DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 515 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 03, 2011 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Sådan tænker jeg også. Det ender jo altid galt og jeg har også svært ved at se hvad det bidrager med.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: man okt 03, 2011 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Mills skrev:
Sådan tænker jeg også. Det ender jo altid galt og jeg har også svært ved at se hvad det bidrager med.

Må indrømme at jeg har følt mig okay underholdt - men nu synes jeg også, at film som Borat og Brüno er sjove... :D ;)

Principielt er jeg imod at politisk debat fjernes - men nu er det efterhånden bevist, af flere omgange, at denne slags debatter altid ender i kaos - så hvad skal vi med dem...? Omvendt kunne man jo også lukke ned for de debattører som ikke kan argumentere på saglig vis. Så slipper man også for at google nye, ukendte politikere som ham der Søren Pik...

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
 
Indlæg: man okt 03, 2011 15:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Den politiske tråd holdt sig faktisk rimeligt indenfor rammerne under valgkampen med et par enkelte smuttere undervejs. De fleste debatter holdt sig overvejende til substansen og forgik i rimelig mindelighed. Er så enig i at det gik stærkt ned ad bakke efter valget hvad der også fik mig til at afholde fra at poste nye indlæg i tråden. Det niveau var tåkrummende og substansen pist borte. Ikke om jeg fatter hvorfor f.eks. Sass Larsen sagen fik så omfattende eksponering i den tråd eller i pressen i det hele taget. Tror bare jeg vil tolke det som 'fyld' i det nyheds-vakum som de daværende mørklagte regeringsforhandlinger efterladte i medierne - et eller andet skulle de jo udfylde sendefladen og læserspalterne med.

Desuden er det også værd at nævne at det ikke var den politiske debat som sådan der virkeligt satte ting i brand herinde fornyeligt, med den beklagelige følgevirkning at bl.a. Steiner og KingHans sagde forløbigt farvel til dahf. Det var en helt anden tråd hvor tingene kørte helt af sporet af årsager der nok ikke behøver mere omtale her.

Personligt synes jeg at den nu låste politiske tråd har udspillet sin rolle da valget er ovre så lad den blot forsvinde. Hvis nogen ønsker at diskutere politiske emner i nye tråde synes jeg de skal have lov, vel og mærke under de gældende forumregler naturligvis. Jeg har intet problem med at reglerne bliver taget op til overvejelse af moderatorteamet hvis man mener der er behov for stramninger osv. så vi undgår gentagelser af fortidens synder. Jeg synes sådan set at vi i overvejende grad for langt de fleste medlemmers vedkommende, har vist at man sagtens kan debattere på et sagligt og høfligt niveau. Derudover håber jeg naturligvis som alle andre at Steiner og KingHans får lyst til at deltage igen :)

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
 
Indlæg: man okt 03, 2011 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Vi har også kraftigt overvejet at forbyde de politiske diskussioner på DAHF, men valgte at droppe det igen og i stedet opfordre folk til at hæve niveauet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man okt 03, 2011 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Nu skal det jo heller ikke være sådan, at moderatorer går hen og bliver svage, som astronauter på langvarigt rumophold, fordi alle opfører sig pænt, i overdreven respekt og konfliktundvigelse.
Der skal være lidt føde, så moderatorer får lidt at lave også.
Ellers giver de sig bare til at moderere på alle mulige kedelige tråde.

Bortset fra det, så har den politiske tråd fungeret eksemplarisk, indtil der gik 'weekend' i den, med alternativt sprogbrug.
Hvis nogen starter en tråd om den nye regering, så bliver det en rigtig bonustråd, der både kan handle om politik og religion. :D


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2011 16:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
DeathPosture skrev:
Vi har også kraftigt overvejet at forbyde de politiske diskussioner på DAHF, men valgte at droppe det igen og i stedet opfordre folk til at hæve niveauet.


Nu har jeg lige været udenlands hele weekenden, og så kommer man hjem til en Valg-tråd der er lukket, en Michmach der tilsyneladende er skredet og en Naiera der til trods for et niveau lavere end de flestes og et ditto sprogbrug stadig er administrator...

Hvad er der lige sket ???

Og, det klinger dælme hult, Death Posture, at du appellerer til at hæve niveauet, når man ser hvad Naiera slipper igennem med igen,igen, igen....

Kan jeg få en opdatering, ud over det jeg kan tolke selv ud fra de sidste fatale sider i Valg-tråden ?

