DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 11:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 715 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons okt 05, 2011 22:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Shiva skrev:
Henriksen.

Hvor mange gode pointer der end måtte gemme sig i dine indlæg, så drukner de som regel i din trættende, skældende og smældende dommedagsretorik.

Jeg har læst valgtråden igennem flere gange og kan med min bedste vilje ikke finde nogen eksempler på at f.eks. "moderatorhammeren faldt promte"...men overdrivelse fremmer forståelsen, ikke? Det undergraver blot argumentationen.

Jeg er enig i, at Naiera gik over stregen i debatten, men de udtalelser må han selv stå inde for. Men i forhold til spørgsmålet om sensitivitet og selvransagelse, må man kigge sig selv lidt i spejlet, for som man råber i skoven får man svar...og du råber dælme selv højt ind imellem.

Generelt kan jeg ikke genkende de slet skjulte antydninger af, at moderatorteamet går efter manden. Synes trådene får lov at køre langt ud, omend jeg ikke er enig i beslutningen om at lukke dem fordi en moderator personligt er involveret i konflikten.


Hvad jeg har udveklset af PB,ere med sherifferne herinde forbliver privat - men der har hammeren været slående. Sætter man det op med hvad andre har sluppet og slipper afsted med, så er det ikke et kønt billede der tegner sig. Jeg undskylder retorikken, men jeg er simpelthen så pisset af over den håndtering her.

Glad for at du dog kan se de gode pointer....


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 22:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
Jeg holder mig personligt fra at udtale mig i denne tråd, udover at jeg i denne anledning lige vil påpege, at du ifølge vores system ingen officielle advarsler har.


Det er lidt sent at tage "the high road" her. Vil så gerne påpege, at det burde være sket i den pågældende tråd, inden den kørte helt af sporet.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Senest rettet af Shiva ons okt 05, 2011 22:36, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 22:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Shiva... Hvorfor skal en moderator have lov at fortsætte med IKKE at leve op til det niveau han som moderator selv har været med til at slå på tromme for ? King Hans røg ud for mindre.

Hvorfor skal jeg have en løftet pegefinger af mod-teamet om "name-bashing" når Naiera så sent som i slutningen af Valgtråden kan bruge så flot et udtryk som "Søren Pik" ? Er det ikke at name-bashe, og burde en moderator ikke være klog nok til at holde igen med den slags, når man selv er en del af et team der uddeler påtaler for det samme ?

Resten af modteamet forsvarer det så med at man ikke bør være så sensitiv over at der skrives "lort og pikkemand" - det er sådan en vatnisse udtalelse der får mig i kog, for det ændrer ikke en hat ved at deres egen moderator stadig bryder reglerne.


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 22:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Henriksen skrev:
Shiva... Hvorfor skal en moderator have lov at fortsætte med IKKE at leve op til det niveau han som moderator selv har været med til at slå på tromme for ? King Hans røg ud for mindre.

Hvorfor skal jeg have en løftet pegefinger af mod-teamet om "name-bashing" når Naiera så sent som i slutningen af Valgtråden kan bruge så flot et udtryk som "Søren Pik" ? Er det ikke at name-bashe, og burde en moderator ikke være klog nok til at holde igen med den slags, når man selv er en del af et team der uddeler påtaler for det samme ?

Resten af modteamet forsvarer det så med at man ikke bør være så sensitiv over at der skrives "lort og pikkemand" - det er sådan en vatnisse udtalelse der får mig i kog, for det ændrer ikke en hat ved at deres egen moderator stadig bryder reglerne.


Vi er ikke uenige. Jeg bilder dog mig selv ind, at moderatorteamet selv finder ud af det internt. Eksemplerne på god moderation i tråden findes bestemt også. F.eks. da Jordsvin gik lang over stregen i jeres diskussion.

Jeg er til gengæld ikke enig i, at Naiera's udtalelser står mål med KingHans'...det er end ikke i samme ballpark.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: ons okt 05, 2011 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Shiva skrev:
Henriksen skrev:
Shiva... Hvorfor skal en moderator have lov at fortsætte med IKKE at leve op til det niveau han som moderator selv har været med til at slå på tromme for ? King Hans røg ud for mindre.

