DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 11:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
 Titel: Moderatorer!
Indlæg: fre okt 12, 2012 23:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det sku snart ved at være kommunist Korea på forummet, når man låser tråde , fordi man ikke kan lide indholdet, som ikke er politisk!
Så mener jeg selvfølgeligt tråden med om det ok at spise katte, er det fordi cfn er katteelsker?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2012 23:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Hvis man ikke kan diskutere noget som helst, hvad fanden er diskutionsforummet så værd? En plads for at reklamere for nye film og sælg og køb?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2012 23:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Kattejammer! :lol:


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 0:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Tråden blev lukket fordi den udviklede sig til den værste omgang mudderkastning vi længe har set her. Et par sider før lukningen blev alle deltagere i tråden bedt om at moderere sproget, ellers ville tråden blive lukket. Det blev kun værre derfra, så I kan alle (jer der kastede med mudder; I ved hvem I er) skyde skylden på jer selv.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 0:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Havde én eller flere af forurettede parter i tråden bedt om at tråden blev lukket?
Hvis ikke, så mener jeg at det lægger en dæmper på en del forummedlemmers lyst til at skrive.
Man risikerer jo at tråde lukkes, hvis man skriver sin mening.

Nok var tonen blevet skinger, men så kan man vel lukke ned midlertidigt, til gemytterne er faldet til ro.


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 1:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Jeg vil stadigt spise en missekat anytime om moderatorene kan lide det eller ej!

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 1:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Naiera vi ved ikke hvem vi er kan du ikke bare sige det lige ud?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg mener egentlig, at man burde overveje at bruge midlertidige trådlukninger, i en del flere tilfælde, end permanente lukninger.
Man kan stadig lukke tråde permanent, hvis man føler at knuderne ikke kan løses op.
Mere brug af weekendlukninger af tråde, vil give moderatorerne lidt mere pusterum.

Hvis tråde ikke må indeholde konflikter, så bliver det hele til noget 'se min nye telefon' og andet selvbekræftelse, som facebook gør meget bedre.


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Et andet punkt, som moderatorerne kunne forbedre sig på, er den generelle kommunikation med andre brugere.

Det er kommet mig for øre, at et indlæg her i feedbackforummet, ment som håndudrækning efter at bølgerne atter var gået højt i en filmtråd, bare er slettet uden så meget som en begrundelse .. og uden at man har fundet det nødvendigt at besvare efterfølgende PB'er fra vedkommende.

Moderatorerne ved sikkert, hvem der er tale om, og dette indlæg er ikke et parts-indlæg om hvorvidt denne bruger skal forblive banned eller ej. Den beslutning er helt op til jer moderatorer.

Men som jeg tidligere har skrevet i 'det ville klæde-tråden' er kommunikation sjældent en dårlig ting ... heller ikke med 'trælse' brugere. Tavshed og 'sådan-er-det-bare-retorik' er ihvertfald sjældent fremmende for stemningen generelt.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Okotta har gang på gang fået at vide at han ikke er velkommen. Vi har svaret rigeligt på hans private beskeder i forhold til at fortælle ham dét. Nu venter vi bare på at en med tilladelserne til det lukker Okottas nye profil.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Naiera skrev:
Okotta har gang på gang fået at vide at han ikke er velkommen. Vi har svaret rigeligt på hans private beskeder i forhold til at fortælle ham dét. Nu venter vi bare på at en med tilladelserne til det lukker Okottas nye profil.


Jeg ved ikke, hvad han har skrevet i de personlige beskeder, men har set det indlæg, der her blev slettet.

Den melding, du kommer med ovenfor er IMO fair nok ... især hvis der er enighed i moderatorgruppen. Men det var jo en ide, at få dette meldt ud ... både til Okotta og til evt. andre, der nåede at se hans 'håndsrækning' her i forummet. Selv om jeg kender Okotta privat, kan jeg sagtens acceptere at I opretholder bannet, og på det punkt vil jeg sådan set ikke blande mig.

Men især din til tider lidt 'abrupte' stil, Naiera, har åbenbart en tendens til at sætte visse brugeres 'pis i kog' .. og det er her, der måske er brug for mere 'lad os nu tage en kop kaffe og snakke om det'-tilgang til sagerne ... både hos dig og den lille håndfuld andre brugere, der tilsyneladende er 'provokeret' af dig.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Der er enighed om at opretholde udelukkelsen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2012 21:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Spencer skrev:
Jeg mener egentlig, at man burde overveje at bruge midlertidige trådlukninger, i en del flere tilfælde, end permanente lukninger.
Man kan stadig lukke tråde permanent, hvis man føler at knuderne ikke kan løses op.
Mere brug af weekendlukninger af tråde, vil give moderatorerne lidt mere pusterum.

Hvis tråde ikke må indeholde konflikter, så bliver det hele til noget 'se min nye telefon' og andet selvbekræftelse, som facebook gør meget bedre.

Her er jeg helt enig i hvad Spencer skriver.

Men folk skal også snart til at tag sig sammen og tæl til 10 inden de går amok over et eller andet indlæg, eller lige læse sin egen besvarelse igennem inden man trykker på Udfør. Derved er vi fri for både store og små dumme bemærkninger både fra almindelige brugere, også dem med moderator-hatten på. Derudover synes jeg det er på tide at moderatorerne opfører sig som moderatorer og ikke, groft sagt, "Hold-kæft-nu-lukker-vi-tråden"...

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 Titel: Moderatorer!
Indlæg: søn okt 14, 2012 0:07 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 04, 2003 2:01
Indlæg: 132
Morbid Angel skrev:
Jeg vil stadigt spise en missekat anytime om moderatorene kan lide det eller ej!

Mvh

MA


Hahahahaha


Top
   
Indlæg: søn okt 14, 2012 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Hvis en moderator ændrer i en dahf'ers indlæg, selvom det ikke på nogen måde overtræder retningslinjerne, men blot fordi moderator finder indlægget stilt grimt op, kunne man måske forestille sig rettelsen ledsaget af et lille tag, der indikerer at rettelsen ikke er foretaget af debattøren selv.

Teksten 'Rettet af moderator', skrevet med rødt, er naturligvis indikation på en overtrædelse af retningslinjerne, så noget mere neutralt må findes.
Jeg foreslår følgende:

[Indlæg pyntet af moderator]

Håber at den grønne farve er tæt nok på den eksamensgrønne farve, som er den gængse farve på klædet, ved eksamensbordet.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team