DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 6:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 327 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 522 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 13, 2011 14:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Overskriften hentyder ikke til sidens layout, men til det der som det første springer i ihvertfald mine øjne her i år 2011 - bluray-filmens år kan man vel et eller andet sted godt kalde det.

Og hvad er så det ? Jo, DVD Udgivelser-sektionen som værende den øverste efterfulgt af HD-Udgivelser under Software.

Er det ikke på tide, siger selv jeg en tidl ihærdig blu-ray-nej-tak tværling, at vi kommer ind i kampen og laver HD-Udgivelser om til slet og ret Blu-Ray, og sætter den ØVERST - altså bytter plads med Dvd-udgivelser ?

Der sker faktisk ikke meget i den dvd-afdeling, og, indrømmet, blu-ray ER hjemmebio nu og her. Derfor synes jeg det er et forkert signal at sende her på dahf, at vi gør HD til noget specielt, og lissom fortæller at det normale stadig er DVD, altså standard dvd. Jeg tænker lidt det samme som når jeg hører særomtale af fjernsyn som FLADskærme, og om telefoner som MOBILtelefoner, og nu seneste SMARTphones. Nej, vi ER kommet videre fjersyn er ikke længere specielle fordi de er fladskærme, de gamle apparater er stort set udfaset, og derfor er begrebet fjernsyn i dag ikke længere noget der kan deles op - fladskærme ER vore dages fjernsyn. Fastnettelefonen er også stort set uddød sådan i den private dagligdag, derfor er der heller ikke noget specielt længere ved at sige mobiltelefon - det ER vore dages telefoner, og om få år er der helt sikkert heller ikke noget sensationelt ved begrebet Smartphone, da det slet og ret bare er de nye telefoner.

Derfor - lad os få gjort Blu Ray til det det retteligt er, ikke bare noget specielt HD-medie, men slet og ret hjemmebio-film-MEDIET anno 2011. Så må DVD gøres speciel som værende det gamle format.

Jeg køber da selv stadig masser af dvd-film, og vil fortsat skrive i tråden "Hvilken film modtog du i dag", men den kunne jo snildt kaldes "Hvilken DVD modtog du idag", og så kan Blu-Ray tråden få lavet "Hvilken HD-film modtog du idag"-tråd om til enten "Hvilken film modtog du i dag" (da blu-ray vel ER ved at være normen) eller, hvis det er, "Hvilken Blu-Ray modtog du i dag", da film-køb på HD-DVD vel efterhånden hører til sjældenhederne.

Blot et lille tip til en i mine øjne lille men tiltrængt gang opdatering af Dahf og sidens begreber. Håber folk forstår hvad jeg mener, og kan se fornuften i dette.

Og husk....det kommer fra den tidl. så tvære anti-blu-ray-gamling :thumb: (<---- han har blot anerkendt og accepteret udviklingen)


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 14:49 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Enig.

Ved samme lejlighed kunne man overveje, om det er nødvendigt med både "HD HARDWARE" og "HARDWARE" - kan de ikke slås sammen?

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Søren Langelund skrev:
Enig.

Ved samme lejlighed kunne man overveje, om det er nødvendigt med både "HD HARDWARE" og "HARDWARE" - kan de ikke slås sammen?


Præcis...jeg skulle netop til at tilføje det, da jeg havde glemt det i første indlæg.

:thumb:


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:thumb:

Blu-ray Software

Blu-ray Hardware

Og med tiden... Blu-ray 3D (gys).


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 15:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Fritte skrev:
Og med tiden... Blu-ray 3D (gys).



_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Du har helt ret, Kip.

Jeg er nok en af de eneste, der ikke har en BD-afspiller, men det ændrer ikke på, at det er det førende medie nu, så jeg kan kun støtte dine betragtninger her.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 18:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Så lav i samme ombæring salgHD om til salgBD og smid HD-DVD over i "salg andet"

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 19:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
De få HD-DVD'er der sælges kan vel bare ligge under salgBD. ;)

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 20:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
dfms skrev:
De få HD-DVD'er der sælges kan vel bare ligge under salgBD. ;)



Det var da noget smartere at de røg over i "salg andet" så er det ligesom en selvfølge at det er BD der er til salg i "salg BD" og derved behøves det ikke beskrives hver gang

Men det er selvfølelig bare MIN mening

Man sælger vel heller ikke VHS i DVD (bare et eksempel til sammenligning)


Edit: Hov! Det hedder jo ikke salgDVD med salgSD :oops: - bare glem det så...

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: søn aug 14, 2011 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Enig i disse forslag, men skulle vi også være så fremsynede og have et streaming-forum, hvor vi diskuterer hvorledes vi kan se film i stuen der ikke afspilles fra plasticskiver?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: søn aug 14, 2011 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Mikl skrev:
Enig i disse forslag, men skulle vi også være så fremsynede og have et streaming-forum, hvor vi diskuterer hvorledes vi kan se film i stuen der ikke afspilles fra plasticskiver?



enig, men hvor udbredt et hjemmebiofænomen er det ? og er det udbredt her på Dahf ? <----- spørger af ren og skær uvidenhed 8)


Top
   
Indlæg: man aug 15, 2011 8:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Rigtig mange af de film og serier jeg ser, bliver hentet fra iTunes. Og selvom det ikke er streaming, er det bestemt heller ikke en skive.

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: man aug 15, 2011 8:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Henriksen skrev:
Mikl skrev:
Enig i disse forslag, men skulle vi også være så fremsynede og have et streaming-forum, hvor vi diskuterer hvorledes vi kan se film i stuen der ikke afspilles fra plasticskiver?



enig, men hvor udbredt et hjemmebiofænomen er det ? og er det udbredt her på Dahf ? <----- spørger af ren og skær uvidenhed 8)

Har video on demand på Yousee, men har ikke brugt det, kender dog en som ser et par film om ugen på det, da han ikke gider gå i blockbuster.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: man aug 15, 2011 9:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Henriksen skrev:
Mikl skrev:
Enig i disse forslag, men skulle vi også være så fremsynede og have et streaming-forum, hvor vi diskuterer hvorledes vi kan se film i stuen der ikke afspilles fra plasticskiver?



enig, men hvor udbredt et hjemmebiofænomen er det ? og er det udbredt her på Dahf ? <----- spørger af ren og skær uvidenhed 8)


Jeg tror det bliver det mere og mere. Det er endnu ikke så mange attraktive løsninger på markedet i Danmark, men det kommer der jo nok snart. Indtil da kan vi jo diskutere hvilke ninja-tricks man skal bruge for at tilgå de udenlandske services. Man kan selvfølgelig også argumentere for at forummet kan oprettes når behovet bliver mere presserende.

Selv har jeg en Apple TV løsning med adgang til den amerikanske store. Det er ret fedt synes jeg.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man aug 15, 2011 10:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Blu-Ray software
Hardware
DVD software

Salg:
Blu-Ray
DVD
Hardware
Andet


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 327 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 522 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team