Hvorfor skal jeg have en løftet pegefinger af mod-teamet om "name-bashing" når Naiera så sent som i slutningen af Valgtråden kan bruge så flot et udtryk som "Søren Pik" ? Er det ikke at name-bashe, og burde en moderator ikke være klog nok til at holde igen med den slags, når man selv er en del af et team der uddeler påtaler for det samme ?

Resten af modteamet forsvarer det så med at man ikke bør være så sensitiv over at der skrives "lort og pikkemand" - det er sådan en vatnisse udtalelse der får mig i kog, for det ændrer ikke en hat ved at deres egen moderator stadig bryder reglerne.


Vi er ikke uenige. Jeg bilder dog mig selv ind, at moderatorteamet selv finder ud af det internt. Eksemplerne på god moderation i tråden findes bestemt også. F.eks. da Jordsvin gik lang over stregen i jeres diskussion.

Jeg er til gengæld ikke enig i, at Naiera's udtalelser står mål med KingHans'...det er end ikke i samme ballpark.


Naiera kontra Hans bliver taget ud af kontekst her. Hans lavede en virkelig alvorlig stor brøler - men Naiera har jo gentagende gange som moderator netop IKKE overholdt de regler han umiddelbart selv er med til at håndhæve. Fint nok mht Hans - men hvor er konsekvensen denne gang mht Naiera ? Det er da muligt at mod-teamet ordner det internt, men man kan jo bare se, at selv efter denne gang, så er Naiera stadig en del af mod-teamet, så ikke megen konsekvens der, uanset hvad de så måtte ordne internt.

At Naiera så liiige skal blande sig her i denne tråd med en for ham typisk stikpille, så min kritik lige skal miskrediteres, ja - hvad skal jeg næsten mere skrive. Han burde flette næbet, bare lige her - for en gangs skyld.

Jeg bilder mig selv ind, at mod-teamet ikke har meget styr på sagerne, og så længe Naiera er moderator så bliver jeg i troen.

Michmachs forsvinden er kronen på værket...


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 12:41 
Online
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henriksen, slap nu lige af og drop dommedagsprofetierne og konspirationsteorierne. Jøsses!

Vi er kun mennesker og ikke DAHFs hellige Illumnati-broderskab der i dybeste hemmelighed planlægger at gøre livet surt for DAHF-kamphaner. Du glemmer fuldstændig grundlaget for at vi er blevet udnævnt til moderatorer. DAHF var efterhånden blevet så ustyrligt, at enten trak Ulrik stikket eller også fandt han nogle frivillige til at forsøge at styre skuden. Han valgte det sidste, og moderatorstaben blev udnævnt.

Kort ridset op, betyder det, at enten har vi et DAHF med moderation eller også har vi IKKE et DAHF. Vi skal så finde ud af hvordan vi klarer den opgave, og det har, indrømmet, ikke været uden bump på vejen. Men, vi gør det så godt vi kan og forsøger at opretholde en vis form for orden her på DAHF. Husk på, at det ikke er noget vi gør for at genere dig eller andre, men fordi vi elsker DAHF og gerne vil holde forummet online. Vi er her KUN af nød ikke for vores fornøjelses skyld. Men det er bestemt ikke konstruktivt for forummet, at enhver form for moderation skal gennemanalyseres, fluekneppes og kritiseres kraftigt. Venligst stop det, det fører ikke til noget.

Det er pisseærgerligt at kompetente og vellidte folk som King Hans, Michmach og Steiner er smuttet, men det har 100% været deres eget valg. Det har vi intet haft med at gøre, tværtimod har vi gentagne gange opfordret dem til at blive. Men husk på, at årsagen til at de smuttede ikke skal findes i moderation, men i bitre personopgør og mudderkastning som vi som moderatorer forsøgte at undgå.

At du er utilfreds med vores moderation er selvfølgelig sørgeligt, men husk nu på at vi hverken er professionelle eller betalte eller noget som helst. Vi gør det her i vores fritid, frivilligt og KUN fordi at DAHF ellers ville være offline. Og når man kigger på alternativet, er et DAHF med moderation slet ikke så slemt er det? Så i stedet for at brokke dig over samtlige moderationsindgreb, kunne du jo forsøge at indordre dig under de rammer der er udstukket. Lad mig igen minde dig om alternativet til moderation = INGEN DAHF!

