DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 521 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn nov 04, 2012 4:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg syntes generelt at der kommer færre og færre indlæg.

Før i tiden var det nemmeste at logge sig ind på den bærbare for at bevarere overblikket - nu kan det klares via webbrowseren på min smartphone, så lidt sker der.

Jeg er begyndt at ærge mig over den mangel på glæde jeg havde før i tiden når jeg loggede ind.

Nu er det nemmeste jo at kigge ud af til når der skal peges på problemer, men jeg vil nøjes med at påpege mine egne "shortcommings".

1. Jeg ligger lige nu i seperationsforhandlinger, så min lyst til at være "på" er ret begrænset.

2. Jeg ville utrolig gerne diskutere film da jeg selv kun har været i gang i gangske kort tid og har meget at lære.

3. Jeg føler ikke at jeg kan bidrage med så meget - netop på grund af min manglende erfaring.

4. Mit argument i en filmdiskution ville ofte ende ud i "fordi det syntes jeg" uden jeg er i stand til bruge en "faglig" baseret begrundelse. Se punkt 2+3

5. Jeg er begyndt at benytte Youtube utroligt meget til reviews af film og får der også mange andre godbider:



Nu til min pegen fingre ud af til:

1. Dem af jer med masser af erfaringer; øs ud af dem. Jeg kan ikke være den eneste novice herinde. Hvem skal vi lære af, hvis ikke af jer?

2. Diskuter film. Når der kommer en ny DVD/Blu ray udgivelse, så lad os da diskutere filmen. Der er blevet øget tendens til at så fokusere vi på næste udgivelse. Fremfor at diskutere den der lige er kommet.

3. De par stykker af jer der sender os vidre til jeres eget site - more power to you. Men har i ikke et bagkatalog som i kunne bringe tilbage ind til DAHF og lade andre nyde jeres store arbejde. Til glæde og stor diskution for os andre?

Dette er ikke skrevet i vrede, irritation, pegen fingre eller andre negative motivationer, men mere i en stille konstatering af årstiden burde fremme indholdet på vores fællessite, men aktiviteten er i mine øjne på vej ned af bakken.

Eller er det bare mig?

DAHF er en af mine fast 4 sider der skal checkes når jeg er på nettet, så jeg ønsker bare siden alt godt. Er det mig der tager helt fejl? For en gangs skyld ville jeg sætte pris på at blive irettesat. - sagligt selvfølgelig.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 5:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Zaranyzerak på youtube er forøvrigt rigtig god at bruge at par timer på i hans reviews samt rants over fejl og mangler på udgivelser.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 10:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ingen tvivl om det.

Indlæggene bliver færre og færre, folk søger andre steder. Læg også mærke til at det stort set er de samme tråde der bliver opdaterede (iPad, iPhone, fredagstråden, fødselsdagstråden osv.). Min skrivelyst er blevet mindre, men det er generelt for de 3 foras jeg frekventerer (Blu-ray.com, See-nema og DAHF). Denne side er desværre gået hen og blevet den kedeligste. Min store interesse er BDs og der får jeg mit fix på Blu-ray.com.

DAHF er "on its way out".


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 11:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
For mit eget vedkommende, kan jeg sige at jeg har en stak BD og DVD, på mere end en halv meters højde, som stadig er i folie.
Jeg vil på ingen måde give DAHF skylden for dette.
Blot er der desværre/heldigvis én af mine andre hobbies, der er blusset lidt op for tiden, og får mere opmærksomhed.
Den slags kommer lidt i bølger, for mig, og jeg tjekker da DAHF ud næsten hver dag, for at se om der er spændende overskrifter.

Der er mange store websites, jeg aldrig kigger på, så DAHF må stadig have 'noget'. :)
Ellers gad jeg vel ikke kigge forbi hver dag.


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg kigger jævnligt forbi DAHF hver dag og elsker at læse folks anbefalinger, anmeldelser og holdninger til/om film. Men vil gerne give dig ret, pjonassen, at DAHF er gået hen til at blive ret inaktiv på de punkter, hvilken er trist. Jeg elsker snakke om film og kan kun takke DAHF for den filmsamling jeg har nu i dag, da ca. 70% af mine film stammer fra folks debatter her på siden - samt DGFN og THQ :)

Grunden til jeg ikke er så aktiv i de filmdebatterne der interessere mig, er nok fordi jeg ikke er så stræk i de skriftlige formuleringer, som gør jeg holder igen. Det er noget jeg skal lære og bare springe direkte ud i det.

Det var min hurtige sidebemærkning inden jeg skal ud og vaske bil. Gab...

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Spørger du mig, så siger jeg hellere giv den gas med det, man kan, end lade være og overlade det til de få. Jeg er helt sikker på, at de fleste sagtens kan skrive lidt om de film, de kan lide. At der så er nogen på siden, som skriver fantastisk bedre end os andre, skal man nærmere tage som en udfording til selv at blive bedre end en begrænsning, der skal holde en tilbage.

Så er der også en række brugere, der kun laver links til egne sider. Det er lidt ærgerligt, og jeg gider ikke selv gå til eksterne sider, når jeg tager på dahf. Jeg vil hellere debattere her. Det er jeg dog måske en af de få, der synes?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Det er sgu det hyggeligste sted, når man lige får en sludder over hækken! Her er der som regel altid mulighed for at få hjælp til alverdens ting og anbefalinger!
Så jeg bliver stadig hængende....