Hvis det her er stilen, at alle vi andre skal have løftede pegefingre over niveauet, og at man så stadig skal se en administrator få lov at opføre sig som een på 10 år, så begynder jeg godt nok at stille mig tvivlende overfor meningen med at gide bruge tid på det her.


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2011 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Er der snart lidt nyt ang. moderatorernes håndtering af Markedspladsen?

viewtopic.php?p=569504#p569504

Har moderatorerne kontaktet ny her :) om hans handlinger eller mangel på?

Eller skal tråden "TILLID & TROVÆRDIGHED - køb/salg/auktion på dahf" snart omdøbes til noget mere rammende?

Der er jo mange uheldige oplevelser med ham efterhånden, som f.eks. rikkepigens indlæg:

rikkepigen skrev:
Vil også mene han (Ny Her) bare skal ud, folk der ikke har så mange handler på bagen og løber ind i ham kan jo blive
skræmt helt væk fra dahf når en fyr som ham bare kan få lov til gang på gang at tage r.... på folk, det er ikke god stil at
han kan få lov at snyde folk "med dahf's gode ry i ryggen", og vil lige tilføje at han som køber også er meget ubehagelig, blev en overgang nærmest spammet af ham med hvad han kunne købe film for med BB rabat osv. og jeg skulle nærmest forære ham filmene, det endte med at jeg holdt op med at svare ham så ubehagelig var han :devil:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2011 17:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg spurgte om det samme for et par dage siden og har fået svar fra moderatorteamet.
Holmsgaard skrev:
Når der er noget nyt, så hører du og de andre fra os, Silver. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2011 18:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Henriksen skrev:
DeathPosture skrev:
Vi har også kraftigt overvejet at forbyde de politiske diskussioner på DAHF, men valgte at droppe det igen og i stedet opfordre folk til at hæve niveauet.


Nu har jeg lige været udenlands hele weekenden, og så kommer man hjem til en Valg-tråd der er lukket, en Michmach der tilsyneladende er skredet og en Naiera der til trods for et niveau lavere end de flestes og et ditto sprogbrug stadig er administrator...

Hvad er der lige sket ???

Og, det klinger dælme hult, Death Posture, at du appellerer til at hæve niveauet, når man ser hvad Naiera slipper igennem med igen,igen, igen....

Kan jeg få en opdatering, ud over det jeg kan tolke selv ud fra de sidste fatale sider i Valg-tråden ?

Hvis det her er stilen, at alle vi andre skal have løftede pegefingre over niveauet, og at man så stadig skal se en administrator få lov at opføre sig som een på 10 år, så begynder jeg godt nok at stille mig tvivlende overfor meningen med at gide bruge tid på det her.



Undring er altid sundt. Din tvivl omkring meningen med din tilstedeværelse på DAHF, er dog nok mere en kamp du må tage med dig selv, end noget andet. Vi håber selvfølgelig altid at folk bliver på DAHF.

Med hensyn til stilen, så er vi helt enige i, at det er synd at skulle lukke tråde, men det korte af det lange er, at tråden var ved at dø langsomt ud. Valget er ovre, og der var for så vidt næsten kun skældsord, ordkløveri og dommedagsretorik tilbage. Dem som er gået over stregerne har fået det at vide, og resten kan være lykkelige ved det faktum, at der over en bred kam, er givet utrolig lang snor - i bakspejlet muligvis også for lang, men det er udelukkende vores problem.

Du referer efterhånden ofte, og ikke mindst offentligt, til niveauet ved enkelte DAHF-brugere, og det er såmænd noteret. Fremover så brug rapporter funktionen, hvis du får øje på noget som du er utilfreds med, så kigger vi på det. Historisk set, så har vi vel ret beset også været forholdsvis skarpe, til at feje for egen dør i moderatorteamet, og det er ikke noget som vi har tænkt at lægge fra os.


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2011 20:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
CFN skrev:
Henriksen skrev:
DeathPosture skrev:
Vi har også kraftigt overvejet at forbyde de politiske diskussioner på DAHF, men valgte at droppe det igen og i stedet opfordre folk til at hæve niveauet.


Nu har jeg lige været udenlands hele weekenden, og så kommer man hjem til en Valg-tråd der er lukket, en Michmach der tilsyneladende er skredet og en Naiera der til trods for et niveau lavere end de flestes og et ditto sprogbrug stadig er administrator...

Hvad er der lige sket ???