Så prøv nu venligst at se tingene lidt i perspektiv. DAHF er et filmforum med meget højt til loftet, men vi er efterhånden kommet til et sted i forummets udvikling, hvor moderation er påkrævet for at holde skuden flydende. Vi gør hvad vi kan, men vi er kun mennesker. Ikke overmennesker der er fejlfri og aldrig tråder ved siden af, men kun mennesker. Af kød og blod. Der er bare lige den forskel at Ulrik har bedt os om at moderere det forum som vi alle samme opholder os på.

Mon ikke vi burde kunne finde ud af at leve sammen i fred og fordragelighed? Hvis det lykkedes, kan vi bruge tiden på det der er rigtigt sjovt, og som faktisk var grunden til at vi var her i første omgang; nemlig at diskutere film og hjemmebio.

Så lad os nu slutte fred, droppe den ubehagelige retorik og se fremad.

Upwards and onwards!

/DeathPosture & Moderatorstaben

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Helt ærligt, hvad skal man med moderatorer på dette forum? de har kun lavet lort i det! Jeg har altid været i mod moderatorer her, fordi selvjustitsen har altid vundet.
Det kan være vi har haft nogle grumme slag i forskellige tråde, men vi har også altid kommet tilbage til normal tilstand, selvom vi nogle gange har været derude, hvor man troede at althåb var ude!
Personligt har jeg både haft kontroverser med Henriksen og Michmac, men det har aldrig væretværre end at vi har kunne blive gode venner igen :beerchug:
Jeg syntes at moderaterne blander sig i de ting de ikke skulle blande sig i og skider på, hvad brugerne mener de skulle blande sig i (salg) vi er allemennesker med gode og dårlige sider.
Syntes medlemsflugten af dem der har støttet DAHF i mange år er for stor og syntes at det ligner et synkende skib.
Før var jeg i panik da DAHF var nede og da Ulrik næsten var ved at lukke forumet, nu er jeg næsten ligeglad, da jeg ved at mange af de brugere jeg kunne identificere mig med har smuttet.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 13:47 
Online
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Morbid Angel skrev:
Helt ærligt, hvad skal man med moderatorer på dette forum?


Den må du tage med Ulrik. Det er enten moderation eller ingen DAHF.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
DeathPosture skrev:
Morbid Angel skrev:
Helt ærligt, hvad skal man med moderatorer på dette forum?


Den må du tage med Ulrik. Det er enten moderation eller ingen DAHF.

Det syntes jeg er sørgeligt og ret udemokratisk

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Morbid Angel skrev:
DeathPosture skrev:
Morbid Angel skrev:
Helt ærligt, hvad skal man med moderatorer på dette forum?


Den må du tage med Ulrik. Det er enten moderation eller ingen DAHF.

Det syntes jeg er sørgeligt og ret udemokratisk


Det er Ulrik, du må snakke med, hvis du finder vores rolle problematisk. Det er ham, der ejer siden, og ham, der suverænt bestemmer.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 14:45 
Online
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Der er ikke noget vi hellere ville end at smide moderatorkasketten. Men hvis vi gør det, lukker Ulrik DAHF ned, derfor har vi nødtvunget taget opgaven.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Måske moderatorteamet skulle komme i arbejdstøjet og begynde at moderere? 8)
Bortset fra at nedskære staben med et par stykker, er der ikke meget moderation på dahf.
Jo, der er lukket et par tråde. Men det burde 5 moderatorer nok kunne overkomme. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 16:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Silver - Lige nu har vi mere eller mindre suspenderet os selv indtil vi har hørt fra Ulrik, for vi må have afklaret, om vi er nødvendige, hvis folk synes det modsatte.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 16:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Der er ingen som synes I er unødvendige. Hvor har I den ide fra?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tors okt 06, 2011 16:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Silver Surfer skrev:
Der er ingen som synes I er unødvendige. Hvor har I den ide fra?

At de bliver hamret ned konstant, evig og altid. Og endda af brugere som selv er de værste.


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 715 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team