdensmester i, at finde interessante ting... Håber virkelig du vil fortsætte! :thumb: :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 08, 2017 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Forummet er sikkert ikke til det, men hvis det var kunne en 'Like'-knap måske gøre en forskel. Tit sidder man jo og ikke lige gider smide en 'Takker' besked der jo alligevel bare er med til at fylde op, mens det er noget hurtigere at klikke på en thumbs up.


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Avatar666 skrev:
Forummet er sikkert ikke til det, men hvis det var kunne en 'Like'-knap måske gøre en forskel. Tit sidder man jo og ikke lige gider smide en 'Takker' besked der jo alligevel bare er med til at fylde op, mens det er noget hurtigere at klikke på en thumbs up.


Enig. Det ville være rigtigt fint, hvis det var muligt. Forummet her bærer også præg af at være bedaget og oprettet i en svunden tid. Det er der sikkert nogen, der er vilde med, men for mig at se er det sjovere at bruge FB med de muligheder, der er for moderne diskussion - f.eks. også at kommentere på det enkelte indlæg uden at det skal fylde hele tråden ud for alle. FB skal blot lære at integrere en eller anden form for Forum og søgefunktion/gruppering til indlæg - så ville det være helt perfekt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Mike Haggar skrev:
Avatar666 skrev:
Forummet er sikkert ikke til det, men hvis det var kunne en 'Like'-knap måske gøre en forskel. Tit sidder man jo og ikke lige gider smide en 'Takker' besked der jo alligevel bare er med til at fylde op, mens det er noget hurtigere at klikke på en thumbs up.


Enig. Det ville være rigtigt fint, hvis det var muligt. Forummet her bærer også præg af at være bedaget og oprettet i en svunden tid. Det er der sikkert nogen, der er vilde med, men for mig at se er det sjovere at bruge FB med de muligheder, der er for moderne diskussion - f.eks. også at kommentere på det enkelte indlæg uden at det skal fylde hele tråden ud for alle. FB skal blot lære at integrere en eller anden form for Forum og søgefunktion/gruppering til indlæg - så ville det være helt perfekt.
Like :thumb: :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 10:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hvad muligheden for at "like" angår - det kan godt være, at jeg er blevet lidt kynisk efter for mange år på FB, men jeg synes, at likes er en lidt tom og flad fornemmelse. Folk like'r noget uden egentlig at læse det eller forholde sig til det, og vigtigst af alt: det her er jo trods alt et debatforum. Jeg synes noget, du synes noget andet, og så kan vi snakke om det. En masse thumbs up ville vise, at folk læste hvad der blev skrevet, men der kommer bare ikke rigtig noget ud af det. Personligt vil jeg hellere have en enkelt "jeg synes du tager fejl, fordi..." eller "du gav mig lyst til at se filmen" end 20 likes.

Og til vores evige frontløber, monsieur Holmsgaard ;) - er phpbb bedaget? Tja, måske. Der kører jo tusindvis af fora som dette rundt omkring i verden, og teknisk set synes jeg ikke, at de er bedagede. Men det er rigtigt, at det er noget andet end FB, på godt og ondt. Er sandheden ikke snarere, at FB er bekvemt, fordi det er der, folk er i forvejen?
Personligt synes jeg, at FB er noget hø til debat som vores - du skriver det jo næsten selv:
"FB skal blot lære at integrere en eller anden form for Forum og søgefunktion/gruppering til indlæg - så ville det være helt perfekt."
Noget siger mig, at det er uendeligt meget nemmere at tilpasse DAHF end at få FB til at gøre noget som helst :) Og de to mangler, du nævner, er netop det, der gør hele forskellen. Vi er begge i Filmnørdens Hjørne-gruppen, oui? Der er masser af spændende debat, det må jeg give dem, men det er jo en rodebutik af dimensioner. Chancen for, at jeg finder de spændende indlæg er lille, fordi de hele tiden er 10 nye indlæg om "Hvem synes du skal spille Alfred i den næste Batman?" eller "Hvem kan anbefale en god thriller på Netflix?". Så selv om FB er populært, synes jeg da, at det er deres setup, der er klodset og gammeldags. Men ja, det er dér folk hænger ud, så det er dér, der er aktivitet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Facebook er snot, og vi er langt langt bedre tjent her end der, på trods af at - som hr. Haggar har fuldstændigt ret i - phpBB er noget gammelt skrammel, eller "passé" hvis jeg skal være pænt talende. Men vi skal heller ikke over i noget AOL agtigt "me too", for så er jeg godt nok skredet.

Men DAHF må fandeme ikke forsvinde - der er jo så meget filmviden og så mange gode minder at det næsten skulle klassificeres som kulturarv af Kongeriget Danmark.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 10:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Den kæmpe forskel er at her er vi for os selv, vi styrer show'et og snakker om reglerne. På FB har vi ikke noget styr på en skid, og folk der gør sig i FB, jamen, de har hundredevis af andre venner omkring ørerne. DAHF er et separat sted hvor man kommer ind og hyggesnakker om film, og det vil aldrig kunne lade sig gøre andetsteds - i alt fald ikke på sociale medier.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 10:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Meeeeeen - hvis der er et behov for feedback, omend blot i form af en like-knap, så vil jeg gerne undersøge om der findes plug-ins til det. Jeg synes bestemt, at have set det udført nogenlunde elegant og redeligt på andre fora, så det skulle være muligt - uden at det på nogen måde skal lyde som en garanti herfra ;)

Buuuuuck?! Plads! Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
CFN skrev:
Buuuuuck?! Plads! Billede

Jeg vil IKKE spørge!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 11:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jo du vil! sagde manden, der har fat i den lange ende af snoren ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors feb 09, 2017 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis jeg ser dig til The Orb på Søndag, på alle fire og i snor, så kan det godt være jeg bare vinker og går forbi - ikke fordi jeg er sart, men jeg respekterer du er ahem "optaget" :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 21 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team