DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 10:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1115 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør okt 08, 2011 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er lodret uenig i, at man skal forbyde tråde med politisk indhold. Det er aldrig emnet, der er problemet, men derimod brugerne. Der er som udgangspunkt ikke meget sprængfarligt i en politisk tråd og hvis enkelte brugere ikke kan holde sig på måtten, har vi jo moderatorerne.

DAHF er et filmforum, jovist, men efter min mening er det fint med lidt alsidighed i emnerne, så man lærer de andre brugere at kende på en anden måde. Like it or not, så bruger man jo en del af sin sparsomme fritid herinde. Selvom jeg er filmfreak, er jeg så heller ikke typen, der ynder at quizze hele tiden og kan heller ikke mønstre ophidselse over, om Robert Harris har fundet en my forskel i magenta-niveauet fra den ene til den anden udgivelse.

Lad være at sætte ytringsbegrænsninger for brugerne. Det kommer der sjældent noget godt ud af og det er stort set umuligt at håndhæve.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 16:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Shiva + 1

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 16:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Et lille teknisk hot-tip herfra:

Er der en bruger, som man har dårlige associationer med, kan det hjælpe at højreklikke på vedkommendes brugeravatar, tage adressen, og paste den ind i et banner-zapper program, som f.eks. Adblock Plus (plugin til Firefox).
Så kan man lettere læse forbi vedkommendes indlæg.
(Ovenstående tip gælder især i tilfælde af, at man ikke kan bruge ignorerfunktionen, på normal vis.)


Top
   
 
Indlæg: man okt 24, 2011 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg har været inde på det før, men gentager da gerne mig selv. Denne tråd (En udmelding fra moderatorteamet) havde jeg gerne set som en slags tænketank fra moderatorteamet’, hvor nye ideer kunne blive kastet op i luften og der kunne være lidt ping pong mellem moderatore og brugere.
Tråden kunne samtidigt bruges til general orientering fra moderatorteamet, hvor man løftede sløret for hvad man går og pusler med.

I stedet for en proaktiv indsats fra moderatorteamet, er det blevet til stilstand og det mest opsigtsvækkende er ’afskedigelse og farvel’ til to moderatore og låsning af et par tråde eller fem. Al begyndelse er svær, det ved jeg godt, men jeg efterlyser at moderatorteamet begynder at moderere og bliver bedre til at informere brugerne.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 8:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Silver Surfer skrev:
Al begyndelse er svær, det ved jeg godt, men jeg efterlyser at moderatorteamet begynder at moderere og bliver bedre til at informere brugerne.


Sig lige lidt mere om hvad du mener her. Hvad synes du der skal modereres, og hvilke informationer er det du mangler?


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
I skriver selv, at I vil være mere aktive og det har I da også været. Men ikke som jeg (og måske mange andre) havde håbet på. Mest opsigtsvækkende er ’udtyndingen’ af moderatorteamet. En moderator er blevet smidt ud og en anden har fået frataget moderatorhatten og senere valgt at smutte. Ja og så var der lige Sydstats tråden som blev kørt i sænk, så den måtte låses af en anden moderator.

I har også ’truet’ med at forbyde alle politiske diskussioner på dahf. Er det noget I vil gå videre med, eller hænger den bare og svæver? – Jeg mener selv at censur er dræbende for et forum og hvis dahf ikke kan klare en politisk debat, selv med moderatorere på sidelinjen, er det for langt ude og beviser at dahf ikke er for alle.

Jeres udmelding om ’Markedspladsen og opfølgning på samme er også gået lidt i stå. Jo, bevares, Pjalte har da skrevet nogle modificeret retningslinjer (uden at høre brugerne og dermed begå samme fejl som tidligere) og sendt Ny her på porten. Men det er så det og det kan godt være at Pjalte følger med på ’Markedspladsen’ – Det ser bare ikke sådan ud og jeg, som tidligere har været meget aktiv på ’Markedspladsen’, gider det næsten ikke mere.

Der har også været fremsat ønske om modernisering af dahf og her kunne der være spændende at læse, hvordan det går med det og hvilke tanker moderatorteamet har gjort sig i den forbindelse. Hvis man da har gjort sig nogen tanker. Selv om trådstarter er væk fra dahf, betyder det vel ikke at ønsket om modernisering er skrottet? - Det er en oplagt mulighed for moderatorteamet til lidt ping pong med brugerne. Men det er også lidt dødt, hvis man ser bort fra en tråd der blev låst fordi den var kedelig.

Hjælp brugerne med info om hvad der er I går og laver eller har planlagt at lave som moderator, kast evt. nye ideer op i luften og på den måde få inddraget brugerne, flyt tråde som er postet forkert, informerer brugerne hvis de er i gang med at ’skævvride’ tråde, skrid ind hvis en tråd går for meget ’Off Topic’ og vær medspillere i stedet for modspillere. At være moderator betyder også at man skal tåle lidt brok fra brugerne i stedet for at gå i defensiven. Brok er ikke det samme som disrespekt.

