DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 0:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 14, 2012 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Spencer skrev:
Hvis en moderator ændrer i en dahf'ers indlæg, selvom det ikke på nogen måde overtræder retningslinjerne, men blot fordi moderator finder indlægget stilt grimt op, kunne man måske forestille sig rettelsen ledsaget af et lille tag, der indikerer at rettelsen ikke er foretaget af debattøren selv.


Den rent æstetiske udformning af et indlæg er vel slet ikke en opgave, som moderatorerne burde tage sig af, eller ..??

Med mindre der er regler for fx billedstørrelser eller lignende, hvor moderatorer kan gå ind og rette med en henvisning til reglen.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Alpetop skrev:
Den rent æstetiske udformning af et indlæg er vel slet ikke en opgave, som moderatorerne burde tage sig af, eller ..??

Med mindre der er regler for fx billedstørrelser eller lignende, hvor moderatorer kan gå ind og rette med en henvisning til reglen.

For så vidt, mener jeg at en moderator ikke bør rette den æstetiske udformning, med mindre det er helt grelt.
Og helt sikkert ikke uden at ledsage rettelsen med en indikation på, at en moderator nu står inde for indlæggets visuelle fremtoning, ved at skrive et tag.
Dette har jeg også givet udtryk for tidligere.

Blot er der altså en moderator, her på forum, som udfører mindre pynteopgaver på mine indlæg, når han finder dem 'grimme'.
Han har rettet både i mine trådoverskrifter og i brødteksten på mine indlæg.
Uden at retningslinjer var overtrådt, vel at mærke.


Top
   
 Titel: Moderatorer!
Indlæg: søn okt 14, 2012 13:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Det er en uskik, og han skal holde snitterne væk! Folks indlæg er privat ejendom og bør ikke pilles ved med mindre de indeholder spam eller overtræder dansk lovgivning!

Bare min mening


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Enig! Det er no-go dét der!! :nono:


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg er taknemmelig, når hjælpsomme moderatorer hjælper brugere, når deres editor eller browser driller!
Det skal på ingen måde forstås som om jeg mener, at moderatorer ikke gør noget i en god mening.

Men jeg laver tit en del efterrettelser, ti minutter efter et indlæg er skrevet, hvis jeg kan se at sætninger kan kortes ned med et ord eller to, flyttes til et andet sted i indlægget, eller omformuleres.

Moderator har indimellem rettet noget, som jeg måske selv ville rette, når jeg nu alligevel var i gang med at pudse af og korte ned.
Men det er lidt som en hånd, der kommer ud af skærmen og retter på ens skjorteflip, når en moderator skynder sig at rette i ens indlæg.
Så længe et indlæg ikke er meget klodset sat op, så bør moderatoren lade det stå.
Så kan brugere evt. stille spørgsmål, hvis indlægget er uklart eller svært at forstå.


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Spencer skrev:
Moderator har indimellem rettet noget, som jeg måske selv ville rette, når jeg nu alligevel var i gang med at pudse af og korte ned.


Nu er jeg vist den eneste moderator der har haft fingeren i noget som helst at gøre med rettelser, og jeg vil lige nævne at jeg ikke har rettet indhold, ud over at fjerne nogle unødvendige citater. Derudover har jeg selvfølgelig set det som min opgave at rette overskrifter, så de er nemmere at forstå, end hvad de nogle gange bliver oprettet med. Det er en service til alle andre brugere, så man rent faktisk kan se hvad tråden handler om.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
@Naiera

Jeg vil godt give dig ret i, at moderatorer tit er dygtigere til at skrive indlæg end brugere, men et eller andet sted, bør brugerens indlæg anses som helligt, når det ikke bryder med de formelle retningslinjer for forum.
Så må man tage de forskelligheder der følger med, som en charme ved netfora.
Jeg mener ikke at netfora skal være korrekte på samme høje niveau, som et website med kontrolleret indhold, som korrekturlæses.
Det bliver for charmeforladt og monotont.


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
@Naiera

Jeg vil tillade mig at citere en sætning fra forummets retningslinjer.

"Vi er ikke grammatikpoliti, så fejl accepteres naturligvis, så længe der gøres en indsats for at undgå dem."

Moderatorer bedes venligst holde snitterne fra mine indlæg.
Jeg staver og sætter tegn etc. etc. indenfor den tidsramme, som jeg mener bør bruges på det.
Retningslinjerne siger at fejl accepteres.

