DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: man mar 05, 2012 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Fritte skrev:
Fedt! Så må vi håbe skrivelysten vender tilbage :thumb:

Pjat har aldrigt set at politik er blevet blandet ind i de tråde, hvor man skriver om film, som regel har de været i de tråde, der er politiske eller, hvor politik har en stor indflydelse.
Jeg vil godt se, hvad der sker, hvis man begynder at diskutere diverse politiske film som, f.eks The Iron Lady, hvis man f.eks ikke må skrive at Tatcher var et højredrejet halv facistisk menneSke, som indførte en slem højredrejning i Europa, så er det virkelighedsfornægtelse :nono: som jeg altid har sagt man kan ikke have homogene forums uden at også personerne er homogene :loco: men skidt med det jeg kan være ligeglade, der er aligevel ikke meget tilbage end hvilken film købte du og køb salg her.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Min umiddelbare første tanke var: ok, fint nok! Men så kommer der en tråd om boxer og en minister og nogen gør opmærksom på det jo så handler om politik, der er jo også tråden med moms på udenlandske magasiner, den er i høj grad også fyldt med politik og hvad med dokumentarfilm, de handler også ofte om noget politisk.

Iøvrigt har Morbid Angel lige skrevet en hel masse ting om en højreorienteret politiker, der straks ville medføre adskillige indberetninger havde de været skrevet om en venstreorienteret politiker.

Vil det så sige at politik er total forbudt at diskutere - eller må man i virkeligheden godt en lille smule?

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 21:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Mit indlæg fra en anden tråd:
Citat:
Der bliver ikke lukket/slettet andre tråde end dem, der handler om politiske emner.
Det skulle gerne være noget folk selv kan moderere og det skulle gerne give sig selv langt hen ad vejen.

Det er ikke meningen, og ikke noget vi gider svare på, at folk skal "spørge om lov" hver gang de opretter nye tråde.
Det skulle som sagt gerne give sig selv, og gør det ikke det, jamen så er emnet nok ikke passende herinde.
Dvs. nej, jeg kan ikke se hvordan postens priser på frimærker kan have noget med politik at gøre. Kan man ikke diskutere et emne uden at inddrage politiske elementer, jamen så hører indlægget ikke hjemme herinde.

Det samme gælder små spydige kommentarer i tråde uden politisk indhold, kommetarer i "signaturer" osv. Bare fordi de politiske tråde bliver lukket så skal indholdet ikke flyttes andre steder hen.

Så for at svare på dit spørgsmål - ja al politisk debat bedes holdes væk herfra.

Jeg ved godt, at der kommer en overgangsperiode hvor der så er brug for at gøre opmærksom på holdninger på andre måder, men tro ikke at det går ubemærket hen. Dette er første skridt. Er det ikke nok, så skal der nok være konsekvenser. For som sagt. Er dette ikke noget man kan leve med - så er dette ikke stedet at være.


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 21:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
@Henriksen - jeg håber dette er noget du kan klare direkte med mod-holdet. Og føler du ikke de tager dit input alvorligt så synes jeg du skal skrive til Ulrik. For vores regler skal naturligvis gælde begge veje. Jeg prøver så vidt muligt at forholde mig neutral her(mest fordi jeg intet kender til det der er sket). Så lad og se om ikke de svarer dig, ellers så hiv fat i UHK.


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Jamen i så fald kan tråden om moms på udenlandske magasiner jo godt låses allerede og den om boxer og en minister må jo hellere gå samme vej, inden den udvikler sig i en uheldig retning.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
vclarke skrev:
Jamen i så fald kan tråden om moms på udenlandske magasiner jo godt låses allerede og den om boxer og en minister må jo hellere gå samme vej, inden den udvikler sig i en uheldig retning.

Ja og alle samfundskritiske film som 1984 og A Clockwork Orange burde også når jeg tænker over det så er det næsten kun Hollywood Blockbusters som ikke har et politisk budskab, med nogle få undtagelser ;) bliver dejligt fredeligt og homogent glæder mig til at få mere tid til Wordfeud :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Morbid Angel skrev:
vclarke skrev:
Jamen i så fald kan tråden om moms på udenlandske magasiner jo godt låses allerede og den om boxer og en minister må jo hellere gå samme vej, inden den udvikler sig i en uheldig retning.