Og, det klinger dælme hult, Death Posture, at du appellerer til at hæve niveauet, når man ser hvad Naiera slipper igennem med igen,igen, igen....

Kan jeg få en opdatering, ud over det jeg kan tolke selv ud fra de sidste fatale sider i Valg-tråden ?

Hvis det her er stilen, at alle vi andre skal have løftede pegefingre over niveauet, og at man så stadig skal se en administrator få lov at opføre sig som een på 10 år, så begynder jeg godt nok at stille mig tvivlende overfor meningen med at gide bruge tid på det her.



Undring er altid sundt. Din tvivl omkring meningen med din tilstedeværelse på DAHF, er dog nok mere en kamp du må tage med dig selv, end noget andet. Vi håber selvfølgelig altid at folk bliver på DAHF.

Med hensyn til stilen, så er vi helt enige i, at det er synd at skulle lukke tråde, men det korte af det lange er, at tråden var ved at dø langsomt ud. Valget er ovre, og der var for så vidt næsten kun skældsord, ordkløveri og dommedagsretorik tilbage. Dem som er gået over stregerne har fået det at vide, og resten kan være lykkelige ved det faktum, at der over en bred kam, er givet utrolig lang snor - i bakspejlet muligvis også for lang, men det er udelukkende vores problem.

Du referer efterhånden ofte, og ikke mindst offentligt, til niveauet ved enkelte DAHF-brugere, og det er såmænd noteret. Fremover så brug rapporter funktionen, hvis du får øje på noget som du er utilfreds med, så kigger vi på det. Historisk set, så har vi vel ret beset også været forholdsvis skarpe, til at feje for egen dør i moderatorteamet, og det er ikke noget som vi har tænkt at lægge fra os.


Det er jo bare det samme tomme ævl fra jeres side... "dem der er gået over stregerne har fået det at vide".. - er Naiera ikke adminstrator og del af samme team som dig endnu ?

Jo, det er han mig bekendt, men det var jo samme smøre sidste gang, og alligevel er det jo så tydeligt for enhver, at også denne gang er selvsamme administrator een af de største klovne der ikke kan opføre sig ordentligt. Skal jeg citere hans flotte ordvalg - "Søren Pik"... SÅ modent, voksent og velbegavet, men alligevel kan i åbenbart ikke se den er gal.

Jeg som menig bruger kan jo bare bruge rapporter-funktionen siger i. I burde fandme nok kunne se selv for gud ved hvilken gang og uden ind-rapportering, at det er Naiera der trækker niveauet så langt ned i mudderet at det skriger til himlen.

Hvad er det egentligt i vil som administratorer, andet end at lukke tråde når enkelte provokatører får det til at løbe løbsk og komme med dumme løftede pegefingre om, at nu skal vi alle altså til at hæve niveauet ???

Man undres over hvilke brugere der efterhånden er forsvundet, og man undres vel ligeså meget over, at Naiera stadig kan få lov til at fyre sit lort af i tråd efter tråd uden umiddelbare konsekvenser.

NEJ, valgtråden var ikke ved at dø langsomt - den blev blot igen igen fordummet af et überfjols der gentagene gange ikke har bidraget med andet end børnehave-agtige provokationer, og det havde i så heller ikke lige denne gang store nok nosser til at gøre andet end den pædagogiske genrelle løftede fy-bab-bab pegefinger ved.

KOM nu ind i kampen.... :roll: (og kunne man få en udmelding omkring Michmach ???)


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 04, 2011 20:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
-


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 20:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Henriksen skrev:
KOM nu ind i kampen.... :roll: (og kunne man få en udmelding omkring Michmach ???)

Jeg har lige opdaget at 'Den valgte bruger findes ikke.' - Er han blevet smidt ud eller gået selv? :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 20:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Michmach gik selv. Jeg fik en PB af ham lige inden. Fandme trist.


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 20:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ok. Han har så valgt at forlade dahf uden at give begrundelse og følger dermed opfordringen fra moderator teamet.
Fair nok. Men jeg er sgu lidt nysgærrig efter at vide hvad der fik ham til at træffe denne beklagelig beslutning. :(

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 20:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Silver Surfer skrev:

Fair nok. Men jeg er sgu lidt nysgærrig efter at vide hvad der fik ham til at træffe denne beklagelig beslutning. :(


Det afsluttende niveau på debatten i valgtråden (eller mangel på samme) er et godt bud.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 515 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team