Det andet korrekturrytteri skræmmer nye, såvel som gamle, brugere væk.


Top
   
 Titel: Moderatorer!
Indlæg: tors okt 18, 2012 9:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Enig. Jeg ville også være træt af at få noget rettet af andre.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors okt 18, 2012 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Der vil ikke blive redigeret i indholdet af et indlæg. Dette skulle kun være for at slette hele indlægget, hvis det ikke er i overensstemmelse vores retningslinjer.


Top
   
Indlæg: tors okt 18, 2012 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Sieker skrev:
Der vil ikke blive redigeret i indholdet af et indlæg. Dette skulle kun være for at slette hele indlægget, hvis det ikke er i overensstemmelse vores retningslinjer.


Ok. Så bare nogle talte om at der kunne blive rettet stavefejl og andet. Men godt det ikke passer. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors okt 18, 2012 10:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Om man har citeret en anden, eller blot skrevet et svar, uden at citere, giver forskellig fremtoning af et indlæg.
Især i forbindelse med et sideskift.

Her sker det, fra tid til anden, at jeg fra start citerer en mængde tekst, men efterfølgende forkorter i den mængde tekst jeg har citeret, samt teksten i svaret.
Fjerner et ord, her og der, i svaret, for at det skal blive mere læsevenligt.

Her er det rart, at der ikke fremover er en hurtig moderator inde over, som straks pynter på indlægget, før jeg selv når det.
Jeg havde, på et tidspunkt citeret med et medfølgende billede.
Der var ikke sideskift, og derfor ville jeg efterfølgende fjerne billedet, uden at fjerne teksten under billedet.

Men både billede og tekst under billedet var væk, da jeg ville til at redigere.
Det gav bedre mening at beholde den ene linje tekst i citatet, og kun fjerne billedet.
Så vidt jeg ser, at der ikke er sideskift, lige ved et svar, så fjerner jeg af og til citaterne selv, hvis jeg har god tid.
Andre gange må indlægget få lov at være grimt.
(Man kan ikke nå det hele, når man også skal gense X-files og et par andre serier.)


Top
   
Indlæg: tors okt 18, 2012 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Mills skrev:
Sieker skrev:
Der vil ikke blive redigeret i indholdet af et indlæg. Dette skulle kun være for at slette hele indlægget, hvis det ikke er i overensstemmelse vores retningslinjer.


Ok. Så bare nogle talte om at der kunne blive rettet stavefejl og andet. Men godt det ikke passer. :thumb:

Det er sket, men det sker ikke fremover.

Hvis der er nogen der indsætter et billede med en brede på 2km så kan det dog godt være at det bliver fjernet ;)

Men ellers vil enkeltdele af et indlæg ikke blive fjernet/redigeret. (Så ryger det hele i stedet).


Top
   
Indlæg: tors okt 18, 2012 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Mills skrev:
Sieker skrev:
Der vil ikke blive redigeret i indholdet af et indlæg. Dette skulle kun være for at slette hele indlægget, hvis det ikke er i overensstemmelse vores retningslinjer.


Ok. Så bare nogle talte om at der kunne blive rettet stavefejl og andet. Men godt det ikke passer. :thumb:

Jeg fik rettet en overskrift fra 0'erne til 00'erne, fordi en moderator mente at det andet ikke kunne forstås af læserne.
Dernæst fik jeg fjernet et citat i et indlæg, som jeg mente var væsentligt, for mit svar.
Det er sket et par gange tidligere, og jeg skal sige at jeg ikke laver hurtige citater, for at fange andres stavefejl, før de når at rette dem selv.
Jeg citerer kun for at understrege hvad jeg svarer på.
Grimt somme tider, måske - men så må det få lov at være grimt, så længe der ikke er mere end tre citater inde i hinanden.
Når man kommer op på 4 citater i citater kan det blive svært at læse, men somme tider er selv dette nødvendigt, hvis der er mange indlæg og sideskift i en tråd.


Top
   
Indlæg: tors okt 18, 2012 10:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Sieker skrev:
Der vil ikke blive redigeret i indholdet af et indlæg. Dette skulle kun være for at slette hele indlægget, hvis det ikke er i overensstemmelse vores retningslinjer.

Passer ikke og jeg har fået flere indlæg 'rettet' uden den pågældende moderator har skrevet det.
Noget værre svineri og det er et 'no go' på et forum. Der må være grænser for smagsdommeri.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team