Ja og alle samfundskritiske film som 1984 og A Clockwork Orange burde også når jeg tænker over det så er det næsten kun Hollywood Blockbusters som ikke har et politisk budskab, med nogle få undtagelser ;) bliver dejligt fredeligt og homogent glæder mig til at få mere tid til Wordfeud :nuts:

Mvh

MA



Hollywood blockbusters forherliger jo ofte Amerikansk militær og dermed politik.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
vclarke skrev:
Jamen i så fald kan tråden om moms på udenlandske magasiner jo godt låses allerede og den om boxer og en minister må jo hellere gå samme vej, inden den udvikler sig i en uheldig retning.


Hvis vi lige skal forsøge at være kontruktive et øjeblik, og det var noget som du mente oprigtigt, så kan du med fordel bruge rapport funktionen. Ligeså opfordrer vi alle andre til at gøre det samme, hvis de falder over noget som de mener ikke hører hjemme på DAHF. Det er i høj grad en hjælp til nemmere at spotte hvor der skal gribes ind, og dermed også en måde at lette sagsgangen på.


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hold kæft hvor en masse klynk. Ta' jer da bare en lille smule sammen!


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
vclarke skrev:
Morbid Angel skrev:
vclarke skrev:
Jamen i så fald kan tråden om moms på udenlandske magasiner jo godt låses allerede og den om boxer og en minister må jo hellere gå samme vej, inden den udvikler sig i en uheldig retning.

Ja og alle samfundskritiske film som 1984 og A Clockwork Orange burde også når jeg tænker over det så er det næsten kun Hollywood Blockbusters som ikke har et politisk budskab, med nogle få undtagelser ;) bliver dejligt fredeligt og homogent glæder mig til at få mere tid til Wordfeud :nuts:

Mvh

MA



Hollywood blockbusters forherliger jo ofte Amerikansk militær og dermed politik.

Det er i orden new world order hehe :loco:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Fritte skrev:
Hold kæft hvor en masse klynk. Ta' jer da bare en lille smule sammen!

Jo tak i lige måde du klynker da mere i de tråde du ikke deltager i :clap:
Man har vel stadigt lov at sige sin mening, hvis det noget man ikke er enig med eller vil du også tage den ret fra os?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Nu har man jo låst den anarkistiske tråd om alting, men jeg tænkte på, om man ikke bare kunne have fundet en tråd om ingenting, og så smeltet de to tråde sammen?
Så ville de vel ophæve hinanden?

Bare en tanke... :D


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Spencer skrev:
Nu har man jo låst den anarkistiske tråd om alting, men jeg tænkte på, om man ikke bare kunne have fundet en tråd om ingenting, og så smeltet de to tråde sammen?
Så ville de vel ophæve hinanden?

Bare en tanke... :D

Ja god ide det må så være resten af forummet :loco: Jeg er stadigt modstander af censur og venter på næste ting der bliver forbudt, måske tråde om religion, sexual preferencer og hvilken bil man kører i? Jeg syntes det er en farlig tendens at begynde at censurere det ene fra det andet i stedet for at give sanktioner til dem der opfører sig akt for rabiat.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man mar 05, 2012 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
@Henriksen jeg kan forstå på mod-teamer at der er blevet svaret på tiltale et andet sted. Så hvis dette ikke er nok så skriv en pb til dem.

@Resten. Tag Jer nu sammen. Som jeg skriver ovenfor. Jeg/vi gider simpelthen ikke flere af de små spidige kommentarer. Kan i ikke stoppe med dem, og snakke om noget brugerne herinde reelt gider læse om, så pak sydfrugterne og smut et andet sted hen. Det rager mig en høstblomst hvor længe i har været herinde. Kan i ikke opføre jer ordenligt så har i ikke noget at gøre herinde. Og kan I ikke selv finde ud af at smutte, så skal vi nok hjælpe Jer.

Dette var de sidste ord, og de to tråde om dette bliver låst. Jeg håber folk vil dreje samtalen tilbage på film/gadgets og så lad os komme videre.


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team