Nå, nu blev mit indlæg sgu for langt så jeg slutter nu. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 11:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Silver Surfer skrev:
Jeres udmelding om ’Markedspladsen og opfølgning på samme er også gået lidt i stå. Jo, bevares, Pjalte har da skrevet nogle modificeret retningslinjer (uden at høre brugerne og dermed begå samme fejl som tidligere) og sendt Ny her på porten. Men det er så det og det kan godt være at Pjalte følger med på ’Markedspladsen’ – Det ser bare ikke sådan ud og jeg, som tidligere har været meget aktiv på ’Markedspladsen’, gider det næsten ikke mere.

Hvad føler du der mere kan gøres omkring markedspladsen?

Jeg har ikke fået forslag fra nogen brugere til evt. forbedringer, så deraf må jeg gå ud fra at folk er tilfredse med hvordan det fungerer.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Silver Surfer skrev:
(...) flyt tråde som er postet forkert (...)


Dét sker skam også regelmæssigt. Så sent som i morges flyttede jeg en enkelt tråd. Bare fordi du ikke lægger mærke til det, er det ikke ensbetydende med, at der ikke sker noget ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Pjalte skrev:
Silver Surfer skrev:
Jeres udmelding om ’Markedspladsen og opfølgning på samme er også gået lidt i stå. Jo, bevares, Pjalte har da skrevet nogle modificeret retningslinjer (uden at høre brugerne og dermed begå samme fejl som tidligere) og sendt Ny her på porten. Men det er så det og det kan godt være at Pjalte følger med på ’Markedspladsen’ – Det ser bare ikke sådan ud og jeg, som tidligere har været meget aktiv på ’Markedspladsen’, gider det næsten ikke mere.

Hvad føler du der mere kan gøres omkring markedspladsen?

Jeg har ikke fået forslag fra nogen brugere til evt. forbedringer, så deraf må jeg gå ud fra at folk er tilfredse med hvordan det fungerer.

Nej, selvfølgelig har du ikke fået forslag. Du har jo rettet i 'Retningslinjerne' og så informeret brugerne. ;)
Og det er jo ikke mig der skal høres. Men brugerne på Markedspladsen. Hvad du også efterlyser nu.


EDIT: Der manglede lige et 'ikke' i mit indlæg.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Senest rettet af Silver Surfer tirs okt 25, 2011 12:08, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 11:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Naiera skrev:
Silver Surfer skrev:
(...) flyt tråde som er postet forkert (...)


Dét sker skam også regelmæssigt. Så sent som i morges flyttede jeg en enkelt tråd. Bare fordi du ikke lægger mærke til det, er det ikke ensbetydende med, at der ikke sker noget ;)

Fint Naiera. Med den attitude går dialogen mellem moderatorteamet og brugerne meget lettere. :P

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 25, 2011 11:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Silver Surfer skrev:
Pjalte skrev:
Silver Surfer skrev:
Jeres udmelding om ’Markedspladsen og opfølgning på samme er også gået lidt i stå. Jo, bevares, Pjalte har da skrevet nogle modificeret retningslinjer (uden at høre brugerne og dermed begå samme fejl som tidligere) og sendt Ny her på porten. Men det er så det og det kan godt være at Pjalte følger med på ’Markedspladsen’ – Det ser bare ikke sådan ud og jeg, som tidligere har været meget aktiv på ’Markedspladsen’, gider det næsten ikke mere.

Hvad føler du der mere kan gøres omkring markedspladsen?

Jeg har ikke fået forslag fra nogen brugere til evt. forbedringer, så deraf må jeg gå ud fra at folk er tilfredse med hvordan det fungerer.

Nej, selvfølgelig har du fået forslag. Du har jo rettet i 'Retningslinjerne' og så informeret brugerne. ;)
Og det er jo ikke mig der skal høres. Men brugerne på Markedspladsen. Hvad du også efterlyser nu.

Jeg mente vel nærmere at siden jeg rettede i retningslinjerne, har jeg ikke fået yderligere forslag eller henvendelser.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg kan se at moderatorteamet har lukket endnu en tråd:
viewtopic.php?f=8&t=40544

Begrundelsen skulle være "Debatten er kørt så langt ud og væk fra emnet, at tråden hermed lukkes."
Var det ikke en ide at moderatorteamet begyndte at moderere i stedet for at lukke tråde?
Det er sgu for vattet at sidde og kigge på uden at gribe ind (som er en moderators pligt)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
At lukke en tråd ér at moderere.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 22:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Naiera skrev:
At lukke en tråd ér at moderere.

Sådan Naiera! - Besvaret som en 'ægte' moderator. :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 22:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Tidligere i dag var jeg inde i tråden og moderere:
Pjalte skrev:
Gutter, nuancer nu debatten og bliv på sporet! ;)


Det gav ikke nogen effekt. Derfor valgte jeg, i samråd med resten af moderatorgruppen, at lukke tråden før der for alvor blev skabt splid eller anden form for ubehagelig tone.

Jeg synes personligt, at det er nogle hårde ord og anklager du uberettiget bringer mod os moderatorer, Silver Surfer.

Siden hvornår er det dig, der skal fortælle os moderatorer, hvad er der vores pligt at gøre og ikke at gøre? Det er Ulriks side og Ulrik der i og for sig bestemmer her - og han er for så vidt den eneste, der skal fortælle os, hvordan vi skal udføre vores pligtet her i forummet - som vi frivilligt har meldt os til.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1115 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team