DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre okt 07, 2011 23:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Vi er løbende - og især på det seneste - faldet over en del misforståelser, hvor brugere tror at vi kan mere, end vi rent faktisk kan. Flere har bl.a kontaktet os, og undret sig over hvorfor vi ikke banner bestemte brugere, eller smider andre på porten. Det lader til at mange DAHF'ere slet ikke ved, hvad de kan bruge os til, og hvilke kompetencer vi besidder. Denne tråd har til hensigt, at give jer et bedre overblik over, hvilke værktøjer vi har til rådighed, og hvad vi rent teknisk ikke har rettigheder til.

Der er kun to administratorer på DAHF med "stort kørekort" - Sieker og Ulrik himself. Kun de to, kan få folk til at forsvinde ud i den blå luft lige pludseligt, og der er dermed ingen grund til at være bange for, at moderatorerne sidder klar på kanten af stolen med den store hammer, og fjerner folk for godt befindende ;)

Hvad kan moderatoren så?:

* Redigere indlæg
* Slette tråde
* Sammenlægge tråde
* Flytte tråde
* Kopiere tråde
* Låse tråde
* Oplåse tråde
* Synkronisere tråde
* Læse rapporter
* Lukke rapporter
* Give brugere en advarsel
* Lave notater om brugere
* Se hvem der er online (inkl. skjulte)
* Læse DAHF's aktivitetslog

Hvad kan moderatoren IKKE:

* Suspendere/banne brugere
* Slette brugere
* Læse brugeres PB

Vi håber at dette indlæg, kan hjælpe til at gøre moderatorrollen mere gennemsigtig, og dermed forhåbentlig mere brugbar for den menige DAHF'er.

/Moderatorerne


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2011 9:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Hej moderatorer.

Nu beskrives det, at I ikke kan bortvise/banne brugere – at det kun er de to administratorer som kan gøre dette…
Fint nok, det er vist praksis mange steder – også på et site hvor jeg selv modererer.

Når folk skriver til moderator-teamet ang. en bruger, som findes ban-værdig, så tror jeg godt at folk er klar over, at det ikke bare er den enkelte moderator som kan banne en bruger…

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, om det ikke er på en indstilling fra moderator-teamet man dømmer folk ude eller inde. Og dermed kan I indirekte banne en bruger… Jeg formoder, at UHK eksekverer et eventuelt ban på baggrund af demokratisk foretaget evaluering fra jer moderatorer, eller…? Eller gøres det egenrådigt af UHK uden skelen til moderator-teamets inputs?

Kunne I ikke lige beskrive arbejdsprocessen, så folk ved hvilke retningslinjer I arbejder efter, når en bruger bannes?

Slutteligt vil jeg gerne skrive, at jeg finder det helt utroligt, at der kan være så meget ballade på et site som DAHF, som hovedsageligt frekventeres af voksne – hvilket i hvert fald er mit generelle indtryk.
Det spil-site, med væsentlig flere brugere end her, jeg fritidsmodererer på, er besøgt af alt fra pre-teens, med masser af livserfaringsmangel-attitude, til næsten-pensionister, og der er kun en brøkdel af den ballade som der efterhånden er herinde på gode gamle DAHF… Sørgeligt og faktisk også en smule pinligt…

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hey Chewie, diskuteres der også politik på det spilforum du modererer?


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Helt konkret kan vi jo kun nævne den éne bruger, vi har fået udvist, nemlig Okotta. Det skete efter en fælles diskussion blandt os moderatorer, hvorefter vi bad om at få vedkommende bannet. Den del klarede Sieker så, da han har 'magten' til at gøre det.

Alt, der foretages af større betydning, diskuteres igennem blandt os fem i så vid ustrækning, som det er muligt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2011 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Fritte skrev:
Hey Chewie, diskuteres der også politik på det spilforum du modererer?

Ja, det gør der, Fritte - det er dog sjældent, at det bliver så nuanceret som herinde (altså nuanceret på den gode måde)...

Tak for svar, Holmsgaard.

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2011 17:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Velbekomme. Jeg håber ikke, det var for kort - jeg svarer gerne yderligere, hvis der er brug for det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 15:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Chewie skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, om det ikke er på en indstilling fra moderator-teamet man dømmer folk ude eller inde. Og dermed kan I indirekte banne en bruger… Jeg formoder, at UHK eksekverer et eventuelt ban på baggrund af demokratisk foretaget evaluering fra jer moderatorer, eller…? Eller gøres det egenrådigt af UHK uden skelen til moderator-teamets inputs?


Jeg banner på opfordring af moderatorteamet. I mine øjne er det moderatorteamets ord, der vægter tungest, og hvis de indbyrdes er enige, så følger jeg dem.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: lør okt 15, 2011 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Jeg banner på opfordring af moderatorteamet. I mine øjne er det moderatorteamets ord, der vægter tungest, og hvis de indbyrdes er enige, så følger jeg dem.

Måske du burde lade Sieker udføre den del af arbejdet. Du kan, har jeg hørt, være lidt svær at få fat på. ;)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør okt 15, 2011 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Silver Surfer skrev:
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Jeg banner på opfordring af moderatorteamet. I mine øjne er det moderatorteamets ord, der vægter tungest, og hvis de indbyrdes er enige, så følger jeg dem.

Måske du burde lade Sieker udføre den del af arbejdet. Du kan, har jeg hørt, være lidt svær at få fat på. ;)

Hehe det har jeg også gjort et par gange. Jeg kan godt lide at der ikke er tvivl om hvem der har gjort hvad når det kommer til sletning og blokkering af brugere. Derfor ser jeg helst at ULrik gør det, men jeg træder gerne til hvis det er noget der ikke kan vente(hvilket desværre tit er tilfældet når vi kommer så langt ud). Men på denne måde ved vi hvem vi skal gå til/ brokke os til, hvis der pludelig er sket noget der ikke burde være sket.

Personligt har jeg dog trukket mig lidt tilbage, så jeg ikke længere er en aktiv del af mod-gruppen idet jeg har ret mange projekter igang for tiden. Jeg følger dog stadig med som "alm medlem" og giver lidt input fra tid til anden til mod-gruppen. Men som mod/admin er jeg kun på banen når der skal ske ting de ikke har rettigheder til.


Top
   
Indlæg: lør okt 15, 2011 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
slet

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Senest rettet af Silver Surfer ons aug 22, 2012 19:18, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør okt 15, 2011 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Det er også mere eller mindre sådan det kører nu. I starten var Ulrik meget inde over beslutningerne, men som han selv siger så handler han 100% ud fra mod-teamets anbefalinger, så det er så godt som dem der styrer det hele herinde, og så er vi to der har adgang til "det grumme" som kun skulle blive nødvendigt mget sjældent.


Top
   
Indlæg: lør okt 15, 2011 17:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
slet

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team