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 19:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg hænger også ved, men grundet de nu ultra strikse regler som forbyder diskussion af det der ellers foregår i samfundet - så trækker siden slet ikke som tidligere, hvilket så også betyder færre indlæg om film.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 19:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg ville meget gerne bidrage med meget mere filmsnak og har også prøvet af flere omgange. Desværre er der ikke rigtig noget feedback for dem, der gider at skrive anmeldelser eller diskutere film. Oftest står anmeldelser, kommentarer eller spørgsmål ubesvaret hen - og det skaber ingen debat. Samtidig er der folk her på siden, der udelukkende bruger ekspertudsagn fra andre sider som målestok for en films kvalitet - og det er ikke fordrende for dem, der tør/har mod på at gå imod strømmen. Derfor bliver dahf og filmdebatterne ofte brunt i brunt og helt uden spræl og begejstring.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 18, 2012 14:16
Indlæg: 42
Jeg var herinde for nogle år siden men med et andet brugernavn, som jeg efter en længere pause havde glemt både navn og password til, så var nødt til at oprette ny profil. Men er der ikke ret mange gamle faste brugere som er forsvundet, siden jeg sidst var her? Synes jeg husker at der tidligere var flere reelle diskussioner herinde.


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
ImpulzE skrev:
Grunden til jeg ikke er så aktiv i de filmdebatterne der interessere mig, er nok fordi jeg ikke er så stræk i de skriftlige formuleringer, som gør jeg holder igen.


Ja sådan har jeg det også.

MiNo skrev:
men grundet de nu ultra strikse regler som forbyder diskussion af det der ellers foregår i samfundet - så trækker siden slet ikke som tidligere, hvilket så også betyder færre indlæg om film.


Ikke fordi man behøver diskutere politik her, men moralens vogter har ødelagt meget her.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
dfms skrev:
ImpulzE skrev:
Grunden til jeg ikke er så aktiv i de filmdebatterne der interessere mig, er nok fordi jeg ikke er så stræk i de skriftlige formuleringer, som gør jeg holder igen.


Ja sådan har jeg det også.

MiNo skrev:
men grundet de nu ultra strikse regler som forbyder diskussion af det der ellers foregår i samfundet - så trækker siden slet ikke som tidligere, hvilket så også betyder færre indlæg om film.


Ikke fordi man behøver diskutere politik her, men moralens vogter har ødelagt meget her.


Det kunne jo være en vinkel, men man kunne også sige at alle dem der har følt sig nødsaget til at skulle kommenter alle samfundsforhold som man var enig, og i særdelshed ikke enig i, kunne også have en del af skylden?!

Så når man kan augmenter i de "Alt andet end film" trådene, så burde man også kunne smide et par ord efter en film - hvis interessen altså er til stede? Personligt ser og køber jeg ikke så mange film som jeg gjorde tidligere, så jeg er hellere ikke så aktiv for tiden, men som allerede nævnt, syntes jeg stadig at der er hyggeligt at kigge forbi :thumb:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Det, med stavning, kommasætning og grammatik etc. synes jeg kan tage overhånd, hvis man bruger for meget tid på det.
Gennemlæs indlæg hurtigt, inden det postes, og lad små stavefejl stå, hvis de opdages længe efter.

Hvis ens gamle dansklærer læser med, så ved vedkommende forhåbentlig ikke hvem, der har skrevet indlægget. :)


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Citat:
Er DAHF ved at gå i sig selv?


Det korte svar er ja. Desværre. :?

Det lidt længere svar er lidt mere kringlet, for der er flere grunde til at det går ned af bakke for dahf.
Mange af de brugere som var ivrige skribenter herinde, er sivet fra forummet af en eller anden årsag og søgt andre steder hen. Nogle har valgt dahf som et sted hvor de ikke skriver så om film, men hellere vil 'hijacke' brugere til eksterne sider. Andre (herunder jeg) har efter nogle kedelige feedbacks mistet lysten til at skrive så meget om film på dahf. Andre igen har fundet de meget stramme regler ødelæggende for dahf og derfor lagt deres kræfter andetsteds.
- og sådan kunne man blive ved, hvis man gad. Jeg gider ikke, men er selvfølgelig på dahf så tit som muligt. :)

Men hensyn til de meget strikse regler og censur på dahf. Så var nogle af de skarpeste kombattanter, i de nu forbudte tråde/emner, også de som var mest aktive i film trådene og generelt på dahf.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 23:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Grunden til at min egen aktivitet herinde er faldet er for lidt aktivitet. Når man poster noget herinde sker det desværre tit det at ingen skriver noget. Det er ret demotiverende i det lange løb.

Jeg får meget mit film / blu ray "fix" på bluray.com fordi alle de nyeste nyheder bliver opdateret af mange. Det samme sker desværre ikke på DAHF.
Én anden ting er at mange blu ray udgivelser blot bliver bøffet ind "HD udgivelser " tråden fremfor at få deres egen tråd. Det synes jeg er lidt synd.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 521 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team